Altibox TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jo mer avansert tjenesten er blitt, jo dårligere er den blitt. Dette er åpenbart for avansert for teknologi for Altibox. Etter en oppdatering er feilmeldingene blitt svært hyppige. Jeg har kontaktet Altibox mange ganger, men har ikke ofte en hel dag å sette av til å vente på svar eller låse min tid til å bli ringt opp. Har ikke tall for alle ganger jeg har løpt opp og ned mellom etasjene for å slå av og på dekodere og hjelpe Altibox med feilsøking. Feilmeldingene jeg melder kaller de for kritiske feil og skal rettes så fort som mulig. 3/4 år er tydeligvis fort. Dessuten hjelp det ikke. Fikk etterhvert nytt system med google-tv. Da brøt helvete løs. Jeg beregner nå 5 minutter for å starte tjenestene. Teksting mangler, kastes ut av kanal jeg ser på, spoling funker av og til, regn med restaurering også under seing av program, settes helt uforvarende over til strømmetjester osv osv. Har 8 sider med feilmeldinger nedskrevet på bare 4 måneder, og da har jeg forsøkt å unngå utfordringer jeg vet vil feile. Det er overhodet ikke samsvar mellom pris og tjenester. For meg er dette heller å regne som svindel. En hyggelig kommentar til slutt: De som tar i mot mine henvendelser er virkelig greie og forsøker å løse alt på beste måte. Bare synd de er alt for få.
Bildet fryser , tv arkiv virker dårlig og internett har langt fra den hastigheten som oppgitt. Hadde Altibox for tre år siden ov ingenting hadde endret seg da jeg fikk det tilbake. Godt tilbud på pris og leverandøren Altifiber har god kundeservice .
Kommer med stadige feilmeldinger, spesielt P006 (generell omstart). Det sies fra kundeservice at den kun takler noen ytterst få switcher i et kablet anlegg. Dette problemet har f.eks ikke Get-boksene. Kostbar er den også, så dette virker som et beta-podukt de bare måtte få ut på markedet. Hold dere til Q22 enda en stund. Kontakten med kundeservice er bra, men heller ikke de kan lage gull av gråstein
Bildet fryser. Må starte om flere ganger i døgnet. Hjelpen man liksom skal få er helt nytteløst. Ber oss bytte hdmi kabel, men bare tull, det er dekoder som er dritadårlig.
Nå har de lovt å forbedre dekoderen i flere måneder, men lite skjer.. Hakker, stopper opp, treg oppstart, låser seg ved omstart av tv-programmer. Hvor vanskelig kan det være??? Har dessverre låst meg for ett år, men må være mulig å si opp når de ikke leverer??
Har fått tilsendt ny dekoder nå og lovet godt i 3 dager. Nå prøver vi å si opp dette abonnement. Ikke fornøyd med produktet
Vi har hatt problemer hele tiden, koblet 1 januar. Når vi skifter kanal fryser den bildet - vi må dra ut strømmen og sette på igjen - DETTE SKJER FLERE GANGER PR DAG! Vi kan ikke restarte et program - får et fryst bilde før den til slutt kommer med feilmelding om at vi må slå av/på. DETTE HJELPER IKKE EN DRITT- samme skjer på neste forsøk! Kontaktet kundeservice i midten av januar. De sa at dette var et kjent problem med de nye boksene men de jobbet med en oppdatering. Nå begynner vi å bli lei - og man kommer jo ikke igjennom på chatten...