Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Mobil
2.5
784 verifiserte omtaler

Telia Mobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
784 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#11
Forferdelig
Telia Mobil er rangert
#11 av 13 mobiloperatører
29%
Dårlig
29% anbefaler Telia Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 784 omtaler om Telia Mobil

FILTRER OMTALER
150
73
76
109
376
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Søppel kundeservice

Omtale av  Dårlig S

Søppel kundeservice Definisjonen på ubrukelig kundeservice. Null hjelp å få. Den ansatte LEGGER PÅ midt i samtalen. Ga NULL nyttig hjelp. At Telia ansetter ubrukelige folk til kundesenteret reflekterer dårlig over hele bedriften. Anbefaler alle å styre unna og at den ansatte jeg pratet med sparkes. Pratet med den ansatte 27.02 kl. 13:46.

Ok så lenge du er i byen og ikke bruker mye data.

Omtale av  Julie A

Opplever ganske ofte dårlig dekningsgrad så fort jeg havner litt utenfor byen. I tillegg syntes jeg at regningene ofte inneholder små skjulte beløp som ikke kan spores tilbake til noe som helst.

For lite data

Omtale av  John R

Bruker mye data, og synes det er for lite, er mye på tur og der er heller ikke full telenor dekning

Ræva styr unna!!

Omtale av  Aleksander

Hastigheten er ræva bytta tilbake til Telenor selvom det er hakke dyrere. Binda meg i et år noe jeg angrer på så fort bindinga gikk ut bytta jeg tilbake til Telenor dekinga er langt bedre. Kundeservice er grei. Målte 50 høyere mbps høyere hos Telenor enn telia minuet før jeg bytta. Aldri mer uansett hvor lav pris jeg får.

Bestilte mobil igjennom Telia swap eller svitsj

Omtale av  Simen S

Bestilte telefon igjenom telia svitsj eller swap og siden jeg ikke var kredittverdig på tidspunktet så ble det satt i ett familiemedlems navn. Epost, mobilnummer og alt annet info sto i mitt navn, det som trengtes for å være kredittverdig ble tatt i familiemedlemmets navn. I starten gikk alt helt fint og jeg regninger på mail, så gikk det 2-3 mnd og jeg sluttet å få regninger på mail. Tok kontakt med kundeservice og lurte på hvorfor jeg plutselig ikke fikk regninger på mail lenger og da kom det frem at jeg ikke var eier og måtte foreta ett "eierbytte" som de kalte det for å bli det. Printet ut skjemaet Telia sendte meg, fylte ut alt som skulle fylles ut og gikk til nærmeste teliabutikk for å levere det inn. Der fikk jeg beskjed om at nei, det var umulig å gjøre ett eierbytte, rett etter kundeservice ba meg om dette, viste samtalen frem til den ansatte på butikken, men ble nektet likevel. I mellomtiden så kom det ikke en eneste regning og først 1 mnd senere så kom plutselig regningene, med 3 dobbelt beløp og ikke i mitt navn. Så jeg bestilte telefonen, alt av info tilhørte meg utenom fødselsnummer og navn, som telia også sa var null problem, så foretok de plutselig ett eierbytte uten å gi beskjed eller noe, så fikk plutselig ikke svitsjet eller swappet mobilen etter 1 år lenger. Betalt ferdig telefonen med sykelig overpris, avsluttet mitt kundeforhold hos Telia og kommer aldri til å se meg tilbake da de er ekstremt dyre, kundeservice og ansatte i butikkene følger ikke regler de selv har og de har ekstremt dårlig dekning, da jeg kun har E eller 3G mesteparten av tiden, ekstremt sjeldent jeg ser 4G og 4G+ har jeg aldri sett selv om det skal være en greie.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Kjempedårlig service

Omtale av  Jh

For andre gang må jeg henvende meg til servicen hos Telia. Denne gangen pga en funksjonsfeil. Jeg blir anbefalt å melde det som en skade hos forsikringen. Da jeg sa at det er ikke meningen med en forsikring da en skade omfatter uhell utenfra fikk jeg som svar at det var helt greit å gjør. De ville ikke ta i mot telefonen under garanti. Veldig dårlig gjort!

Dekning og kundeservice

Omtale av  Espen

Fra høsten 2020 har det bare gått nedover med Telia når det gjelder mobildekning og kundeservice. Har vært kunde i mange år pga generelt veldig bra dekning alle deler av Norge jeg besøker. Nå har dette snudd helt om. Telia svarte etter lenge «at pga stor andel nye kunder, så er mobilnettet overbelastet». Dette har resultert i at dekning/hastighet har blitt 3-4 ganger dårligere. Det vil si nå at i «grislendte» strøk, så er hastighet nå lik null selv med nesten topp 4G signal... Blir nok skifte her ganske raskt..

Hold dere unna

Omtale av  Ahmed

Det dummeste jeg noen gang har gjort, er å kjøpe ny telefon med simkort ifra telia med en avtaletid/bindingstid på 12 mnd. De har ikke dekning, etter å hvert kunde hos de i 3 mnd så begynner alt rote. JEG BOR I OSLO, OG DET FUNGERER VELDIG DÅRLIG. - samtaler kommer ikke igjennom hos meg - oppkobling av samtaler, blir brutt etter 5 sek - dårlig nett generelt i Oslo - får stadig meldinger på ubesvarte anrop, og at folk har prøvd å ringe til deg Har snakket med kundeservice, men de skal analysere, osv. Har klagd nå i 3 mnd, kommer ingen vei. Har prøvd ny tlf, slå på 4g tale, WiFi tale. Ingen ting hjelper Skal du kaste bort pengene dine og bruke en ny smarttelefon med svak nett og dårlig dekning. JA DA BØR DU VELGE TELIA

Bedrøvelig kundeservice

Omtale av  Frode J

Dette gjelder først og fremst kundeservice på bredbåndsdelen. Det startet med at de deaktiverte bredbåndsmodemet jeg hadde før jeg omtrent hadde fått hentet nytt ut fra Posten. Dette skjedde helt uten forvarsel. Oppdaget det når alt bredbånd forsvant fra huset. Dette ble oppdaget ved en alt for lang vendtid i tlf til kundeservice. Hadde ikke tenkt å sette opp nytt modem før i neste uke, da jeg også har et mesh nettverk koblet til dette. Så kundebehandleren jeg hadde på tråden lovet at hun skulle reaktivere det "gamle" modemet igjen. Så jeg la på. Ventet i 15 min, og ikke noe bredbånd kom. De samme lampene på modemet blinket fortsatt. Da var det bare å ringe igjen, ny lang ventetid i kø. Så var det en ny kundebehandler som så i sitt system at den forrige ikke hadde gjort det hun hadde lovet. Så hun utførte rekatviering, og vipps så hadde jeg bredbånd i modemet igjen. Så var det å sette opp mesh nettverk på nytt. Det hele startet kl 1928, og var ferdig kl 2130. Takket være at noen i Telia gjorde en fantastisk dårlig jobb!!. Så jeg kan på ingen måte anbefale kundeservicen dems.

Fruktansværd behandling av kunder!

Omtale av  Linn R. S

Helt fruktansværd kundservice och behandling av kunderna. Først blev vi lovade installation av fiber den 10/1-21 før att sedan bli uppringda med att "dom bokat fel". Næsta datum blev 20/1-21. Nær dom væl kommer før installationen inser dom att det inte finns plats i skåpet på vår gata.(Har dom inte ritningar?!) I 3 dagar fick vi sjælva jaga Telia før att få en løsning. Nær vi gjort det 10 gånger får vi svaret nonchalant att det skall ta 3v! Med hemmakontor! Vårt jobb ær att rita åt byggbranschen! Inte nog med detta utan vi blir sen uppringda med att nån inte skrivit ner att vi ska ha installerat, så dom blåste ytterligare en vecka! De sjukaste jag varit med om. Under all kritik. Køp inte Telia! Undvik Telia! Ta vad som helst utøver Telia! Helt horribelt. Ingen har bett om ursækt till oss eller ens ringt oss med kompensation. Helt bedrøvligt att dom inte blir anmælda mer!

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Arrogant, holder ikke avtaler, klarer ikke å holde orden på fakturering

Omtale av  Dirk T

Selv om en fant ut at Telia har gjort en feil har de såkalte service medarbeider nå lag skylden på Sergel isteden for å rydde opp og beklager og beholde en kunde , men nå er jeg ferdig og har tatt bort siste av 6 abbo fra telia over til ice Arroganse er i denne organisasjonen et stort problem og jeg er nå glad å ikke har noe å gjøre mer med de .

Hold dere langt unna telia

Omtale av  Lise H

Telia er et selskap som er lurer folk . Om man ikke vill være der mår du alikevel betalle får en full måned . Dette gjør ikke andre selskaper . De har dårlig nett og nekter folk og kjøpe ny mobil der over 7500 tusen .dette er en dritt selskap som jeg aldri ville sagt noe pent om . Er sjokkert over selskape som dette . Tenk dere om to ganger føre dere blir kunde her . Finnes mange bedre selskaper i verden en telia .

Tilliten til Telia er knust for alltid.

Omtale av  Joakim

Lurte meg inn i 24 mndr. binding for en rabatt på 40,- per mnd. Telia: "Regner med du skal ha nummeret en stund?" Jeg: "Selvsagt!?" Telia: "Da kan jeg gi deg 40,- i rabatt per mnd.". Jeg: "Så kjekt!" og signerer en digital avtale uten å lese vilkårene om 24 mndr. binding. Svindel. Vært kjempefornøyd kunde siden 1997 (NetCom). Aldri mer etter Telia overtok, og mange sier det samme. Flyttet 5 abonnement fra dem nå.

Veldig bra dekning og priser!

Omtale av  John

Har vært kunde hos telia i mange år nå. Er veldig fornøyd med kundeservicen som stadig vekk gir meg gode tilbud som ingen andre kan matche. Dekningen er også stabilt god og selv om jeg reiser mye med bil og streamer musikk faller sjeldent dekningen bort.

Arrogant, holder ikke avtaler, klarer ikke å holde orden på fakturering

Omtale av  Dirk T

Har vært kunde i Chess siden 2006 og så bli Chess til Telia aldri opplevd noe så arrogant i håndtering av kunder som dette , lover og lover men klarer ikke å holder løfter ! Hadde 6 abbo hos Telia og så begynte de å sende direkte til inkasso selv om folk i den såkalte Servicetelefon fant ut at de har skjedd en feil bli det ikke rettet opp men heller pålagt inkassosalær , etter jeg ringte igjen varslet jeg at med hver inkasso som kommer sletter jeg et abbo i dag er det kun et igjen. når jeg slettet den første kom en sms at det var beklagelig og hva er grunnen til flytting , jeg svarte og siden kom ikke noe mer isteden for kom neste inkasso og påstand at de ikke fikk betaling fra banken selv med til gode på kontoen på over 300.000 kr Nei kan ikke anbefale dette men en se jo at de klarer med sine usanne uttalelser å for nye kunder som er like skuffet som jeg etterpå og betale for noe som de aldri fikk ! Jeg holder meg langt unna denne firma og hadde ønske at finanstilsynet kunne ta en titt på det men med store søster telenor i ryggen er de vel redd å ta de :-) Dipper og Ice har veldig god service og gode priser

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Aldri likt de

Omtale av  Mia

De klarer ikke å fikse dekning i storby på mobil. Internet som de har tatt over fra get er håpløst. Siden det er borettslag så kan jeg ikke gjøre stort.

Telia Mobil

Har tilegnet profilen
Telia Mobil deltar på Bytt.no

Telia Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Mobil besvarer ikke omtaler

Telia Mobil har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Mobil henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Mobil benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR