Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tidvis dårlig dekning, ellers fungerer det helt greit.
God dekning og fart. God oversikt på forbruk over nett og app. Pris står til hva du får og resten av markedet.
Faller ofte ut av 4G-nettet og har ofte utfordringer med nedlasting når jeg velger WiFi/4G-modus med foretrukket WiFi. Da stopper alt. Har ikke opplevd å måtte aktivt veksle mellom 4G og WiFi med andre telefoner/abonnementer (Telia, Xperia XZ1). I tillegg blir jeg belastet med data for bruk med Spotify, til tross for at dette ikke skal telle. Samboer og jeg vil bytte straks bindingstiden er over (om én uke).
Eg brukte Chess fordi det var billeg. Etter at Chess vart kjøpt opp av Telia, slutta dei gradvis å vera eit lågprisselskap. I dag går det ikkje an å kjøpa billege telefonabonnement av Telia, så no kjem eg til å byta. Har elles vore godt nøgd med både Chess og Telia. Kundeservice og alt teknisk fungerer heilt topp. Og då eg hadde ei vanskeleg reklamasjonssak med moobi, rydda Telia opp og dekka skaden på telefonen min.
Virker umulig å få kundeservice til å gå med på at deres avtalebetingelser kan være til å misforstå og totalt uinteressert i å finne en løsning på det som fra min side "beviselig" var en feil fra Telias side. Dårlig dekning mange steder utenfor tettbebyggelse og uten på mange steder hvor det er spredt bebyggelse. Høye priser på databruk for voksne. Det positive som nevnes er at abonnementet har virket til enhver tid, og at fakturaene kommer...
Som bosatt i distriktet er jeg avhengig av god dekning. Det har jeg i dag hos Telia. Jeg ønsker at Telia kommer etter de andre selskapene når det gjelder datamengde i forhold til pris. Eller er jeg meget fornøyd med appen, som gir meg full oversikt over databruken, forfall, faktura etc. Alt i alt, ganske fornøyd.
Farter både på land, i bil og sjø, da til hytte ut i Helgelands øyrike. Opplever veldig god dekning.