ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Så en fra Ice net ringte meg og skulle selge meg Ice net. Det hørtes så bra ut pluss at det var veldig mye billigere enn Chess. Chess var jeg veldig fornøyd med, men man fikk mer data og betalte mye mindre.. Eneste ulempe var at jeg måtte ha det i et år før jeg kunne bytte det.. Jeg så ikke noe problem med det siden jeg ikke var foran en pc og kunne ikke sjekke det ut der og da.. Så dum som jeg var trodde jeg på han.. Nå kobler nettverket av og på... Utrolig tregt.. Gå ikke ann å snakke med kundeservice en gang.. Umulig å komme inn på nettsiden deres og går ikke ann å sende mms.. Går ikke ann å ringe til tider og nettverket detter bare helt ut! Akkurat nå får jeg ikke sendt meldinger, ringt eller gå på nettet...!! Går ikke ann å beskrive problemer fordi nettsiden deres ikke funker.. Prøvd å gå inn på tlf, gikk ikke, prøvde på inn på iphone (ikke bruk av mobilnett) det funka ikke og til og med dataen min.. Og det funker ikke.. Heldigvis kom jeg inn her... Nei hold dere unna Ice net!!!
Byttet fra telenor og er storfornøyd, sparte mer enn 200kr mnd! Har ikke hatt noen problemer overhode, får full 4G i alle kriker og kroker, og dekninga i utlandet er også bra.
Jeg er fornøyd med Ice, men det tar tid hvis man ringer før man får svar eller svar på andre henvendelser.
Får ikke 4G midt inne i byene, kundeservice er bundet på hender og føtter av ledelsen og resultatet blir helt forferdelig å forholde seg til. De ansatte virker flaue over at tjenester man betaler for ikke fungerer. Hvor lenge kan de faktisk holde på før de må gi seg???
Veldig ustabilt, og dårlig dekning, mobilt bredbånd særlig etter overgangen til ny router etter den gamle D35. Har også mobil med ice abb., som har funket rimelig bra. Dårlig og kjempedyr kundeservice. Ringte kundeservice som kostet meg over 200 kr. for en samtale!
Det var dårlig, nå etter bytte av simkort har det blitt forferdelig. Elendig dekning, MMS og data som må settes opp manuelt (det gjorde man på 1990 tallet, skal ikke trenge det i dag). Er man så uheldig å reise ut av landet så er det bare å glemme data og til dels tale også. Dekningen selv i Oslo er elendig. Da dette er bedrift så er jeg låst til denne møkka. :-(
Har lest om mange som sier de ikke får svar, eller dårlige svar fra kundeservice. Selv bruker jeg ICE nå som primærleverandør for internett hjemme, og får stort sett nett som forventet. Nå bor jeg slik til at jeg er i grenseland for det som skal være god dekning på dekningskartet, så jeg er derfor forberedt på at nettet kan falle ut eller ha dårlig hastighet til tider. Normal hastighet hos meg er rundt 2-3Mbit, og det holder for det meste. Min datter har også ICE og er fornøyd med det, men bor noe nærmere senderen slik at hun har 5-7Mbit og mer stabilt nett. Vi har begge 100GB abbonement siden det benyttes som primært internett, og det holder greit. Kan ikke se at det trekkes unormalt mye av kvoten slik som enkelte hevder. Jeg har mistanke om at flere som tror de har blitt snytt for kvote antakelig har windows PC'er tilkoblet som laster ned oppdateringer etc. Uten at bruker kanskje er klar over det, og da stjeler mye kapasitet. På windows 10 er det ikke mulig å slå av automatiske oppdateringer på samme måte som tidligere windows versjoner. Men det er en mulighet for å sette opp tilkoblet nettverk som "forbruksmålt tilkobling", og da slutter windows å laste ned oppdateringen så lenge man er tilkoblet det aktuelle nettet. Når det gjelder kundeservice, så har jeg fått svar innen akseptabel tid hver gang, og svarene har vært relevante nok. Det som jeg sliter litt med er å få opp signalstyrken på antennesignalet. Jeg har prøvd panelantennen, men den virket dårlig hos meg siden jeg ikke har sikt mot senderen og antakelig tar inn reflekser av signalet. Fikk sendt panelantennen tilbake på returretten uten problemer (de sendte meg fraktert returkonvolutt så jeg slapp å legge ut for frakt). Bestilte deretter en annen type, beregnet for båt. Men har ikke fått denne helt til ennå, men siden jeg er langt unna senderen vil jeg tro det er ekstra viktig med med å finne optimal plassering, samt at jeg har en teori at siden signalet er i grenseland så kan lengden på antennekabelen (8m) Dempe mye av effekten jeg får av den eksterne antennen. Kort kommentar til poeng givingen. Jeg har gitt 5 stjerner på kundeservice, siden jeg ikke har noe å klage på så langt der. På verdi for pengene har jeg gitt 3 stjerner siden jeg bruker det som hjemmenett og 599, -/mnd er dyrt sammenlignet med andre internettleverandører. Og til sist, siden jeg ligger i grenseland på dekningen kan jeg ikke gi mer en 3 stjerner på den. Eller så er det selvsagt en bonus at man kan ta med seg routeren til fjells eller på ferie hvis behov. Samt at man også kan bruke den i sverige og danmark. Det som jeg ikke liker er hastighetsbegrensningen når man kommer over kvote. Det burde være ulikt nivå på hastighetsbegrensningen alt etter hvilket abonnement man har. For en mobil så er kanskje 64kbit/s mulig å leve med. Men på en PC sliter man å komme inn på nettbank etc med den hastigheten, og IP telefonen henger heller ikke med i vanlige samtaler.