SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Som flere andre her ble jeg oppringt av en som sa han var ringte fra Telenor. Senere i samtalen spurte jeg hvem SMB er, og han sa at det er storkunde-avdelingen i Telenor. Prisen ble oppgitt å være lavere enn mitt eksisterende abonnement. At han ikke visste hvilket abonnement jeg hadde var et hint om at han ikke egentlig ringte fra Telenor.
Hei, Presenteres seg som Telenor`s bedriftsavdeling og vil gi et godt tilbud. Fikk direkte spørsmål over telefon om bindingstid, hvor de sier at det ikke er noe. Etter første faktura, hvor de faktureres forskuddsvis, ser man at dette ikke har noe med telenor å gjøre, og man melder seg ut. Da viser det seg å være 3 års bindingstid, og man skylder de 4 500,- , opplyser kundeservice om. Herregud, makan til svindel.
Jeg ble oppringt av selger 03.08.2023 som klarte å selge meg et abonnement med begrunnelse at dette var billigere enn det private Telenor-abonnementet jeg hadde fra før. Det ble ikke oppgitt at prisen var eks MVA i selgerens innsalg, ei heller at det er en bindingstid på 36 MÅNEDER. Med MVA er prisen ikke billigere enn det privateTelenor-abonnementet jeg har fra før. Når selger leser opp hele avtalen per telefon, forventer man at denne viktige infoen skal komme med. Selgeren ba meg svare JA på en melding som ble sendt, noe jeg var dum nok til å gjøre mens jeg snakket med han på telefonen. Jeg ble veldig overrasket og forbanna da jeg så i meldingen jeg hadde svart JA på hva som faktisk var avtalt. Dette ble ikke oppgitt av selger da han leste opp avtalen på telefon. Informasjonen var dermed både mangelfull og misvisende. Jeg forsøkte å ringe opp igjen selger med en gang for å kansellere, men kom bare til en automatisk svarer. Ringte så til kundeservice og sa at jeg ikke aksepterte avtalen og ville kansellere den med det samme, med ovennevnte begrunnelse. Kundebehandler sa at han ikke hadde myndighet til å kansellere avtalen og at det ikke er angrefrist siden det er snakk om et bedriftsabonnement. Dette ble det heller ikke opplyst om av selger. Kundebehandleren sa at han skulle legge inn en reklamasjon og at behandlingstiden var 4-5 dager. Jeg har ventet på tilbakemelding på denne reklamasjonen, men nå nettopp tikket det inn en velkomstmelding fra SMB mobil. Jeg mener meg lurt med misvisende informasjon og vil ikke akseptere at dere ikke kansellerer abonnementet. Jeg ga klar beskjed innen 5 minutter etter at selgeren hadde lagt på telefonen. Dette er uakseptabel fremgangsmåte, og jeg kommer til å kontakte forbrukerombudet og alle mulige kanaler for å klage på dette. Jeg har sendt en e-post til SMB med krav om at abonnementet avsluttes med det samme, uten kostnader for meg, og forventer at dette kravet aksepteres.
Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.
Selger utgir seg for å være fra Telenor. Prisene blir ikke oppgitt korrekt, altså uten mva. Avtaletid legges frem som om det ikke er bindingstid. Dette fører til manglende troverdighet. Jeg kansellerte bestillingen 5 minutter etter at jeg først hadde takket ja. Snakket her med en hyggelig kundebehandler (selgeren var for øvrig også hyggelig, bare ikke helt ærlig). Det er uproblematisk å stoppe inngått avtale når den ikke er iverksatt. Alle potensielle kunder anbefales å lese nøye gjennom avtalen før SMS med "JA" sendes. Her kan det sikkert være mer informasjon som ikke blir lagt frem.
Hei Knut, Først og fremst vil jeg si beklager hvis en av våre selgere ga feilaktige opplysninger ved å utgi seg for å være fra Telenor. Dette er alvorlig og helt i strid med våre retningslinjer og verdier. Vi tar dette på største alvor og dette følges opp internt. Når det gjelder prisene, er de oppgitt eks. mva ettersom det er snakk om en bedriftsavtale. Dette skal kommuniseres klart og tydelig i samtale med selger, samt i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Vi beklager dersom selger ikke har vært tydelig på dette. Jeg er glad for at avbestillingen gikk smidig, og at du hadde en positiv opplevelse med vår kundebehandler. Dersom du har flere spørsmål eller ønsker å diskutere saken videre, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Hevder i samtalen at smb mobil er 100% eid av telenor og er opprettet for å kunne gi kunden et bedre tilbud. Et kjapt søk på Proff viser at det er rein løgn. Finnes ikke spor av telenor i eierskapet. Eierskapet til smb mobil as er spredd på flere "consulting", "Invest" og "Holding" selskaper. Tilbudet deres har også hele 36 mndr bindingstid. Helt uakseptabelt !
Hei Even, Slik skal det absolutt ikke være og vi tar det på største alvor dersom selger har påstått at vi er eid av Telenor. SMB Mobil AS er en selvstendig mobiloperatør, men vi benytter Telenors nett for å sikre god dekning. Angående bindingstid, så er det en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Dette skal imidlertid avtales med selger og fremkomme i sms som må bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg få sett nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Lover månads pris på 199, men fakturerer deg en høyere sum. Forteller at du kun er lovet gitt pris ikke at det er bindingstid og bruddgebyr. Og alle prisene blir oppgitt uten avgifter og mva, heilt til fakturaene kjem... Nei styr langt unna.. lover og lyger.. eg er skuffa..
Hei Berit, Jeg beklager å høre om din negative opplevelse. Prisene vi diskuterer er eks mva ettersom det er bedriftsabonnement, og eventuell bindingstid skal være tydelig kommunisert i samtale med selger. Informasjon om priser eks mva og bindingstid skal også stå i sms som blir sendt før avtaleinngåelse. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og jeg håper derfor du kan sende meg en e-post til [email protected] med en liten oppsummering av saken. Så håper jeg vi kan finne en god løsning for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil