Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Unifon
3.8
1 311 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Positiv trend

Unifon opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
1 311 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#5
Middels
Unifon er rangert
#5 av 10 bedriftsoperatører
59%
Middels
59% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 1 311 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
690
90
23
34
474
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no

Et selskap som har som hensikt å sluke deg økonomisk

Omtale av  Følermeglurt

Jeg sier bare «les alt med små skrift» og hold deg for guds skyld unna dette lurefirmaet. Over telefonen så avtalte vi hvordan abenoment jeg skulle ha. Jeg fikk en melding på tlf hvor han ba meg bekrefte med ok, så jeg gjorde det mens jeg var på tlf med han. Ifølge han så bekreftet jeg et abenoment til 299,- og at det var riktig firma og adresse. Det ham ikke nevnte var alt som stod med liten skrift som jeg også godkjente. Jeg føler meg veldig lurt, for dette ble ikke nevnt under noen omstendighet der det bla. Står at det er 24mnd bindingstid. Første faktura klarte de å sende til feil adresse, men jeg fikk den til slutt på Mail. Jeg var på ferie og sjekket derfor ikke mailen før regningen hadde forfalt med noen dager. Jeg betalte regningen med noen dager forfall. Neste regning jeg får for meste periode har et ekstra gebyr på over 400,- kroner! Jeg lurer på hvorfor jeg i all verden fikk et gebyr på 400,- og det var visst fordi jeg var et par dager over betalingsfristen.

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:54

Hei, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bondefangeri.

Omtale av  Tryggve

Hvis du vil se et tilbud skriftlig, må du trykke på JA-knappen på hjemmesiden, og dermed blir du fanget og forpliktet til å betale i lange tider. Du møter rappkjefta østlendinger som blir krakilske om de ikke får det som de vil. Styr unna! De gjør lydopptak av telefonsamtalen uten å opplyse eller innhente samtykke.

Svar fra Unifon
03.05.2023 14:55

Hei Trygve, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Hold dere langt unna dette selskapet.

Omtale av  Trygve

Lover gull og grønne skoger når man inngår avtale. Jeg ble fortalt att jeg kunne bytte til ny leverandør når som hels uten bindingstid. Nå forlanger de 4 mnd oppsigelsestid. De har også dårli dekning. Har nå byttet til nice mobil . Mye billigere , mye mer data og mye bedre dekkning. Hold dere langt unna unifon

Svar fra Unifon
04.05.2023 14:44

Hei Trygve, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Lureri og bevisst feilinformasjon!

Omtale av  Lene

Vi har nøyaktig samme negative erfaring som flere har beskrevet. Det finnes ikke samsvar mellom det som blir sagt/lovet av selger og det produktet vi får. Pris som oppgis er feil og de sier at det er uten bindingstid, men viser til noe annet og straffegebyr når vi ønsker å bytte til en annen leverandør. De sier bla. at de er underleverandør av Telenor på bedriftsmarkedet. Styr unna!

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:53

Hei Lene, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

unifon er ett selskap basert på svindel

Omtale av  Eirik

Ble oppringt av en selger som prata som han var fra Telenor Bedrift. Han samenlikna det eg oppfatta var Telenor Privat sine priser som er med MVA med det eg oppfatta var Telenor Bedrift uten MVA (svindel) nemte heller ikke gebyret. Eg måtte trykke ok på sms mens selger var på tråden. Fant ut etter kvart att selskapet var unifon, eg ville bruke angreretten, men unifon påstår eg ikkje har angrerett, unifon vil ha 3000+MVA for att eg bryt avtala.

Svar fra Unifon
03.05.2023 11:53

Hei Eirik, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Dette dreier seg altså om et tillitsbrudd overfor både den aktuelle kunde og mot Unifon. Kunder som er forledet/lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Ta kontakt dersom dette gjelder deg. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Glad jeg sa NEI!

Omtale av  Ole

Som utallige andre fikk jeg inntrykk av at selger representerte Telenor i ett "underselskap". Utrolige forsøk på å fremheve massefordeler uten å komme inn på de negative. Følte tidlige at dette var en selger som skulle selge "for enhver pris". Jeg gav selger tydelig beskjed om at dette er ikke seriøst salg da flere av mine oppfølgingsspørsmål avdekket mangel på seriøsitet. Jeg takket NEI! Glad når jeg ser alle dere som er "lurt" og får dårlig respons på svar fra "leder".

Svar fra Unifon
06.03.2023 15:59

Hei Ole, Jeg håper din vurdering av oss kan endres i fremtiden. Ut ifra det du skriver har du hatt en negativ opplevelse, men jeg ønsker også å løfte frem at vi har en rekke fornøyde kunder hos oss. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

SVINDEL! Styr unna!

Omtale av  Lone

SVINDEL! Selger feilinformerer. Styr unna!! Ble ringt av en selger fra Unifon som gir inntrykk av at de er datter selskap til Telenor. Opplyser om at det blir billigere å være hos de; enn det jeg har i dag. Det jeg ikke får informasjon om at prisene er uten moms og at det er en bedriftsavtale. Selger stresser veldig på at jeg må svare ja på meldingen mens jeg har ham på tråden. Jeg leste ikke meldingen grundig nok og sitter nå i saksa med 4 måneder oppsigelsestid på 3 telefoner selv om de sa at abonnementet er uten bindingstid. De nytter folk som har sovende enmannsforetak... Har vært i telefonkontakt med Unifon og snakket med de to ganger, men får ikke noe hjelp. Mail liker de tydligvis ikke å svare på... måtte etterlyse skriftlig svar da jeg ringte... Føler meg lurt og svindlet! Slettet firma dagen etter men de opprettholder kravet om at jeg er en bedrift og at avtalen kan på ingen måte kanseleres uten dyre gebyr. Har sendt oppsigelse på abonnementet som ikke har startet enda. Føler på en ekstrem avmakt og mener de går bevisst inn for å lure og lyve på telefon. Det som står i kontrakten gjenspeiler ikke den informasjonen jeg fikk muntlig av selger. Det kan være lov å holde på slik?

Svar fra Unifon
06.03.2023 15:56

Hei Lone, Det er trist å lese at du har hatt en, eller flere negative opplevelser. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene i saken, men gjerne send meg en epost på [email protected] med nummeret dette gjelder. Vi kan da ta en ny gjennomgang av saken. Hilsen Christine Tharaldsen Unifon

Unifon har 1 311 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener
Har tilegnet profilen
Unifon deltar på Bytt.no

Unifon har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Unifon besvarer omtaler

Unifon har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Unifon ønsker tilbakemeldinger

Unifon benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR