ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jobber i gruve å er helt avhengig av wifi tale å det har ikke ice med iphone
Hei Geir Det er helt riktig at vi ikke tilbyr wifi tale til iphone enda, men det blir lansert wifi tale for flere modeller fortløpende, så vi håper dette er på plass snart. Mvh Stine Ice.no
I dag har jeg 2 abonnement. For min sønn ung bruker 30 gb og meg selv 1 gb. Hvor jeg har avtale slik at min sønn over fører det han ikke bruke til meg i løpet av måneden og det må han gjøre når ny måned starter for 2 abonnement betaler jeg ca 400 kroner pr måned. Og det er jeg fornøyd med. Men jeg har også forhandlet meg frem til den pris selv. Og i tillegg fikke jeg 2 måneder gratis i oppstarten. Så desember vil bli første måned jeg betaler for. Så jeg er fornøyd med ice.
Min kone fikk en tlf fra Ice med et tilbud hun trodde var bra. Hun ba derfor selger ta kontakt med meg som er eier av familiepakken og betaler regningen for abonnement våres. Det viste seg at tilbud bare var et velkomst tilbud på 2 måneder og derretter vil bli dyrere en det vi betaler for familie pakke hos Onecall. Selger ringte opp igjen til hun og påsto at jeg hadde godkjent overføring til dem. Nå Forsøker Ice å overflytte vår familiepakke med eierskifte av mitt nr som jeg har hatt i 30 år over til hennes navn og gi hun regningene i fremtiden. Når jeg som eier ringer ice kundeservice og ber dem kanselere bestillingen og forteller at selger har lurt min kone til et dårligere tilbud. Så tar de ikke dette til seg og sier at d er kona mi som må ordne. Hva blir d neste?? Skal de ringe barna og tilby ny mobil mot å svare ja på en melding??
Hei, Christer Dette var leit å høre. Nå har jeg ikke innsyn i hva som har skjedd i din sak, så jeg kan kun skrive på generelt grunnlag. Når det bestilles et abonnement hos ny operatør i et annet navn enn den som eier nummeret i dag, må det bekreftes en SMS med eierskifte fra nummeret som skal overføres. Nummeret blir ikke overført til oss før SMS-en er bekreftet. Mobiloperatørene i Norge har i henhold til norsk lov ikke lov til å hindre et mobilnummer fra å overføres fra en operatør til en annen. Derfor er det strenge rutiner når det gjelder bekreftelse av eierskifte. Jeg håper at dette løser seg for dere og ønsker deg en god kveld! Mvh. Julie ice.no
For oss med Apple produkter er dessverre ICE Norges dårligste mobil selskap, dette skyldes fordi ICE ikke har avtaler med Apple har dem sagt, men når dem nå har sagt dette i årevis uten å få til noen avtale er vel sannsynligheten liten til at det skjer. Ingen WiFi tale, eneste selskap som man må manuelt skru på 5G fot at det skal fungere (auto hos alle andre), eSim til iPhone kan man få (tungvint løsning, må installere ICE appen og kontakte kundeservice så blir eSim sendt til appen og man kan installere det derifra). Ingen støtte for eSim for Apple Watch, vel og merke mangelvare oss aller fleste foruten Telia og Telia’s andre merkenavn som glimre med sin støtte der. Ble glad da ICE kom med iceMax abonnementene, men skuffelsen kom like raskt med så dårlig hastighet alternativer dette abonnementet tilbyr, her burde dere minste også tilbydd et alternativt med fri fart første 100GB som aller fleste andre mobilselskapene velger å gjøre. Synes tillegg at alle mobil selskap burde tilby å bli kunde med eSim, da jeg selv ble kunde opplyste jeg at jeg ikke kom til å ta i bruk fysisk SIM-kort og at det ikke er særlig miljøvennlig å sende et brev med plastkort i posten som ikke kom til å bli brukt. Her har ikke bare ICE noe å lære, men fleste andre mobil selskap også. Er vel noe mobil selskapene prøver å utsette så lenge som mulig, siden med eSim kan kundene flytte lettere og mye raskere enn ved vanlige måten å måtte vente på et fysisk SIM-kort. (Bare en tanke, ingen konkrete bevis på dette) Har byttet mobil selskap, jeg ønsket heller å betale mere for et ubegrenset data abonnement som tilbyr fri fart og ikke begrensingene til ICE og siden Apple produkter er noe jeg fortsatt i lang tid kommer til å bruke og ICE ikke er god match der konkludere jeg med at jeg ikke kan anbefale ICE for meg selv eller til noen andre, spes. Apple brukere. Glemte noe så klart… Erfaring med kundeservice er kun positive, dem er raske til å svare, hyggelige og løste iallfall mine utfordringer raskt.
Hei, Kay Det er veldig leit at du har valgt å bytte til en annen operatør. Vi har dessverre ikke fått noen dato på når WiFi-tale og eSIM til Apple Watch blir lansert. Det er alltid bra med tilbakemeldinger og tips, og det setter vi pris på. Det er også godt å høre at du er fornøyd med kundeservice. Det er stor konkurranse i markedet og nye mobilabonnement og tjenester lanseres stadig. Det kan jo hende vi får et abonnement som passer til deg 😊 Mvh. Julie ice.no
Kjøpte en mandaga telefon , fikk over 1 uke og fikk ikke svar på henvendelsen. Ble til slutt at jeg benyttet angrerett på helw kjøpet. Men visa slutter ikke her . Fikk kredittkortgjels oppført på meg ifra en ukjent bank , noe aom viste aeg å være tlf. Dette får jeg ikke svar på og finner heller ingen info om at slikt skjer i en ukjent bank. Virker som respekten for kundene er helt utelatt der de faktisk gir en faan i deg som kunde . Styr unna for her finnea ingen rutiner eller effektivitet for å hjelpe kundene.
Hei, Kvive! Beklager at du har hatt den opplevelsen hos oss! Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, så skal vi undersøke dette for deg. Mvh. Rebekka ice.no
Har vært kunde hos ICE i mange år og alltid vært fornøyd. Var trist de ble solgt til Lyse og skuffet sine investorer som satt igjen med ingenting. Har jeg noe å nevne så er det hvis at hvis du flytter så betaler du fortsatt for abb ut mnd'en, så kan være lurt å gjøre porteringen i slutten av mnd til ny leverandør. Nå ble det Nicemobil som også er ICE, men der er kostnadene mindre og en får mer GB pr.data. Kundebehandler var tipptopp og ordnet ny faktura når jeg var i kontakt med dem idag. Flinke folk på kundeservice!
Hei, Morten 😊 Takk for god tilbakemelding! Jeg håper du blir fornøyd hos NiceMobil. Mvh. Rebekka ice.no
Får se hvordan der blir etter at Lyse skal gjøre endringer i selskapet, men det er viktig å støtte utfordrere i markedet! Jeg har tidligere hatt Telenor og Telia i flere år, dekningen til Telenor og tjenestene disse to leverer er det jo ikke noe å si på. Kundeservicen derimot kan være helt elendig (jeg ser på deg Telia). Alle andre selskap leier nett av disse to (inkl ice der det ikke er ice+ dekning) og da spiller det egentlig ikke så stor rolle hvem man velger. Det som er viktig før man velger ice er å sette seg inn i hva slags dekning du egentlig får, de har et ice+ nett som er deres eget nett og ice som de leier av Telia. Dvs du får primært ice+ dekning, så Telia dekning der de ikke har basestasjoner selv. Teoretisk sett skal man da ha minst like god dekning som hvis man hadde hatt Telia. Det som er viktig å vite her er at data frihet (1TB) vil da kun fungere i ice+ (noe de også påpeker på sine sider). Skulle ønske at det var tillatt å bruke av denne kvoten på et datasim, feks til bruk i båten eller campingvogn, spesielt siden det er begrenset hvor man har ice+ dekning (@ice: hvis dere leser denne meldingen, kan dere vurdere å åpne for å bruke data frihet på data sim?) Kundeservicen til ice er noe av det bedre jeg har vært borti. Det er enkelt å komme i kontakt med de, bla via chat funksjonen i appen og ventetiden er lav når man ringer inn. Kundebehandlerene jeg har vært i kontakt med har vært utrolig hyggelige. Ja, de mangler noe funksjonalitet (som wifi tale for iPhone, esim for Apple watch og visual voicemail), men dette var jeg klar over før jeg flyttet over. Appen er oversiktlig og ikke minst rask i bruk. Hvis du må ha dekning uansett hvor du beveger deg er kanskje ikke ice for deg og det bør du sjekke på dekningskartet evt bare prøve de ut. Worst case så bytter man til Telenor.
Hei, Phillipe. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Vi tar ditt forslag videre om muligheten til å kunne bruke Data Frihet med Data-SIM. Vi utvikler stadig nye produkter og tjenester, så det er bare å følge med 😊 MVH Julie ice.no