SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
I likhet med annen anmelder på denne siden, ble jeg for et par uker siden oppringt av en person som jeg oppfattet var fra Telenor hvor jeg har mine abonnementer. Vedkommende tilbød endring av abonnementet og til billigere pris enn det jeg hadde. Jeg sa ja til tilbudet og måtte bekrefte med en sms mens samtalen pågikk. Da jeg fortsatt trodde jeg snakket med Telenor, sjekket jeg ikke avtalen nærmere i etterkant. Først da jeg fikk tilsendt nye sim kort og Telenor abonnementet var brutt, oppdaget jeg at jeg hadde blitt lurt til å svare ja på en «avtale» jeg ikke ville ha inngått. Nå gjelder det å få ugyldiggjort «avtalen». Og så ser det ut som dette firma har for vane å sende ut flere sim kort med nye telefonnummer som ikke er bestilt. Jeg fikk også et slikt kort. Trodde det var feilsendt og fant opp navn til eier av telefonnummeret. Det viste seg at eier av dette telefonnummeret visstnok var samarbeidspartner med SMB. Kan bare spekulere i hva hensikten skulle være, men det virker ikke å være tilfeldig da jeg ser at flere har erfart det samme.
Hei Anne, Jeg beklager sent svar på denne tilbakemeldingen. Jeg beklager også oppriktig at du har hatt en forvirrende og uønsket opplevelse i forbindelse med overgangen til vårt abonnement. Det er viktig for oss å understreke at våre selgere aldri skal gi inntrykk av å være fra en annen operatør, og vi tar dine anklager om misforståelser og feilinformasjon svært alvorlig. Vi ønsker å rette opp i dette og sikre at slike situasjoner ikke forekommer. Jeg er også bekymret for å høre om din erfaring med å motta uønskede SIM-kort og skal undersøke denne praksisen nøye. Det du beskriver høres ikke ut som standard prosedyre hos oss. Hvis det ikke er gjort allerede ønsker jeg at du sender en e-post til [email protected] med detaljer om det som har skjedd og abonnementet ditt. Så kan vi undersøke dette. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Greit og rimelig bedriftsabonnement med gode tilleggstjenester. Alt fungerte også raskere med Telenor-dekning. Samtalene settes opp raskere og det blir færre brudd. Fikk også med mottak av samtaler til to fastnummer jeg ville beholde, men sjelden brukte.
Hei Erik, Tusen takk for din tilbakemelding! Det er flott å høre at du er fornøyd med bedriftsabonnementet vårt, både når det gjelder pris og tilleggstjenester. Vi er også glade for å vite at du merker forbedringen med Telenor-dekning, spesielt i forhold til raskere samtaleoppsett og færre avbrudd. Det er godt å høre at løsningen med mottak av samtaler til fastnummer har fungert bra for deg. Vi jobber stadig med å tilpasse våre tjenester for å møte våre kunders ulike behov. Vi setter stor pris på dine ord, og ser frem til å fortsette å levere god service og kvalitet til deg. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
For all del, ikkje velg dette mobilselskapet! Saken min er pågåande og det krever mykje energi for en som liker å betale rekningane sine. SMB-mobil ringer meg mens eg jobber. Eg forklarer at de må sende meg tilbod på mail, men då ville eg gå glipp av ett betre tilbod han kunne gi meg med det same. Selgaren skulle opplyse meg om all vesentlig informasjon på tlf. Eg tenkte "greit, då kan eg bli kunde". Selger ber meg svare "JA" på sms uten å gi beskjed om bindingstid. Dette var svindel. Følte meg lurt idet eg fann ut om bindigstida, og ville derfor skifte mobilselskap. Sendte mail til SMB-mobil og opplyste dei om feilen de gjorde, og at eg ville skifte til Nortel. Likevel sendte de meg en bruddgebyr på over 5000 kr!!! Det er ikkje til å tru. I tillegg er dialogen på mail heilt uten bryderi på kundeservice sida. Heilt utrulig at de lurar sine eigne kundar. Har til og med tatt opplyst inkasso-selskapet om dette, men de tar sida til SMB-mobil fordi de har min bekreftelse på sms. Dette blir heilt feil, og det er synd at SMB øydelegger sitt eige rykte.
Hei Christopher, Takk for at du deler din opplevelse med oss. Vi beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med vårt selskap. Det skal fremkomme i samtale med selger og i sms som sendes før avtaleinngåelse om det er avtaletid på abonnementet. Jeg vil gjerne se nærmere på din sak. Kan du ta kontakt med oss på [email protected] med en kort oppsummering av din erfaring og telefonnummeret ditt, så jeg kan se på saken din? Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
De tar kontakt pr. telefon og gir intrykk av å være fra telenor, en må spørre flere ganger før de informere om at de ringer fra SMB Mobil. De opp gir priser som er uten mva, selv om en informerer om at dette er ett privat nr.. Det blir ikke informert om at det er bindings tid på 36 mnd. under slags fremstøtet på telefon, heller ikke at det er store kostnader forbundet med bindingstiden. Bindingstiden legges kun inn i ordrebekreftelsen, som de seender under salgsfremstøtet og stresser deg til å godta. Samt at det er 4500,- + mva dersom du ønsker å gå ut av avtalen. Kan ikke anbefale SMB mobil til noen, hold dere langt unna. Virker som de har dette med å lure folk som en del av sin forretnings ide.
Hei Kjell, Takk for at du deler din erfaring med oss. Vi beklager dersom det har vært noen misforståelser eller manglende klarhet i kommunikasjonen om våre tjenester. Våre selgere skal ikke gi inntrykk av å være fra Telenor. Vi er en selvstendig operatør som benytter oss av Telenor sitt nett. Det skal fremkomme i samtale med selger og i sms som sendes før avtaleinngåelse at det er SMB Mobil som er operatør og om det er avtaletid på abonnementet. Vi vil gjerne se nærmere på din sak. Kan du ta kontakt med oss på [email protected] med en kort oppsummering av din erfaring og telefonnummeret ditt, så vi kan gjennomgå saken grundig? Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ikke la deg lure!!! SMB mobil driver ikke med rent spill. Da jeg fikk en telefon om at de kunne tilby et billigere abonnement enn Telenor og jeg fortalte dem mange ganger at jeg bare skulle være i Norge i 2 mnd. og de bekreftet mange ganger på telefon at det var ikke noe problem, lurte de meg til å signere et abonnement som hadde 36 mnd. bindings tid! Etter flere klager fra meg og en email hvor jeg truer med å gå til forbruker tilsynet lot de meg gå kostnadsfritt. Men det endte allikevel med at jeg har betalt alt for mye i regninger, for de avsluttet ikke abonnementet mitt når de skulle og krever derfor penger etter at det egentlig var avsluttet. Ikke å anbefales!! Bare tull! Jeg skal gå til forbruker tilsynet og melde dette fra, for dette firmaet driver ikke med rent spill.
Hei Trine, Vi beklager å høre om din negative erfaring. Dette er ikke standarden vi streber etter. Vennligst send oss en e-post på [email protected] med detaljene, så vi kan ta en gjennomgang av saken din. Takk for at du tok deg tid til å si fra. Din tilbakemelding er viktig for å hjelpe oss forbedre. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Opplever god kundeoppfølging, og grei pris. Har ikke noe å utsette på produktet!
Hei Anders, Takk for at du deler din erfaring med oss! Det er flott å høre at du er fornøyd med kundeoppfølgingen og synes prisen er grei. Vi jobber kontinuerlig for å sikre at våre kunder får god service og verdi for pengene. Din tilbakemelding betyr mye for oss, og vi er glade for at du ikke har noe å utsette på produktet vårt. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Mobilabonnementet fungerer godt! Ingen forslag til forbedringer
Hei Ellen, Tusen takk for din tilbakemelding! Det er kjempebra å høre at du er fornøyd med mobilabonnementet ditt og at alt fungerer som det skal. Det er alltid godt å få vite at våre kunder er tilfredse, og vi setter stor pris på at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil