⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Unifon
3.8
1 311 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Positiv trend

Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
1 311 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#5
Middels
Unifon er rangert
#5 av 10 bedriftsoperatører
59%
Middels
59% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 1 311 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
690
90
23
34
474
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ble oppringt i går, av en som omtalte Telenor som ett firma med stor økonomiske vanskeligheter.

Omtale av  Roger I

Ble oppringt i går, av en som omtalte Telenor som ett firma med stor økonomiske vanskeligheter. De var sånn ca konkurs, ettter å ha tapt flere rettssaker. Men de hadde solgt billig leie av linjer, og data til unison, for å få inntekter Fikk en pris , så en pris til, og til slutt en pris som var 50 kr billigere enn Telenor abb jeg har. Dessverre glemte både første og andre jeg snakket med, at prisene var eks mva. Ingen gebyrer ble nevn. Ei heller oppsigelsestid eller avbrudd ble nevnt. Trykket aldri på the button, grønn knapp i sms, eller mail jeg fikk etter samtalen. Når noe som er så billig at det er kun i dag prisen er så lav, ja da burde man styre unna.. noe jeg gjorde. Gladere ble jeg etter å ha lest anmeldelsene. Blir ikke bytte i dag, morgen, eller noen gang til unifon.

Svar fra Unifon
30.11.2022 12:16

Hei Roger, Det er trist å høre at du sitter igjen med et negativ inntrykk. På ingen måte skal våre selgere snakke negativ om Telenor på slik en måte, så om det er tilfelle ser vi på det som svært alvorlig. Alle priser og vilkår skal fremkomme i den skriftlige avtalen. Vi har strenge krav i forhold til dokumentasjon i forbindelse med innsalg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Abonnement "Uten Binding" med 4 måneders oppsigelse??

Omtale av  Tm

Etter å ha blitt overtalt på telefon til å skifte abonnement, i en samtale som fikk det til å høres ut som at de kun var en "ny bedriftsdel" av mitt opprinnelige Talkmore abonnement, var jeg spesifikk i at jeg ikke ville binde meg til noe og at jeg var veldig fornøyd med sånn jeg hadde det... I tillegg var jeg særdeles nøye på å si at jeg måtte ha mulighet til å oppgradere/nedgradere abonnementet da jeg reiser mye, og trenger ikke betale for data jeg ikke bruker. Nå etter 3 måneder, har jeg prøvd å nedgradere, uten å få svar, opptil flere ganger + at jeg fant ut at et ubegrenset abonnement ikke er tilbudt innen prisen jeg ble lovet... Jeg fikk endelig nok og bestemte meg for å gå tilbake til Talkmore - veldig glad og lettet over det - men fikk nå beskjed om at jeg må betale i 4 måneder til!!! Jeg har tilsynelatende en oppsigelsestid på mitt abonnement jeg ble lovet var UTEN BINDING!!! Hva f***???? Jeg klarer virkelig å holde meg når jeg sier hvor KOMPLETT ubrukelig dette abonnementet er, og hvor uklare de er, samt hvor lite de følger opp! Hvis jeg må betalte en 4 måneders regning nå, så blir det hyggelig til jul... Skikkelig forbanna!

Svar fra Unifon
30.11.2022 12:37

Hei, Dersom du trenger hjelp, kan man kontakte kundeservice, og vi har ingen kø eller talemaskiner. Du får svar innen 30 sekunder på vår telefon 05015 og under 24 timer på e-post. På denne måten skal man enkelt kunne bytte abonnementstype. Når man inngår en avtale uten binding kan det uansett være oppsigelsestid. Men må kjenner jeg ikke til detaljene i saken din. Sendt gjerne en epost på [email protected] så kan vi se nærmere på saken for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Utelater mva og begrensninger

Omtale av  Thomas P

Selger fra Unifon selger inn tilbudet uten å oppgi mva i prisene. De opplyser heller ikke at 5G til hjemmet kommer med begrensninger på GB. Det «forlokkende» tilbudet med raskere og billigere internett og mobilabb viser seg raskt å ikke være så attraktivt, men det rekker en ikke sjekke når selgeren er pågående. I tillegg har selger regnet ut hvor mye jeg vil spare på å bytte til Unifon, og benytter det som salgsargument. Bevisst utelater selgeren at regninga blir 25% dyrere med mva. Slik salgstaktikk er uærlig, kynisk, forledende og svindel etter mitt syn! Unifon - NEI TAKK!!!!

Svar fra Unifon
21.11.2022 10:58

Hei Thomas, Det er trist å høre at du sitter igjen med et negativ inntrykk. Alle priser og vilkår skal fremkomme i den skriftlige avtalen. Vi har strenge krav i forhold til dokumentasjon i forbindelse med innsalg. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken din, men gjerne send en epost til [email protected] for gjennomgang. Husk å få med navn og nummer det gjelder. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Svært tvilsom bedrift

Omtale av  Tom A. M

Måten jeg ble oppringt og lokket til å skrive kontrakt med dette selskapet vil jeg nesten beskrive som et svindelforsøk. Etter samtalen var over var jeg overbevist om at jeg hadde snakket med en selger fra Telenor (min nåværende tilbyder) som skulle flytte meg over til et annet abonnement innenfor deres portefølje. Heldigvis gjør jeg aldri avtaler over telefon, så jeg ba om å få tilbudet tilsendt på mail. Slik kunne jeg gjøre meg kjent med det, så skulle vedkommende ringe meg dagen etter. Først da jeg så kontraktstilbudet skjønte jeg at selgeren faktisk var fra et annet selskap (altså Unifon). Jeg sa tydelig i telefonsamtalen at jeg var godt fornøyd med Telenor, og at jeg ikke var interessert i å bytte. Selgeren nevnte aldri noe annet firmanavn, men passet på å si navnet "Telenor" underveis i samtalen, siden de tydeligvis bruker Telenors mobilnett. Pussig nok ringte ikke selgeren tilbake kl. 14.00 dagen etterpå som avtalt. Det antar jeg er fordi han skjønte at jeg da ville ha oppdaget svindelforsøket. Styr unna!

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:02

Hei Tom, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle som selger for Unifon har strenge retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig frem at det er abonnement fra Unifon. Send oss gjerne navn og nummer det gjelder til [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Oppsigelse dødsfall

Omtale av  Jan

3 mnd oppsigelsestid sier det meste. Attpåtil forskuddsbetaling. Ringte ang abonnement inngått av min avdøde far, men tydeligvis bare å betale oppsigelsestiden ut! Ringte Telia om oppsigelse for samme person. Kuttet bruddgebyr tvert.

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:09

Hei Jan, Takk for at du tar kontakt, og kondolerer så mye. Når det er snakk om dødsfall er vi alltid behjelpelig med å koble ned umiddelbart uten oppsigelsestid. Dersom du har fått annen informasjon er det feil. Ta kontakt med meg på [email protected] så fikser jeg dette for deg. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Høyest betenkelig og meget urovekkende tilbakemeldinger fra kunder av Unifon AS

Omtale av  Ingar

Jeg pleier bare å takke for tilbudet og si jeg har det bra hos Telenor, før jeg "knerter" samtalen når selgere på fredagene skal tilby svært gunstige avtaler på telefoni og data. Og nå etter at jeg var litt "ustø og svak" nylig en Fredag, ble jeg påminnet om at jeg aldri må vike fra denne strategien igjen. Fordi Han frekke selgeren med det telefonnummeret som tidligere ikke var lovlig å skrive inn, altså 960 0 og ett eller annet ringte meg nå jeg var veldig opptatt. Han ga også inntrykk av ringe fra Telenor med et oppdatert abonnement som ville være gunstig for meg. Jeg var veldig opptatt og spurte om han ikke kunne redegjøre for tilbudet på mail, slik at jeg kunne se på det i ro og mak for så og snakke med ham senere. Fint, det skulle han gjøre, ingen problem, god helg og alt det der. Så nesten et par uker etterpå åpnet jeg mailen og så at han hadde "sendt som avtalt" en ferdig avtale med avtalenummer, betingelser, søkke og snøre. Til og med en tekst hvor du bare trykker på; "trykk her for å bekrefte" var lagt inn. Sånne "knapper" liker jeg dårlig og trykket derfor ikke på den, men søkte heller på nett for å se hva Unifon egentlig var og om de i det hele tatt eksisterte. Så leste jeg omtalene og ble rett og slett helt målløs av hvor mange som opplevet som meg, nemlig at selgeren gir utrykk for å samarbeide med Telenor om å bedre telefon avtalen for deres kunder. Telenor sier til meg at Unifon ikke jobber på vegne av Telenor, men at de er konkurrenter. Jeg har også fortalt om denne selgerens fremgangsmåte til Unifons kundeservice for at de skal kunne rette opp i problemet før selskapet velter som følge av dårlig rennommé, men fikk ikke inntrykk av at det plaget kundeservice spesielt mye. Mailen selgeren brukte var type no-reply.... og telefonnummeret var "ikke i bruk". Unifons kundeservice bekrefter at de også bruker eksterne selgere hvor de ikke har oversikt på telefonnummerne de bruker. NÅ har jeg tatt meg bryderiet å lest de første par årene med anmeldelser som viser fryktelig dårlig tilbakemeldinger over veldig lang periode, jeg har vært i kontakt med selger og kundeservice, og i mitt stille sinn tenker jeg at Unifon er snart på salg eller konkurs. Så igjen, takk for tilbudet men jeg har det bra der jeg er. Håper noen har nytte av denne tilbakemeldingen.

Svar fra Unifon
21.11.2022 11:11

Hei Ingar, Dette ser vi svært alvorlig på. Alle som selger for Unifon har strenge retningslinjer de skal forholde seg til. Blant annet skal det selvsagt komme tydelig frem at det er abonnement fra Unifon. Send oss gjerne navn og nummer det gjelder til [email protected] Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

avtaler?

Omtale av  Bent B

Utrolig dårlig kundeservice. Får ikke kontakt . Kun fått mail at jeg har avtale som sier at jeg har oppsigelsestid noe som er merkelig da jeg ikke har noe avtale med Unifon.(Unifon har kjøpt selskapet der jeg hadde ab. i 6 år) Får ikke se avtalen de påstår at de har. De nekter trolig å svare slik at jeg må betale de 3-4 mnd. ekstra. Useriøse aktører.

Svar fra Unifon
15.11.2022 10:39

Hei Bent, Vårt nummer til kundeservice er 05015. Du kan også nå oss på epost [email protected], informasjonen finner du på vår hjemmeside www.unifon.no. I henhold til våre generelle vilkår er det oppsigelsestid i innværende og tre påfølgende måneder. Dersom det allerede foreligger en skriftlig oppsigelse kan man selvsagt se bort fra dette. Ønsker deg en riktig fin dag.

Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener
Har tilegnet profilen
Unifon deltar på Bytt.no

Unifon har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Unifon besvarer omtaler

Unifon har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Unifon ønsker tilbakemeldinger

Unifon benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR