Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
SMB Mobil
3.7
918 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Negativ trend

SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
918 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#6
Middels
SMB Mobil er rangert
#6 av 10 bedriftsoperatører
67%
Bra
67% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 918 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
442
186
20
13
257
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SMB Mobil
SMB Mobil har 918 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hold deg unna SMB-mobil

Omtale av  Rundlurt D

Jeg vil advare alle mot firmaet SMB-mobil. De rekrutterer nye mobilabonnenter på en måte som jeg opplever som svært utspekulert og manipulerende, ved å gi inntrykk at de er en del av Telenor systemet. Oppfatningen ble veldig forsterket av at de sendte e-poster med Telenors logo. Som mangeårig, fornøyd Telenorkunde var jeg kanskje et lett bytte. Jeg ble vekket cirka klokken 10.00 onsdag av en telefonoppringing med tilbud om en angivelig spesielt god telefonavtale i anledning av at jeg nylig hadde opprettet firma. Oppringeren som presenterte seg som (anonym) fokuserte veldig på pris og Telenor-fordelene. ID-sikkerhet, som jeg spurte om, mente han var et svært overdrevet problem. Og han sa absolutt ingen ting om bindingstid og oppsigelse. Personen som ringte fokuserte bare på hvor mye jeg ville spare på deres tilbud. Det hørtes forlokkende ut. Samtidig pushet han meg veldig på at jeg måtte bekrefte tilbud han sendte på sms veldig fort. Jeg lot meg dessverre manipulere til å taste inn ja etter bare et par minutters telefonsamtale, men fikk veldig raskt en dårlig følelse etterpå. Derfor kontaktet jeg Telenor med en gang for å sjekke om SMB-mobil virkelig var en del av deres konsern, noe de umiddelbart kunne avkrefte. Personen i Telenor fortalte også at SMB mobil var beryktet for sine veldig manipulerende metoder og avtaler med lange bindingstider som svinebandt kundene. Jeg forsøkte umiddelbart å ringe tilbake til SMB-mobil for å kansellere, men ingen tok telefonen. Så prøvde jeg å sende sms, men det var ikke mulig heller. Til slutt sendte jeg e-post med krav om kansellering av avtalen - under en halv time etter den første samtalen med denne personen (Anonym). Jeg har ennå ikke fått bekreftelse på kanselleringen.

Svar fra SMB Mobil
01.11.2024 10:52

Hei, Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en negativ opplevelse med vår salgsprosess. Vi er opptatt av å være en god og seriøs utfordrer som skal være prisleder for mindre bedrifter med full Telenor dekning. Det er trist å høre at du har følt deg manipulert. Våre selgere skal aldri gi inntrykk av å representere andre operatører, og det ser vi veldig strengt på. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uærlige og useriøse

Omtale av  Karine

Ble oppringt av en selger som påstod at det ikke var noen binding. Det viste seg i etterkant at det var 36 måneders binding, med bruddgebyr på 4500,- pr abonnement. Total uærlighet fra selgers side. Jeg ser at det har vært mange andre saker med det samme her, slik at det fremstår som en systematisk måte å gå frem på fra selskapets side.

Svar fra SMB Mobil
01.11.2024 10:39

Hei Karine, Takk for tilbakemeldingen. Jeg beklager for misforståelsene rundt bindingstiden. Som standard skal selgeren informere om at det er avtaletid. Dette er noe som skal oppgis i oppsummeringen av samtalen, og det skal også være spesifisert i SMS-en og i ordrebekreftelse som blir tilsendt på e-post. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL

Ikke takk ja

Omtale av  Eline

Utrolig mye rot i faktura, har måttet ringe kundeservice fire ganger på to måneder fordi faktura ikke reflekterer avtalen som ble gjort. Ønsker meg ut, men med en så syk avgift for å bryte bindingstid så er jeg stuck. Virker rotete og lite profesjonelt

Svar fra SMB Mobil
01.11.2024 10:29

Hei Eline, Takk for din tilbakemelding. Beklager for problemene med fakturaene og at du har måttet kontakte oss flere ganger. Vi ønsker å hjelpe deg med dette. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL

Dette er lureri

Omtale av  Sigrid

Min mann ble oppringt av selger som gav inntrykk av å ringe fra en avdeling i ice. Alt skulle være som før mht simkort og avtalegiro og bindingstid ble ikke nevnt.Han måtte bare svare ja på sms som kom under ssmtalen. Nb, den sms skulle han ga lest nøye, men han forholdt seg til det selger sa. Bare at dette var bedre og tilpasset og en del av Ice som vi er kunde hos. Vi forstod først at vi var lurt da brev med sim kort kom i posten. Vi klagde og fikk stoppet prosessen.

Svar fra SMB Mobil
01.11.2024 10:23

Hei Sigrid, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har fått inntrykk av at selgeren ringte fra en avdeling knyttet til Ice, og at informasjon om bindingstid ikke ble kommunisert tydelig. Vi ønsker å sikre at all informasjon om at SMB Mobil er en selvstendig operatør, samt avtaletiden (bindingstid på 36 måneder), kommuniseres på en klar og tydelig måte. Denne informasjonen er også inkludert i ordrebekreftelsen og SMS-en som sendes ut, og som må bekreftes av kunden. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh, Alise SMB MOBIL

Ordnet opp

Omtale av  Olav

Har nylig skrevet en negativ omtale om SMB Mobil fordi jeg opplevde meg lurt. Nå vil jeg skrive noe fint om dem fordi en av lederne i selskapet lyttet da jeg ringte og fikk saken ut av verden uten diskusjon. Respekt, og mange, mange takk!

Svar fra SMB Mobil
24.10.2024 13:01

Hei Olav, Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding! Vi er glade for å høre at vår leder kunne hjelpe deg med å løse saken din. Det er alltid vårt mål å lytte til kundene våre og sørge for at problemene blir løst. Hvis det er noe mer vi kan hjelpe deg med, er du alltid velkommen til å ta kontakt! Mvh Alise SMB MOBIL

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Temmelig middelmådig

Omtale av  Tor

Ingen informasjon om at det var binding på abonnementet. Bestilte simkort 30.09, det ble mottatt 20.10, min side sier leveringstid 1-3 virkedager, for meg tok det tre uker. Dette er for dårlig.

Svar fra SMB Mobil
24.10.2024 12:57

Hei Tor, Jeg beklager at det har tatt lang tid å motta SIM-kortet, og jeg forstår at dette har vært frustrerende. Leveringstiden skal normalt være 1-3 virkedager, men dessverre kan det oppstå forsinkelser som vi ikke alltid kan kontrollere. Når det gjelder informasjon om bindingstid, skal dette alltid oppgis tydelig under salgsprosessen og i bekreftelsen du mottar via SMS og e-post. Jeg beklager dersom dette ikke har vært klart. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh Alise SMB MOBIL

HORRIBELT SELSKAP - BARE SVINDEL

Omtale av  Erlend

Samboer ble oppringt av SMB Mobil som oppga på telefon at de ville levere full Telenor dekning til en mye lavere pris, uten binding. Her var det altså bare å bytte selskap helt kostnadsfritt dersom man ikke var fornøyd. Veldig enkelt å takke ja til. Dagen nummeret skulle porteres virket ikke telefonen hennes en hel arbeidsdag, noe som resulterte i at hun tapte masse penger da hun var utilgjengelig for oppdragsgiver og arbeidere som ikke kunne gjennomføre enkelte oppgaver uten hennes input. Vi ringte derfor opp til SMB Mobil og ville gå tilbake til tidligere leverandør - og da kom hele reglen som flere har kommentert, om bruddgebyr, oppsigelsestid, osv, selv om vi ble fortalt av den pågående selgeren som ringte om at her var det ingen oppsigelsestid eller andre skjulte kostnader dersom man ønsker å gå fra avtalen. I etterkant har det vært forferdelig dekning flere ganger, og vi har måtte bruke altfor mye tid bare på å gå fra avtalen da den må gjennom reklamasjonsavdelingen til SMB Mobil. Dette selskapet er ren svindel og en tidstyv av rang. Ufattelig irriterende opplegg! Hold dere langt unna. Kan også nevne at mitt eget nummer også ble forsøkt portert over, uten at jeg hverken har sagt JA til dette, eller noensinne har snakket med SMBmobil. De har sikkert plukket opp nummeret mitt da vi hadde "Familie pakke" hos Telia eller noe. Fikk bare en SMS mens jeg var i utlandet i en annen tidssone om at mobilen min plutselig skulle porteres, noe som kunne satt meg i en svært uheldig situasjon. Rakk heldigvis akkurat å ringe kundeservicen deres rett før stengetid og spurte hva i alle dager de holdt på med. Etter litt om og men så avsluttet de porteringen av mitt nummer, men forsøkte seg igjen en måned etterpå - så måtte ringe, igjen. Blir så forbanna på sånne selskaper altså. Svindler til seg kunder og lager bare kødd for folk!

Svar fra SMB Mobil
24.10.2024 12:51

Hei Erlend, Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at du og samboeren din har hatt en negativ opplevelse med oss, spesielt når det gjelder informasjon om bindingstid, dekning, og problemer med portering. For bedriftsabonnementer skal det informeres tydelig om avtaletid og eventuelle gebyrer ved brudd. Jeg beklager dersom dette ikke ble klart kommunisert i deres tilfelle. Når det gjelder dekning, leverer vi Telenor-dekning, men jeg vil gjerne undersøke hvorfor dere har opplevd problemer. Jeg forstår også at porteringsprosessen har vært utfordrende, og jeg beklager på det sterkeste for eventuelle ulemper dette har medført. Vennligst send en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så skal jeg se nærmere på det og hjelpe dere videre. Jeg ønsker å finne en løsning og rette opp i situasjonen. Mvh Alise SMB MOBIL

SMB Mobil har 918 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SMB Mobil mener
Har tilegnet profilen
SMB Mobil deltar på Bytt.no

SMB Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
SMB Mobil besvarer omtaler

SMB Mobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
SMB Mobil ønsker tilbakemeldinger

SMB Mobil benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR