ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
På fredagkveld fikk jeg melding om at jeg hadde overskredet 2GB grensen min! og jeg som var avhengig av å kunne bruke data hele helgen var uten muligheter til det mesteparten av helgen. Jeg har bedriftsabonnement. I tillegg til dette så bruker jeg mobilen hos Ice og det er hele tiden utenfor nettverket og folk klager hele tiden over at de ikke får tak i meg og det vises ikke på min mobil at de har ringt. Legen min har klagt og pga dette. Jeg har måttet betale for legekonsultasjon uten å få den gjentatte ganger pga dette. Jeg har med andre ord bare tapt penger på ICE. Dårlig på alle måter.
Hei, Maria :-) Så utrolig leit å høre, dette skjønner jeg virkelig at er et problem. :-( Angående datamengden, så er kanskje 2GB litt for lite for deg? Vi har andre abonnement, med mer data, som kanskje passer deg bedre. :-) Når det kommer til problemene du har, med å motta samtaler, så er det litt vanskeligere å diagnotisere. Har må vi nok prøve å feilsøke litt, og se om vi kanskje kan få fikset problemet. :-) Du kan sende vår bedriftsavdeling, en melding, så de får sjekket på abonnementet ditt, hva som kan være årsaken, til at folk ikke får tak i deg. Da kan vi samtidig se litt på mulighetene til å kanskje oppgradere abonnementet ditt, til et med mer data. De har en chat du kan bruke, og den kan du finne her:https://www.ice.no/bedrift/kundeservice/kontakt-oss/. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
2 dager på rad har jeg hatt full dekning med 4 streker hele dagen med Ice+ «Fri data» på ekebergsletta, men når kvelden kommer faller det ut og Telia Ice slår inn og jeg har ikke data til å se fotball, dette stinker det svindel av laaaang vei. Hvorfor har jeg så mye dårligere dekning om kvelden???
Hei, Kjell :-) Så utrolig leit å høre, at det faller ut sånn, på kveldstid. :-( Jeg har ikke noe godt svar, på hvorfor det hopper av, på kveldstid, på den måten der, gitt at du er i samme område. Det kan være at trafikken på ice+ nettverket skyter i været, og at hastigheten dermed blir bedre på Telia sitt nett, og derfor bytter over? Det er vanskelig å si. :-( Skjer det hver dag, på omtrent samme tidspunkt? Hva skjer hvis du prøver å manuelt bytte over til ice+ igjen, når dette skjer? Send oss gjerne en epost, til [email protected], så kan vi ta en teknisk prat der, og kanskje finne en løsning. :-) Mvh Ruben ice.no
Jeg hadde vært kunde hos ice i litt over to år. Prisen var grei nok, men jeg hadde nesten aldri dekning da jeg var ute i naturen som var årsaken til at jeg bytta. Da moren min ringte dere for å spørre om hun måtte gi beskjed om at jeg skulle bytte(er under 18), lot damen i kundeservice vær å besvare spørsmålet, og heller stengte kontoen min umiddelbart og TERMINERTE nummeret mitt. Dette var veldig sleipt gjort da jeg absolutt trenger nummer både for å bytte abonnement, samtidig som jeg trenger det til så å si alt annet.
Hei, Anna :-) Så utrolig leit å høre at det oppsto en misforståelse, som medførte at nummeret ditt ble sagt opp, og du mistet dette. :-( Jeg forstår at det må ha vært utrolig frustrerende, og ikke minst skapt en del ulemper for deg, og det må jeg virkelig bare legge meg helt flat, og beklage for. :-( Jeg håper at du har fått et abonnement opp å gi igjen, og er fornøyd med løsningen du har funnet. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Jeg har abonnementet «iceUng 10 GB ice+» Her skal jeg få 2 GB på Telia-nettet og 8 på Ice sitt eget nett. Før jeg kjøpte abonnementet så jeg på dekningskartet, og det virket helt greit. Min erfaring etter å ha hatt abonnementet i et par måneder er at dekningen til ice etter min mening ikke er bra nok. De 2 gigabytene som kunne brukes hos Telia ble brukt opp i løpet av veldig kort tid. Mobilen velger nettet med best dekning, altså ikke ice. Jeg må da gå inn manuelt og tvinge mobilen inn på ice sitt nett. Denne koblingen klarer mobilen vanligvis ikke å opprettholde lengre enn 2 minutter. Jeg betaler da i realiteten for 2 GB, ikke 10. I tillegg til den dårlige dekningen har ice sitt nett en makshastighet på 10 mbit/s, noe som gjør at streaming henger seg opp, og at det tar utrolig lang tid å laste ned apper.
Hei, Sebastian :-) Så leit å høre, at du ikke er fornøyd med oss. :-( På iceUng 10GB, så har vi ingen hastighetsgrense, men kanskje du har lagt på Data Frihet, med 1000GB i måneden, på abonnementet? Der har vi nemlig låst hastigheten til 10 Mbit/s, mens koblet til nettverket vi selv leverer. 10 Mbit/s, skal holde lenge til personlig bruk, blant annet streaming av film i HD, uten avbrudd. Bruker man telefonen som personlig hotspot, og flere er koblet til, eller man utfører flere datakrevende oppgaver samtidig, så kan det dessverre oppleves avbrudd. :-( SIM-kortene våre er programmert til å prioritere ice+ nettverket, fremfor Telia sitt, men hvis dekningen er betydelig sterkere på Telia sitt nett, så kan telefonen hoppe fra ice+ nettverket til Telia sitt nett. Det finnes per nå ingen måte, å låse telefonen til det ene, eller andre nettet. :-( Å betale for en tjeneste man ikke får utnyttet til det fulle, er dyrt uansett hvor mye eller lite det måtte koste, men kanskje iceUng 10GB ikke er det rette abonnementet for deg? Vi har flere andre abonnement, med all inkludert data, tilgjengelig i begge nettverkene vi tilbyr. :-) 8GB til 299,- kroner per måned, og 12GB til 349,- kroner, per måned, for eksempel. :-) Vi hjelper deg mer enn gjerne, med å bytte abonnement. Send oss gjerne en melding i chatten vår, som du kan finne her: https://www.ice.no/kundeservice/kontakt-oss/, så bytter vi til et abonnement, som ikke har delt datamengde, mellom de forskjellige nettene. :-) Ha en fortsatt fin dag! Mvh Ruben ice.no
Hei. Helt forferdelig dårlig 4G dekning. Tar jo en evighet og laste opp bilder og film. Tok en måling og hadde mellom 1 og 2 Mbps og dere lover mellom 60 og 350.
Hei, Tor! Så leit å høre, at du har en så dårlig opplevelse av nettet vårt. :-( Vi er i utgangspunktet ganske forsiktige, med å love en gitt hastighet, i et bestemt område. Dette fordi det er mange faktorer som spiller inn, på hva hastigheten faktisk blir. Vi tilbyr en teoretisk hastighet på opptil 350 Mbit/s, med forventet teoretisk snitthastighet på opptil 100 Mbit/s. Vi har også produkter hos oss, med redusert hastighet, for eksempel Data Frihet, som gir 1000GB, med en hastighetsgrense på 10 Mbit/s, men det er kanskje ikke dette produktet du har hos oss? Vi ønsker å ta en titt på saken din, for å sjekke hvorfor du får så lav hastighet, og om det kanskje er noe vi kan gjøre med det. :-) Send oss gjerne en epost, til [email protected], så vi får tatt et raskt feilsøk. :-) Eposten må inneholde en kjapp forklaring på hva du trenger hjelp med, ditt fulle navn, telefonnummer, og navnet ditt på bytt.no. :-) Vi håper i høre fra deg, og ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre! Mvh Ruben ice.no
Betaler 150kr for å... ikke kan å bruke telefon! Dekningen er jo helt elendig! Noe av det verste jeg har opplevd ved mobiltjeneste.
Hei, Conor :-) Så utrolig leit å høre, at du ikke er fornøyd med dekningen, vi leverer. :-( Per i dag, så leverer vi to nettverk; det vi har bygget ut selv, i tillegg til det vi leier av Telia. Normalt, så skal det holde til å gi god dekning de aller fleste steder i landet. Telia har jo bygget ut mye, og dekningen vår alene, dekker nå 90% av befolkningen. Det kan imidlertid fremdeles være områder, hvor dekningen vår ikke strekker til, og det er utrolig leit å høre, at du er en av dem, som bor i et av disse. :-( Vi jobber fremdeles med å bygge ut og forbedre dekningsnettet vårt, og jeg håper at vi kan tilby bedre dekning der du bor, i fremtiden. :-) Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin dag videre. :-) Mvh Ruben ice.no
Har brukt ice 1 år nå billig for mine barn og meg. Aldri oppleves som alt fungerer bra.