ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det løser seg når jeg restarter, men da den står på en hytte og overvåker/regulerer alarm, dørlås og varme er det veldig frustrerende. Nettverket er når det virker genrelte tregt også. Klarer for eksempel ikke å kjøre de digitale kanalene til RiksTV uten å hakke og henge seg opp. Må si jeg er generelt veldig missfornøyd.
Hei, Tor Arne Så dumt at du har problemer med ruteren din! Som oftest løses disse problemene ved at du tar en fabrikkreset av din ruter. En fabrikkreset betyr at du stiller ruteren tilbake til oppsettet den hadde, da den ble levert. Men merk deg, ved å gjøre dette vil ruteren miste alle lagrede endringer og innstillinger. Det betyr at nettverksnavn og -passord vil tilbakestilles til det som står på den hvite lappen på ruteren. Det er viktig at ruteren er påskrudd når du utfører en reset. En fabrikkreset gjøres på følgende måte: På baksiden av ruteren, ved en av antenneinngangene, vil du se et lite hull det står reset på. Du trenger noe langt og tynt, på samme størrelse som en nål eller binders. I dette hullet er det en liten bryter. Denne bryteren må du holde inne helt til det kun er lampen Power som lyser. (Ca. 5-10 sekunder). Ruteren vil bruke litt ekstra tid på å koble seg ordentlig opp etter dette. Når Connect-lampen lyser, er den ferdig. Jeg håper dette vil løse problemene med ditt mobile bredbånd! 😊 Dersom du fortsatt skulle oppleve problemer etter utført fabrikkreset, er det fint om du sender oss en henvendelse med kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan finne ut av dette for deg. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Å være kunde hos ice har vært helt problemfritt. Har så og si alltid ice+ og har aldri hatt dekningsproblemer. Følger med på alt av konkurranse, men det er ingen andre som kan levere meg tilsvarende verdi for prisen som det ice gjør. Fin app. Full pott
Hei, Thomas Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Jeg ønsker deg en fin dag! Mvh. Florian
Veldig fornøyd med ICE Net God dekning etter mitt behov, og greie tilbakemeldinger/meldinger om noe skal endres ol.
Hei, Jan Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss og dekningen din :) I dag dekker ice+ 94% av Norges befolkning, og utbyggingen fortsetter hver dag. I de områdene vi ikke tilbyr ice+ får du automatisk dekning med Telias nettverk. Ha en fin helg! Mvh Heidi ice.no
Har i det siste hatt en diskusjon her i forumet med ICE. Det dreier seg om 4G- tale vs wi-fi tale som jo er to forskjellige teknologier. Har en nyere Iphone og har aktivert 4G-tale (for mobilnettet) som også ICE har støtte for. Det som er problemet her jeg bor er at det er ustabile mobilsignaler. Har prøvd med både Telia og Telenor sine nett, men de er ikke bedre. Da hjelper det lite å slå på 4G-tale.Det funker faktisk bedre med å ha kun GSM aktivert. Da gjenstår bare en mulighet, og det er å ringe via wi-fi (det trådløse hjemmenettverket) med mobiltelefonen. Dette virker fint i både Telia og Telenor sine nett med både Iphone og de fleste andre tlf. av nyere dato. Hos ICE derimot er det kun et begrenset utvalg tlf. som kan brukes til wi-fi anrop og Iphone er ikke blant dem. Dette skyldes nok at ICE sitt nett ikke er oppgradert for dette enda. Jeg fastholder derfor min påstand om at ICE henger etter i teknologiutviklingen!
Hei, Tore Jeg legger meg helt flat, og ønsker å beklage så mye for min misoppfatning her! Det stemmer som du sier, ice har dessverre ikke støtte for Wifi-Tale for iPhone brukere. Per i dag, har vi kun støtte for 4G-Tale. Vi jobber på spreng med å få en avtale med Apple på denne fronten, noe som viser seg å ta veldig lang tid. Vi har dessverre ikke fått noen estimert tid for når dette vil være klart hos ice enda, men vi krysser fingrene for at dette vil dukke opp innen rimelig tid. Igjen, beklager så mye for missforståelsene fra min side i denne saken. Ønsker deg en flott helg! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Byttet fra talkmore og har ikke sett meg tilbake. Veldig god app hvor det er enkelt å bytte abb og se oversikt. I tillegg har de gratis abb for mine barn hvor jeg enkelt kan ha oversikt. I Norge trenger vi også en utfordrer til Telenor og Telia. Kjøpte også en huawei telefon sist år hos ice og det er enkelt å holde oversikt i appen.
Hei, Morten Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du full oversikt over abonnementene dine. Og du som juridisk eier har også full oversikt over barnas abonnement. Flott at du får utnyttet muligheten med gratis abonnement til de minste med IceJunior også! Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Vurderte å kjøpe iPhone 12 ProMax og snakket på telefon med Ice og spurte om wifitale ikke var støttet hos de da dekningen i huset mitt gjør det umulig å motta samtaler eller bankid uten wifitale Personen sa at tjenesten var rett rundt hjørnet og jeg aksepterte det 2mnd senere purret eg om hvor mye lengre unna wifitale var. Igjen rett rundt hjørnet Nå 8-9 mnd senere og fortsatt ingen wifitale men lovord at de skal få det, mens en har sagt Apple har brudt forhandlingene med Ice Tilbød ulike måter å fikse problemet mitt og fortsatt være kunde, men de nektet Nå stikker jeg til ChiliMobil så sier de jeg må betale bruddgebyr. Uholdbart og vurderer faktisk ta de for retten for misvisende reklame/informasjon og bedrageri Har likt Ice siden de først kom på markedet, men ser ut som selskapet er helt anderledes enn da de startet opp Styr unna, spesielt IPhone brukere
Hei, Alexander Dette hørtes ikke noe bra ut! Her virker det som det har vært noen missforsteåelser, og tenker vi må se litt dypere i historikken for å se hva som har skjedd her. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med mobinummeret eller kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd, og finne konkret informasjon til deg! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no
Oversolgt dårlig abonnement. Kjøpte 6GB pluss 1000 GB abonnement. Selger "glemte" å si at de 1000 GB bare gjelder på Ice+ sitt nett. Har nettopp kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand etter å ha brukt opp grunnpakken med 6 GB og gått over på de 1000 GB som jeg bare får på Ice+ og nettet virket i praksis ikke hele veien. Virket heller ikke i Kroatia når jeg var der i sommer, i tillegg virker det ikke når du beveger deg rundt i Kristiansand eller Stavanger by. Fantastisk irriterende når du ikke lenger kan bruke Google Maps på telefonen grunnet at de setter ned farten når telefonen ikke finner Ice+ nettet. Opplevde også det samme i hele Lofoten i sommer når jeg leide bil der. De sa også at det ikke var noe problem og få betalt ut privat abonnementet og flytte det til bedrift. de skulle betale ut bindingstiden sa de. Så prøver de seg etterpå om jeg bare kan sende en faktura fra bedriften. dvs jeg må ta kostnaden for store deler bruddgebyret privat pga skatt og arb.giver avgift. De sammenlignet også prisene for privat abonnment og bedriftsabonnement i salgsavtalen med og uten moms. DVS de mente bedrift var billigere enn privat, når de solgte inn bedrift. Men hvis du regner med moms er det jo omvendt.
Hei, Sgr Dette skal jeg se på for deg! Veldig synd å lese at du ikke fikk god nok informasjon om produktet når du bestilte det. Du skulle selvsagt fått informasjon om at Data Frihet kun fungerer i vårt eget nett, ice+. Og ønsker å beklage så mye for den manglende informasjonen du har fått. Hvis du går inn på dekningskartet på hjemmesiden vår, kan du se hvor vi har ice+ dekning. Sjekk adressene på kartet hvor dette ikke fungerte for deg, for å se om du faktisk skulle hatt fungerende ice+ nett der. Vi har ikke eget nett i Kroatia, kun i Norge. Så der vil ikke ice+ nettet være tilgjengelig. Når du drar til utlandet, må du aktivere Dataroaming på telefonen, for at du skal bli koblet opp til nettverket der nede. Men merk deg at dersom du reiser til områder utenfor EU, vil det påløpe ekstra kostnader for bruk av telefonen til å ringe, sende SMS/MMS og bruke mobildata disse stedene. Dersom du har blitt lovet å få bruddgebyr fra gammel operatør dekket, så send oss gjerne en henvendelse til [email protected], med mobilnummeret og navnet ditt, slik at vi kan sjekke opp i dette for deg. Når det kommer til dette med mva/moms, så er det slik at alle Bedrift abonnementene kommer med mva/moms i tillegg. Men for private kunder er dette allerede inkl. i prisen. Dette er helt vanlig praksis hos alle operatører. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no