Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg hadde chess 5gb og klarte meg fint med det! Etter det blei Telia, økte dataforbruket sinnsykt! Har denne mnd måtte kjøpe 2 extra GB til 99,- pr GB... Altså nå passert 7gb! Når jeg ringer å klager så får jeg bare høre at det er umulig pga chess hadde samme nettverk som Telia osv osv.. Så trodde først det var meg som var totalt blokkert, men etter et kjapt søk på nettet så viste det seg at det faktisk er mange med samme erfaring etter overgangen til Telia! De spurte meg om jeg hadde byttet tlf i det siste men jeg har hatt samme tlf i 3 år og et 5 GB abonnement lenger.. Alt i alt, sinnsykt dårlig kundeservice, skyhøyt dataforbruk og dumme unnskyldninger.. Alltid vært de små mobilselskapene som har vært bra! Synd de store stygge skal ta over alt.. Anbefaler ikke å velge Telia! Skal helst ha med noe som er bra.. Tja logoen dems er jo fin.
Har Telia på privat telefon og Telenor på jobb telefon. Ser ofte at Telia dekninga er nede på 1-2 av 4 samt "E" dekning medan telenor dekninga er fortsatt på 3-4 av 4 og har 4G dekning.
Tidvis dårlig dekning, ellers fungerer det helt greit.
God dekning og fart. God oversikt på forbruk over nett og app. Pris står til hva du får og resten av markedet.
Faller ofte ut av 4G-nettet og har ofte utfordringer med nedlasting når jeg velger WiFi/4G-modus med foretrukket WiFi. Da stopper alt. Har ikke opplevd å måtte aktivt veksle mellom 4G og WiFi med andre telefoner/abonnementer (Telia, Xperia XZ1). I tillegg blir jeg belastet med data for bruk med Spotify, til tross for at dette ikke skal telle. Samboer og jeg vil bytte straks bindingstiden er over (om én uke).
Eg brukte Chess fordi det var billeg. Etter at Chess vart kjøpt opp av Telia, slutta dei gradvis å vera eit lågprisselskap. I dag går det ikkje an å kjøpa billege telefonabonnement av Telia, så no kjem eg til å byta. Har elles vore godt nøgd med både Chess og Telia. Kundeservice og alt teknisk fungerer heilt topp. Og då eg hadde ei vanskeleg reklamasjonssak med moobi, rydda Telia opp og dekka skaden på telefonen min.
Virker umulig å få kundeservice til å gå med på at deres avtalebetingelser kan være til å misforstå og totalt uinteressert i å finne en løsning på det som fra min side "beviselig" var en feil fra Telias side. Dårlig dekning mange steder utenfor tettbebyggelse og uten på mange steder hvor det er spredt bebyggelse. Høye priser på databruk for voksne. Det positive som nevnes er at abonnementet har virket til enhver tid, og at fakturaene kommer...