Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Internett er latterlig dårlig og ustabilt, det var kundeservice enig i. Måtte ringe igjen på seinere tidspunkt for å få hjelp av tekniker. Første forsøk fikk jeg ventet i 56 minutter før de la på. Andre forsøk var lang ventetid på chat før de koplet av. Tredje forsøk 50 minutter før de la på igjen.
Er nå på femte dagen uten nett fra Telia. Ingen som jobber der har kontroll på hva som skjer med feilretting. Det er 'videresendt' til en ekstern 'entrepenør' er alt de kan si. De har ingen kontroll på om denne 'entrepenøren' har mottat saken eller om de har tenkt å gjøre noe som helst. Ingen kommunikasjon mellom kundeservice og denne 'entrepenøren'.
Etter at returseddelen ble sendt til feil adresse i flere omganger, kontaktet jeg kundeservice igjen og igjen. Jeg sitter for hver gang nesten en halv time i kø på telefonen! Ettersom jeg har flyttet utenlands får jeg ikke levert eller mottatt noe her, så mine foreldre må ta ansvar. Jeg får flere ganger feilinfo om hvor jeg så kan levere Tv/bredbånd utstyr.. Når utstyret ført er blitt levert et sted som er mulig å levere til, får jeg meldinger om at utsyret ikke er registrert. Jeg må igjen kontakte kundeservice, dette har i alt tatt meg mange timer!
Sitter i telefonkø til Telia nå. Har sittet i 2 timer. Ingen TV signaler. Problemer med signalene etter at Get ble Telia, men nå er de borte. Ser de anbefaler å ringe eller chatte... Chatten er en bot som ikke kan svare på spm. og ingen tar telefonen. Skulle se Real Madrid i dag, men nå er kampen snart over. Hvis jeg ikke får sett Liverpool litt senere så sier jeg opp med det samme. Det er IKKE verdt betale for dette om du har andre alternativer. Virker veldig useriøst.
Siden Telia tok over bredbånd fra Get mister vi stadig nettet. I dag har det igjen vært borte hele dagen og på kundeservice sier de at de ikke har ledig tekniker før om 10 dager. Telia er elendige både på tjenesteleveranse og kundeservice.
Vi bruker Data-SIM tvillingkort (månedsavgift på 30 kr) på hytta til ruter der. Fungerer alle tiders med 4G, ruter og se fjernsyn via Cromecast eller Apple-TV. Godt, og langt rimeligere enn fiber.
Helt umulig å komme igjennom til kundeservice hos Telia. De forteller deg ikke hvilken plass du er i køen, ei heller gir mulighet for callback. Etter å ha tålmodig ventet i over 20 minutter blir en bare kastet ut av køen og samtalen terminert. Ringer opp igjen, venter like lenge for så å bli kastet ut igjen. Etter å ha vært trofast kunde hos Get i nesten 15 år forventer jeg bedre service enn dette!!