Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Mobil
2.5
784 verifiserte omtaler

Telia Mobil omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
784 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#11
Forferdelig
Telia Mobil er rangert
#11 av 13 mobiloperatører
29%
Dårlig
29% anbefaler Telia Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 784 omtaler om Telia Mobil

FILTRER OMTALER
150
73
76
109
376
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra kundeservice, men veldig dyrt og lite valgfrihet.

Omtale av  Vivian

De presser folk til et dyrere abonnement med litt mer data. Tilbyr ikke 1 GB lenger så alle som har det må nå gå til 2GB og 50 kr dyrere pr mnd. Hjelper lite med god kundeservice når de er dårlig på produktet de selger.

Mye tull med abonnement som gikk ut og nytt ble tildelt. For dyrt for bruken

Omtale av  Margareth

Selv om du inngår 1 års binding, så kan Telia når som helst oppheve avtalen ila året. Jeg opplevde å få opphevet en avtale 3 uker etter at den var inngått.

Er norsk. Har ikke svensk personnr. Hjelp!!!

Omtale av  Trond

Det tok nesten 1 mnd. å bli kunde av Telia i Sverige, fordi de ikke kunne håndtere folk som ikke har svensk personnr. Det gikk fullstendig i stå. Nå har jeg endelig blitt kunde, men nye problemer oppstår. De kan bare sende fakturaer på papir hver mnd. i postkassen. Når jeg bare har et sommersted, så får jeg fakturaer i postkassen, mens jeg er i Norge. Ingen mulighet for å sende fakturaer på e-post. Heller ikke avtalegiro er mulig og jeg ba om å betale for et år av gangen, men det var heller ikke mulig! Telia er et IT/ Telecom selskap og kan ikke håndtere kunder som ikke har svensk personnr. på en skikkelig måte i 2019. Helt utrolig. De er så firkantet og har så gammel infrastruktur, at å levere god kundeservice til andre enn de som svensk personnr. er vanskelig å forstå. Telia må skjerpe seg!

Et upålitelig selskap som endrer vilkår etter 23. kalenderdager.

Omtale av  Marlow L

Fikk et godt tilbud 31.07.19. 23. august får jeg beskjed om at abonnementet byttes til et abonnement med 2G til en annen pris. Dette burde selger visst i slutten juli. Gode avtaler med Telia er NULL verd! De kan finne på å endre den på kort varsel

Best dekning

Omtale av  Merete R

Det er eneste som har dekning her vi bor.Jeg har bare god erfaring med Telia og kan ikke ha annet abonnement enn hos dem på grunn av dekningen.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Klarer de få meg til smile når jeg betaler!

Omtale av  Stian R. H

Har hatt Telia fra første start, fra NetCom i flere år til dags dato. Jeg har hatt kreditt vansker i alle år, men ikke nå lenger. Kun kontant kort frem til for 1 uke siden. Da jeg er stor bruker av data og ikke benytter pc (pga ingen hjemmenett) har Telia smart + vært mitt valg med kjøp av 2 påfyll pr uke i snitt. Koster da ca 3200-4000 i mnd og har 48-56 gb data å benytte. I dag med Telia x og forsikring, men ingen tlf kostnad (kjøpt ut ved start). Tlf kr 1500 ink alle rabatter du kan få, x abo kr 579 og 69 i forsikring. Total kostnad med papir regning 50 blir kun 698,-. Jeg sparer 2902 kr i snitt pr mnd og 34 824 spart pr år (1 år 33 324 pga kjøp av tlf). Jeg er en som GLISER stort når jeg kan slippe å bruke nesten 35000 på tlf og heller spare eller reise f eks. Tror ikke det er mange som argumenterer mot meg i denne saken. Mvh storfornøyd bruker fra Moss (Takk til min gode venninne som lot meg få tegne abonnement i hennes navn. Jeg kan ikke før i år 2022 desember mnd, hun gir meg mulighet til å sette til side drøyt 100 000 kr ved å stole på meg, takk AMRL for dette)

Dyrt og ikke alltid god dekning

Omtale av  Anne

Hadde opprinnelig Netcom, synes det ble dårligere etter oppkjøp av Telia. Må nå betale for SMS, MMS og telefon til/fra Sverige.

Elendig!

Omtale av  Oliver

Jeg bor 6-7 mil unna grensen til Sverige, hvilket gjør at Telias elendige systemer titt og ofte registrerer at jeg passerer grensen (selv om jeg befinner meg på ett og samme sted) og sender derfor "Velkommen til Sverige"-smser helt tilfeldig. Sist det skjedde var kl. 03 på natten. Jeg ringte Telia dagen etter og vedkommende "service"-person foreslo at jeg skulle slå av lyden på telefonen og sa at folk ofte ringte og takket Telia for at de får slike meldinger. Telia er dyrt og yter dårlig kundeservice, så styr unna.

Setter ikke kundene først

Omtale av  Jc

Aldri opplevd et selskap som viser så lite hensyn til kundene sine. Bare lureri hele konseptet. En ting blir fortalt i butikken med en helt annen pris som står på nettbutikken. Anbefales ikke på mitt sterkeste.

Super kundeservice!

Omtale av  Wenche

De er i møte kommende og gir det beste de har. Finner gode løsninger som passer meg.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig dekning

Omtale av  Jan I

Telia detter stadig ut... Meldinger blir ikke sendt, meldinger kommer ikke fram til meg... Det er spesielt irriterende

Hadde Chess og var fornøyd, så kom Telia og bryter avtale

Omtale av  Svein M

Hadde Chess i mange år. Var veldig fornøyd. Så overtok Telia. Sa at de skulle fortsette i samme spor. Glade kunder. Så kommer en sms. Vi sier opp din avtale. Fra august blir det kr. 199 et par måneder, deretter blir det kr 245.... Takk for den. Nå må jeg finne ny leverandør. Telia bryr seg ikke om kundene sine, bare skrur opp prisnivået, og dermed kaster ut trofaste kunder.

God service

Omtale av  Bestefar

Har bare godord å si om kontakten med dem. Har underveis binding etter telefonkjøp gjort endringer på avtale, uten vansker.

Mobile broadband

Omtale av  Hattah

It used to be ok. During weekend and holiday time, their technical support for mobile broadband could not care less of customer problem. It took them forever to answer a call, and 3 different persons gave 3 different answers. At the end, the problem still was not fixed. Oslo, Norway.

Supert

Omtale av  Julia

Det beste tele selskapet jeg har hatt, super dekning, gode abonnementer.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

INGEN varsel før sperring?! Å sperrer før forfall på toppen av det hele!

Omtale av  Bea

Det er helt utrolig dårlig at de stenger uten varsel! Å det at de skal ha penger for å åpne igjen!? Hjelpes.. man burde få en sjangs til å ordne opp før de bare sperrer... men jeg opplevde at de sperret det før forfall, uten varsel da heller.. Det var pga kreditten nesten ar nådd! men jeg har 5000,- kr i kreditt, å de påsto at det var nådd 3000,- som var en feil fra dems side! Burde ikke trekke meg for den gjenåpningen kjenner jeg! Å EN ting til: Det er så syyykt dårlig kommunikasjon mellom butikkene og kundeservice at det er helt beyond! Har de kontakt i det hele tatt? Å har de felles regler eller avtalevilkår?? skulle ikke tro det! Vurderer å bytte! Hilsen Irritert

Telia Mobil

Har tilegnet profilen
Telia Mobil deltar på Bytt.no

Telia Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Mobil besvarer ikke omtaler

Telia Mobil har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Mobil henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Mobil benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR