NiceMobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Enkelt oppsett via app, e-sim med bank id fungerer godt. Det som jeg sliter med er at telefonens batterilevetid reduseres kraftig i områder der dekningen til (n)ice er dårlig. Jeg opplever ofte at tlf Handshaker ICE sitt nett og får utdelt 4G men likevel ikke har internett kontakt. Må ofte slå av automatisk valg av leverandør under nettverksvalg og tvinge tlf over på Telia sitt nett for å få internett i drift. Kan forøvrig se ut til at man har lavere prioritert i Telia sitt nett som (n)ice kunde enn da man var fullblods Telia abonnent. Noen ganger kan man se 2 (n)ice alternativer i nettverksvalg, hvorav kun det ene virker. Dekning og batterilevetid trekker altså ned. De som har behov for seriøs dekning bør muligens vurdere andre leverandører.
Hei, Jørn Så hyggelig å høre at du syns det har vært enkelt å bli kunde hos oss! Det er vanskelig å si hva som kan være den konkrete årsaken til dekningsproblemene dine uten å ha gjort et omstendig feilsøk sammen med deg, men jeg ser du kommer med noen korrekte påstander. - Det er helt riktig at hvis telefonen din får inn et signal fra en av våre mobilmaster, så vil telefonen prioritere ice-masten fremfor Telia sin mobilmast, selv om signalet fra Telia sin mast er sterkere. Normalt sett er ikke dette et stort problem for våre kunder, da vi dekker 94 % av hele Norge, der det bor mennesker til vanlig. Når det er sagt, så kan man oppleve utfordringer, hvis man ferdes eller bor i et område hvor det ikke er så mange som bor, det er noe vi hele tiden jobber med å utbedre og dette vil bedres på sikt. Vi jobber hele tiden med å bygge ut mobilnettet vårt og håper at du kan leve med de utfordringene du har, når dekningen ikke er optimal. Uansett vil jeg takke deg for konstruktiv tilbakemelding. Med vennlig hilsen Tommy B. NiceMobil
Da jeg fikk problemer med annen operatør ble NiceMobil redningen, trodde jeg. Helt topp med e-SIM så man slipper å vente på trege postleveranser. Det overskygger derimot ikke at kundeservicen rett og slett er dårlig, og at både appen og abonnementet ikke fungerte mesteparten av tiden jeg hadde abonnementet. Jeg avbrøt abonnementet kort tid etter å ha mottatt det, fordi jeg ville unngå at jeg ble trekt igjen når det kun var for nødstilfelle. Etterhvert innså jeg at det var mulig at jeg ble uten dekning på hovednummeret mitt i over en mnd, og da prøvde jeg å starte abonnementet igjen, rundt to uker etter etablering. Da ble jeg trekt for en ny mnd, men appen sa fortsatt at jeg var uten abonnement, og e-SIMet var uten dekning. Dette førte til at jeg kontaktet de i chat, og etter lang tid uten fremgang i saken ba jeg de om å kansellere abonnementet. Jeg kunne jo ikke gjøre det selv, da appen sa at jeg ikke hadde abonnement - noe de var klar over. Ble også lovet da å få refundert pengene som ble trekt dobbelt da jeg startet opp abonnementet igjen. Jeg var optimistisk om at det skulle løses, så tenkte jeg ikke mer om det. Nå, nesten 3 mnd senere oppdager jeg et trekk fra NiceMobil, og logger inn i appen, til at abonnementet nå vises som aktivt. Kundeservice var ikke veldig behjelpelig, og prøvde å flytte skyld over på meg, selv med chat-logg som bevis. Forferdelig opplevelse, anbefales ikke
Hei Ørjan. Så utrolig leit at du har fått en dårlig erfaring! Jeg kan ikke dele informasjon om chatter eller annen informasjon her. Hvor det har blitt en svikt kan jeg ikke si helt sikkert. Det skal være fult mulig å avbestille et abonnement fra appen vår, da vil man ha abonnementet til perioden på 30 dager er over, så blir abonnemnetet avsluttet og mobilnummeret som er på abonnementet blir kansellert. Ta gjerne kontakt med oss på chatten igjen så vi kan få en bedre avslutning på kundeforholdet. Det må ha vært noen misforståelser her! Håper å høre fra deg. /Kim
Jeg har hatt telenor i mange år og var fornøyd med det frem til jeg måtte ha 2 simkort i telefonen. Telenor leverer foreløpig ikke bankid på mobil til e-sim, og jeg har derfor byttet til NiceMobil. I starten var jeg svært positiv, de har en enkel bestillingsprosess og enkle, gode "pakker". Når dagen kom for overføring fungerte ikke abonnementet da jeg tidligere hadde lastet ned e-sim ved bestilling, dette måtte jeg selvsagt "overskrive" med et nytt telenor e-sim slik at jeg kunne bruke telefonen frem til abonnementet ble flyttet. Jeg brukte deretter over 1 time med kundeservice på å få lastet ned e-sim på nytt. Dette er for dårlig, både teknisk løsning og håndteringen til kundeservice. Per i dag er de dessverre eneste leverandør som leverer bankid på mobil på e-sim, jeg beholder derfor abonnementet frem til noen andre kommer på banen med samme løsning.
Jeg gav fem stjerner og full pott på grunn SV opplevelsen jeg har som bruker. Prisen i forhold til hva jeg får, er glimrende. Dette er definitivt et lavprisselskap, men jeg opplever samtidig at jeg blir veldig godt hørt, av kunde og tech-support som følger opp på utrettelig vis. Behovet for mobil med eSIM, og andre ting gjør at dette ikke er for alle. Mobilapplikasjonen hvor du styrer alt blir stadig bedre. Det finnes premium abonnement andre plasser som gir mer, men der betaler du og betraktelig mer per måned. NICEMOBIL ER BILLIG. Og verdt å nevne, ingen kredittsjekk er nødvendig. Nicemobil er nytt, er under utvikling og blir stadig bedre. De er kommet langt siden november 2021 da de dukket opp, så blir spennende å se hvor de er om et år. Håper personlig på at de legger på data frihet som de tilbyr hos moderselskapet Ice
Hei Alexander :) Dette var veldig hyggelig å høre. Vi ser stadig på nye tjenester vi kan tilby, så det blir spennende å se hva som kommer fremover. Ønsker deg en fin dag!
Pluss - Billig og enkelt. - Rask respons med kundeservice i app. - Kan bekrefte at Bank-ID fungerer med DNB. Minus - Ice nett. Trur telenor nettet er litt bedre.
Hei Bjarte :) Så hyggelig å høre. Hvis du skulle få problemer med nettet som blir vanskelig, kontakt oss på chat, så skal vi se i systemene om det er en årsak til det. Ønsker deg en fin dag!
Etter å ha brukt Nicemobil siden 9 januar har dette fungert helt fint. Jeg driver og leter etter et sted i hjemmesida deres for å kunne betemme selv om jeg vil ha telefonsvarer eller ikke. det har jeg ikke funnet. Kanskje jeg kunne få et tips om hvor jeg kan finne den?
Hei Terje :) Så godt å høre at du der fornøyd. Det skal bli en mulighet til å kunne velge dette i appen, men for øyeblikket er ikke dette mulig enda. Du vil se i appen når dette er blitt mulig :)
Hei, Veldig bra utendørs dekning, men leverer ikke samme innendørs dekning som Telenor og dette er jeg ikke fornøyde med. Ellers et bra produkt, eSim fungerer med Bankid og god kundeservice Mitt kriterie er god dekning (Oslo) og da må jeg dessverre bytte til annen operatør
Hei Peder :) Det var kjedelig å høre. Enkelte bygninger kan ha en betyding på dekning enkelte ganger, så greit å se om problemet gjelder overalt innendørs. Ta gjerne kontakt med oss på chat, så skal vi hjelpe deg å se på det. Ønsker deg en fin dag!