SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Her er det en utrolig sleip selger. Han lover en pris og nevner ikke at det er eks mva. Jeg sier spesefikt at jeg ikke ønsker binding og selgeren betrygger meg at det ikke er binding og prisgaranti i 36.mnd. Det som skjer er at jeg har binding, prisen er eks mva. Jeg meldte i fra til kundeservicen og de fraskriver seg all ansvar og er frekke. Så jeg må betale 3.000 kr for å kommeg ut av dette svindel selskapet, styr unna for noen folk.
Selger utgir seg for å være fra Telenor. Prisene blir ikke oppgitt korrekt, altså uten mva. Avtaletid legges frem som om det ikke er bindingstid. Dette fører til manglende troverdighet. Jeg kansellerte bestillingen 5 minutter etter at jeg først hadde takket ja. Snakket her med en hyggelig kundebehandler (selgeren var for øvrig også hyggelig, bare ikke helt ærlig). Det er uproblematisk å stoppe inngått avtale når den ikke er iverksatt. Alle potensielle kunder anbefales å lese nøye gjennom avtalen før SMS med "JA" sendes. Her kan det sikkert være mer informasjon som ikke blir lagt frem.
Hei Knut, Først og fremst vil jeg si beklager hvis en av våre selgere ga feilaktige opplysninger ved å utgi seg for å være fra Telenor. Dette er alvorlig og helt i strid med våre retningslinjer og verdier. Vi tar dette på største alvor og dette følges opp internt. Når det gjelder prisene, er de oppgitt eks. mva ettersom det er snakk om en bedriftsavtale. Dette skal kommuniseres klart og tydelig i samtale med selger, samt i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Vi beklager dersom selger ikke har vært tydelig på dette. Jeg er glad for at avbestillingen gikk smidig, og at du hadde en positiv opplevelse med vår kundebehandler. Dersom du har flere spørsmål eller ønsker å diskutere saken videre, er du velkommen til å kontakte oss direkte på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Hevder i samtalen at smb mobil er 100% eid av telenor og er opprettet for å kunne gi kunden et bedre tilbud. Et kjapt søk på Proff viser at det er rein løgn. Finnes ikke spor av telenor i eierskapet. Eierskapet til smb mobil as er spredd på flere "consulting", "Invest" og "Holding" selskaper. Tilbudet deres har også hele 36 mndr bindingstid. Helt uakseptabelt !
Hei Even, Slik skal det absolutt ikke være og vi tar det på største alvor dersom selger har påstått at vi er eid av Telenor. SMB Mobil AS er en selvstendig mobiloperatør, men vi benytter Telenors nett for å sikre god dekning. Angående bindingstid, så er det en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Dette skal imidlertid avtales med selger og fremkomme i sms som må bekreftes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker veldig gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort oppsummering av saken, så kan jeg få sett nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Lover månads pris på 199, men fakturerer deg en høyere sum. Forteller at du kun er lovet gitt pris ikke at det er bindingstid og bruddgebyr. Og alle prisene blir oppgitt uten avgifter og mva, heilt til fakturaene kjem... Nei styr langt unna.. lover og lyger.. eg er skuffa..
Hei Berit, Jeg beklager å høre om din negative opplevelse. Prisene vi diskuterer er eks mva ettersom det er bedriftsabonnement, og eventuell bindingstid skal være tydelig kommunisert i samtale med selger. Informasjon om priser eks mva og bindingstid skal også stå i sms som blir sendt før avtaleinngåelse. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og jeg håper derfor du kan sende meg en e-post til [email protected] med en liten oppsummering av saken. Så håper jeg vi kan finne en god løsning for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble oppringt fra en selger som henviser til tidligere tilbud jeg fikk fra Telenor da fibernettet i bygården var nede i en uke. Han gir uttrykk for å ringe fra Telenor, noe som da gir rett på 50gb gratis datapakke hvis internett er nede. Dette gir forutsetning for at det kan være interessant for meg å bytte. Jeg har sovende enkeltmannsforetak som han vil overføre mitt personlige nummer til, uten å opplyse om at da vil mva komme på toppen av de 299. Han sender sms som bes svares på under samtalen uten mulighet for å lese seg opp på vilkårene. Jeg spurte om bindingstid, og fikk opplyst at det var ingen bindingstid (jeg spesifiserte at det ikke var noe bindingstid på 3 år, og han svarte nei). Jeg oppfattet først etter å ha svart ja på sms at dette ikke var Telenor, så jeg har kontaktet kundeservice om å kansellere/reversere abonnementsbyttet. Dette er aggresiv og mangelfull markedsføring, og det er tydelig at dette er systematisk og at forbruker
Hei Håkon, Slik skal det absolutt ikke være. Jeg forstår at du allerede har vært i kontakt med oss og jeg regner med at denne saken er løst. Hvis ikke ønsker jeg gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og kort oppsummering av saken slik at jeg kan se nærmere på det. Mvh Birgitte SMB Mobil
Tar kontakt via enkeltpersonsforetaket mitt og prøver å selge inn mobilabonnement. Lyver når jeg spør om det er en bedriftsavtale eller personavtale (sier det er en personavtale, men sender e-post hvor det står bedriftsavtale etterpå). Unngår å nevne at pristilbud er eks. mva. og gjør så godt de kan for å presse på for å få meg til å bekrefte avtalen på sms før jeg har fått tid til å lese gjennom vilkårene (hinter om at prisen kan gå opp). i tillegg er det 36mnd bindingstid (3 år!) Helt sinnsykt at de kan holde på slik. Anbefales ikke.
Hei Hallstein, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager hvis du har opplevd misforståelser eller feilinformasjon i forbindelse med samtalen med en av våre selgere. Vi tilbyr bedriftsabonnement, noe som skal være klart kommunisert under samtalen. Prisene vi oppgir er eksklusive mva, og dette skal også fremgå tydelig både i selgersamtalen og i SMS`en som sendes ut før avtaleinngåelsen. Når det gjelder avtaletid, er dette en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Som kunde gir dette deg en prisgaranti gjennom hele avtaleperioden på fastprisabonnementet. Dersom det er avtaletid så skal dette også være tydelig informert om i samtalen med selger, samt at det står i SMS`en som må bekreftes for avtaleinngåelse. Jeg ønsker å se nærmere på saken din. Hvis du kan, send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort beskrivelse av hendelsesforløpet, så skal jeg undersøke dette videre. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Var i en hyggelig samtale idag med en som kom ifra SMB, han fikset en avtale til meg og hele familien så jeg fikk samme kriterier som jeg hadde i Telenor bare til en lavere pris, jeg var skeptisk i starten å trodde kanskje jeg ville spare små penger, men det visste seg at jeg sparte 1600kr på 4 telefoner måneden når jeg byttet. Fikk også en avtale tid så jeg er sikret den prisen jeg fikk. Anbefaler og råder alle til å ta en titt👍👍
Hei Andreas J, Takk for den fantastiske tilbakemeldingen! Det er gledelig å høre at vi kunne tilby en løsning som passet dere, og at du merker en betydelig forskjell i pris. Det er nettopp denne type opplevelser vi ønsker for våre kunder. Vi setter stor pris på din anbefaling og skal fortsette å jobbe hardt for å gi deg og alle våre kunder best mulig service. Hvis det er noe mer vi kan assistere med i fremtiden, er det bare å ta kontakt. Mvh, Birgitte SMB Mobil