SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
SMB annullerte avtalen Etter å ha sendt e-post hvor jeg forklarte hva som hadde skjedd og uttrykt hvor ukomfortabelt og useriøst dette opplevdes, annullerte SMB avtalen. Det skal de ha ros for. Jeg sitter likevel igjen med en så dårlig opplevelse at jeg får dårlig smak i munnen når SMB blir nevnt.
Hei Astrid, Tusen takk for tilbakemeldingen. Vi er glade for å høre at din avtale ble annullert raskt etter at du tok kontakt, men vi beklager dypt at du sitter igjen med en negativ følelse etter interaksjonen med vårt selskap. Hvis det er noe mer vi kan gjøre for å rette opp i din opplevelse, eller om du har ytterligere tilbakemeldinger, ikke nøl med å nå ut til oss på [email protected]. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
En ansatt i Telenor bedrift (tilsynelatende) ringer med et godt tilbud for oss med enkeltmannsforetak; " du betaler alt for mye for abonnementet du har nå ... og du kan få det billigere med flere data ved å bytte til dette abonnementet" "osv" I løpet av ca 6 minutters samtale er er jeg overbevist om at jeg snakker med Telenor og tror jeg skal få tilbudt et bedre og billigere abonnement :-) Men, når jeg "oppdager" at det ikke er Telenor som ringer, føler jeg meg lurt, og sjekker under samtalen ut brukererfaringer med SMB mobil på nett, bl.a. på bytt.no, og det var ikke positiv lesing. Åpenbart flere enn meg som har oppfattet at det er Telenor som ringer! Når jeg sier hva jeg leser - sier han at det er alltid noen som er misfornøyd.... Jeg spør om det er korrekt at det faktisk tilkommer et gebyr om en vil gå fra 3-års avtalen (som han kun hadde presentert som et garantitid på tre år uten prisøkning) må han bekrefte dette. Trist at et mobilselskap bruker en slik fremgangsmåte - STYR UNNA!
Hei Anita, Takk for din tilbakemelding. Det du beskriver er absolutt ikke hvordan vi ønsker å fremstå. Vi er ikke Telenor og våre medarbeidere skal ikke gi inntrykk av å være det. Det er viktig for oss å kommunisere tydelig og korrekt om hvem vi er og hva vi tilbyr. Jeg beklager at du følte deg lurt under samtalen, og jeg forsikrer deg om at vi tar dette alvorlig. Det er ikke vår hensikt at noen skal oppleve misforståelser rundt bindingstid eller gebyrer. Jeg vil gjerne be deg kontakte oss direkte på [email protected] med kort oppsummering av saken og ditt telefonnummer slik at vi kan ta en gjennomgang av hva som har skjedd. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Ringte og fremsto som om han kom fra Telenor. Hadde et godt tilbud, men sa ingenting om 36 mnd bindingstid. En strategi de alle bruker, selv om de svarer her på flere kommentarer at de ikke bevisst gjør det.
Hei Ola, Takk for din tilbakemelding. Vi beklager hvis kommunikasjonen ikke var tydelig om våre tilbud og vilkår. Vi skal ikke fremstå som at vi ringer fra Telenor, og alle vilkår, inkludert eventuell avtaletid, skal kommuniseres tydelig av våre selgere i tillegg til at det skal stå i SMS som sendes før avtaleinngåelse. Jeg ønsker gjerne at du tar kontakt med oss direkte på [email protected], med en kort oppsummering og telefonnummer slik at vi kan se på saken din. Vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Jeg ble oppringt av ei dame som fremstilte det som at hun ringte på vegne av Telenor Bedrift, og hun fortalte meg at jeg hadde «krav på» et oppgradert abonnement. Jeg ante tidlig ugler i mosen, og stilte flere oppfølgingsspørsmål. Hun fortalte blant annet at det ikke var bindingstid og at dette var et tilbud for de med enkeltpersonsforetak - som om det var Telenor som ville gi meg dette. Ikke ett ord om pris. Plutselig sa hun at hun nå hadde sendt meg en SMS som jeg måtte svare JA på. Dette var en bekreftelses-SMS som ønsket meg velkommen i SMB Mobil AS. Jeg sa til henne at jeg ikke hadde takket ja til tilbudet hennes, og la på. Jeg sendte så SMB Mobil en mail hvor jeg redegjorde for saken. De svarte at dette var en «misforståelse i salgsfasen» og annulerte «salget». Dette var virkelig ikke noen misforståelse - jeg ble forsøkt lurt. Dette er svindel, og de bruker skitne triks for at du skal binde deg til en kontrakt du må betale dyrt for å komme ut av. Hadde dette vært en seriøs bedrift ville de ikke drevet på denne måten.
Hei Ingunn, Takk for din tilbakemelding. Det du beskriver er ikke i tråd med våre retningslinjer eller den måten vi ønsker at våre kunder skal møte SMB Mobil. Vi tar anklager om villedende salgspraksis svært alvorlig og vi beklager på det sterkeste at du følte deg forsøkt lurt. Jeg er glad for å høre at saken din ble annulert umiddelbart etter at du tok kontakt, men jeg forstår at dette ikke nødvendigvis oppveier den opprinnelige frustrasjonen. Vi ønsker å forsikre deg og alle våre kunder om at vi kontinuerlig jobber med å forbedre vår kommunikasjon og salgsprosesser for å sikre at slike hendelser ikke inntreffer. Vår intensjon er å være en transparent og pålitelig leverandør. Vi setter pris på at du lot oss rette opp i misforståelsen og ønsker å gjøre det klart at det står fritt for alle å ta opp slike saker med oss direkte. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Som mage andre føler jeg at selger lurte meg, noe han kanskje ikke gjorde, bare unnlot å fortelle alt. Ga meg god pris, men fortalte ikke at MVA kom i tillegg og 36 mnd. bindingstid med kr. 4500,- for brudd gebyr. Men SMB skal ha at de ryddet opp. Etter å ha sendt inn skriftlig klage og argumentert for hvorfor jeg følte meg lurt, fikk jeg positiv tilbakemelding. De har fjernet avtale tid og jeg slipper brudd gebyr. Takk skal dere ha.
Hei Tore, Takk for din tilbakemelding! Det er aldri vår intensjon å lure våre kunder, og vi beklager oppriktig at all nødvendig informasjon ikke ble kommunisert tydelig nok i utgangspunktet. Det er godt å høre at vi kunne rydde opp og komme til en løsning som føles rettferdig for deg. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Rask respons og imøtekommende med konkurransedyktig tilbud. Svarte godt over forventning.
Hei Terje, Tusen takk for de positive ordene! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår service og at vi kunne møte – og til og med overgå – dine forventninger. Vi jobber kontinuerlig for å tilby våre kunder de beste tilbudene og den raskeste responsen, så din tilbakemelding er veldig oppmuntrende. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Det forferdelige er at selger ikke gav meg de opplysningene han skulle. For. eksempel at det var 36 månders bindingstid. Det er ingen andre som har så lang bindingstid. Jeg også trodde det var telenord som ville gi meg et bedre tilbud. Og prisen var jo ikke enestående som selger skiltet med, han hadde jo ikke tatt med momsen. Så nå sitter jeg med et dyrt abonnement som jeg må slite med i tre år. Ikke vet jeg om det er dekning der jeg bor heller. Når selger leser opp betingelsene har dere kanskje alt på det rene, for som kunde oppfatter du ikke alt som blir sagt i stort tempo. Og dere gadd heller ikke svare meg når jeg angret. I stedet kom det en høy rekning på over 5000,- kroner, snakk om om å gå i baret.
Hei Inger, Takk for din tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en negativ erfaring med vår selger. Det er aldri vår intensjon at våre selgere skal fremstå som representanter for en annen operatør, som Telenor, og det er alvorlig for oss hvis dette har skjedd. Videre skal vi gi til tydelig informasjon om våre priser og avtaletider. Dette inkluderer å opplyse om priser eksklusiv moms og eventuelle avtaletider. Denne informasjonen skal gis både i samtale med selger og stå i SMS som bekreftes ved avtaleinngåelse. Hvis disse trinnene ikke har blitt fulgt korrekt, så har det skjedd en feil fra vår side. Alle våre kunder skal ha full Telenor-dekning. Jeg ønsker gjerne å få tatt en gjennomgang av saken. Vennligst kontakt oss på [email protected], så vi kan finne en rettferdig løsning og forhåpentligvis gjenopprette din tillit til oss. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil