Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
På hjemmekontor og må bruke mitt mobilnett litt for ofte grunnet problemer med leveranse av nett. Telia ønsker i tillegg at jeg skal kjøpe en oppgradert Get boks da de "anbefaler alle deres kunder å gjøre det ettersom de har mange problemer med deres standard Get boks". Er det jeg som skal stå for kostnaden på en oppgradert Get boks slik at jeg får det jeg er lovet av en standard boks? Denne boksen ble etter mye om og men levert inn til Telia i bytte mot en ny - som fungerer fint. Eneste problemet nå er at Telia fakturerer meg for en ekstra boks (som jeg ikke er eier av da denne ble levert inn innbytte mot en ny). Har faktisk ikke opplevd maken til problemer med et selskap alene.
Ustabilt nett! Å komme i kontakt med kundeservice gir ikke løsning.
Hyggelig kundeservice. Ble tilbudt en 1 GB mer i abonnementet mitt til samme pris før, og en stund etter ble jeg tilbudt 30% rabatt mot å binde meg et år. Aldri vært noe tull, men har dårligere dekning i grisgrendte områder enn kona som har Telenor.
Etter brent adapter hjemme testet jeg kundeservice, først via chat. Jeg ba de ringe meg - men hørte ikke noe. Så ringte jeg inn. Vedkommende skulle sjekke om ny del.. vi ble brutt - ingen ringte opp. Jeg ringte så på ny -ny saksbehandler - det samme skjedde... man sitter og venter intet hører man .. og man blir brutt. Etter 3 dje forsøk med ny saksbehandler så nevner jeg historikken og han finner at saken er registrert... jeg ber om at han setter meg til teknisk med em gang så jeg får kommunisert med de som kan duppe dingeser. Jeg blir så satt til teknisk - de vet hva der er, men får ikke gjort noe for nå er jo alt stengt.. Da har vi brukt 3 timer av dagen på dette. Det går not påskehøytid og vi får ikke brukt noe.. Stur unna dette møkka selskapet hvis du kan er mitt tips.. Selv den siste samtalen ble vi lovet at det skulle sendes en Mail slik at vi kunne sende bilde av komponenten som er ødelagt - den kom heller ikke. Godt GET ble kjøpt opp - men at de ble kjøpt av noen som er enda dårligere er jo ufattelig trist for kundene. Opptaket mitt er tatt opp - så da kan jo Telia spille dette av når de skjønner at de har mistet oss som kunde.
«Tekniker kommer mellom 08.00- 16.00. De ringer 15. min før. Dersom avtalen ikke overholdes påløper gebyr på 950,- kr.» For et urimelig krav. Kunden får 15.min reaksjonstid, men Telia gir seg selv 8 timers slækk. Det burde være mulig å planlegge bedre. Teknikeren avlyste forøvrig siste avtale. Får jeg da 950,-? Nei. Jeg får kun tapt inntekt for å holde meg på 15. min beredskap. Må oppgi samme informasjon til hver person jeg snakjer med, og jeg blir viderekoblet flere ganger. Telia virker ikke interessert i å hjelpe kunden. Tar ikke initiativ til bedring. Lite fornøyd.
Telia har som strategi og ha minimumsdekning. Det medfører at man nesten aldri opplever at begge i en samtale har Ok dekning.
Jeg syntes Telia er veldig bra og har helt fantastisk kundeservice!