ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet fra telenor til ICE for et par med siden. De sa på tlf at det er god dekning her. Bor på sentrale Østlandet. Vi får nesten ikke ringt. Får ikke kontakt. Samtaler blir brutt. Samtaler kommer ikke inn. Ringte til ICE net i dag, hvor de bekreftet at vi har dårlig dekning inne, men vi kunne gå ut når vi skulle ringe?? Jeg sa at dette burde de fortalt når vi startet opp abonnementet. Vi har må bundet opp 2 tlf til ICE net, og rådet de gir er at vi må stå ute når vi skal ringe. Det er store konsekvenser for oss når vi ikke kan bruke tlf våre, men ingen konskvenser for ICE net når de ikke leverer, og unnlater og fortelle oss at vi ikke har dekning når vi tegner abonnement.
Leverer som forventet. Leser at det kan være litt sen på kundeservice, men det har ikke jeg erfart.
Jeg byttet fra Telenor for ca 6 mnd siden etter og ha vært kunde der i 30 år pga tilbudet Ice kom med på ny tlf m mer... Tre nr er totalt flyttet over og jeg angrer og har prøvd og komme ut av binding på 1 år... Det er ofte 1. 2 streker på dekkning eller ingen... Får heller ikke ringt eller motat samtaler.. Alt er prøvd etter råd fra ice også byttet sim kort... Fortsatt like elendig men de påstår det skal være så bra her vi bor... Porsgrunn skien Eidanger er helt håpløst og det er her vi er mest... De tilbyr ikke noe for tort og svie og ei heller kan du bryte kontrakt uten og måtte betale da full pris i sin helhet.... Jeg skal bort fra dette så fort binding er over... Telenor ga deg autumatisk fri en periode når de var klar over feil.. Men det skjedde svært sjeldent... Ice er klar over feilene men vil ha sine penger og mer til så styr unna om du vil slippe masse problemer.
Jeg har nå avsluttet mitt abonnement med ICE, og vil gjerne fortelle hvorfor. Da jeg reiste til Ungarn i januar, mistet jeg både telefondekning og internett. Jeg måtte da prøve å laste inn innstillingene manuelt. Det gikk ikke, med et utall forsøk. Selv om det kan ha vært jeg som gjorde en feil, forventer jeg som kunde at mobilen takler overgangen til et nytt nett i utlandet. Jeg fikk beskjed om at ICE-kunder i utlandet kunne få problemer med telefonen, fordi dere ikke hadde de rette avtalene på plass. Som kunde forventer jeg at de har de rette avtalene på plass, og at jeg slipper å taste inn innstillinger selv. Det resulterte i mobilløshet i fire dager. Da jeg kom hjem fikk jeg to måneders problemer med å sende og motta MMS. Jeg fikk tilsendt automatiske innstillinger flere ganger, og også oppskrift på hvordan jeg kunne konfigurere innstillingene manuelt. Etter to måneders problemer, lastet jeg ned de automatiske innstillingene på nytt, og tok screen shot som jeg sendte til ICE. Jeg fikk da beskjed om at innstillingene var feil. Jeg har hørt om flere som har hatt dette problemet. Som kunde forventer jeg at mobiloperatøren min klarer å håndtere noe så grunnleggende som innstillinger for bildemeldinger, selv om jeg har vært i utlandet. Da jeg var i Sverige i forrige uke, fikk jeg flere pop up-meldinger som forklarte at jeg kunne få hjelp dersom jeg hadde problemer med oppkobling i landet. Det er som utgangspunkt veldig bra, men som kunde forventer jeg at mobilen takler en overgang til Sverige, uten knussel. Jeg har hatt svært god erfaring med møtet med ICE sine kundebehandlere. De gir ofte gode oppskrifter, forklaringer, og beklagelser. Problemet er bare at jeg som kunde forventer at jeg ikke skal måtte gjøre så mye for å få til å ringe, gå på internett og sende MMS. Når jeg opplever utfordringer med dette i tre måneder, blir også tålmodigheten tynnslitt. Det virker som om selskapet har tatt seg noe vann over hodet. Jeg håper mine tilbakemeldinger kan gjøre det lettere for nye kunder å bestemme seg for om de skal bli kunder eller ikke, og lettere for ICE å ta grep for å sikre at nye kunder får en positiv og strømlinjeformet opplevelse. PS: For de teknisk interesserte, kan følgende forklare MMS-problemet: MMS-proxyen fra ICE var 185. 83. 167. 822 og MMS-porten var 8080. De skulle ha vært MMS-proxy 10. 10. 10. 10 og MMS-port 80. Dette er altså ikke tall jeg har lagt inn selv. Kundeservice hadde ingen forklaring på hvorfor det har blitt feil, men jeg er som sagt ikke den eneste som har opplevd dette problemet.
Rett etter at jeg byttet til Ice.net skrudde dem opp prisene p.g.a omkostninger for bruk av telefon i utland. Første fakturaen fikk jeg i posten med ett påslag på 50 kroner selv om jeg krysset av for E-faktura når jeg bestilte abonnementet. Slo av personsvar på min side for over en måned siden men den er fremdeles aktiv. Dårlig start kan man si. Ellers så er tilbudet de har bra og roll over er supert.
De har ingen chat mulighet på deres hjemmeside. Så når du trenger f.eks å aktivere telefonen din så kan du kun sende dem mail. Og de svarer ikke på flere dager. Jeg hadde også et abonnement på 99,- pr. måned. Denne prisen skulle være uansett i følge dem. Kom regninger på 130, - og 140, - osv... Svindel. Og når jeg fikk nytt simkort og skulle registrere det på nytt tok det dem flere dager før de klarte å aktivere det. Noe som i praksis normalt tar noen sekunder.
Dårlig dekning, kan ikke åpne nettsider osv, bytter såfort binding er over.