Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble lovet ting av selger som ikke inngikk i pakken og når jeg ringer for å spørre om å høre opptaket som ble gjort av samtalen med selger er det helt umulig å få til. Får heller ikke sagt opp pga bindingstid og får bare beskjed om å betale! Også veldig vanskelig å komme gjennom på linjen hvor man ønsker å si opp. Men hvis man ringer når det gjelder nytt eller endring av abonnent kommer man plutselig gjennom. Merkelig… Virker som rein svindel! Styr unna!
Fikk tilbud og skulle spare på overgang fra annen leverandør . Etter noen med er prisen over det jeg hadde og har hatt problemer med router og software. Nå er det umulig og se en film pga hakking. Sa opp med mnd frist men får fortsatt faktura 2 med etter
Jeg er i grunnen godt fornøyd med innholdet i tv- pakken min. Men synes at sportspakkene er for dyre. Hadde det ikke vært for prisen for sporten ville jeg anbefalt Allente som leverandør av tv-pakker.
Som lurer folk inn i avtaler med bindingstid. De sier du har 14 dager på deg til å si opp, dette er lett å glemme og når de i tillegg har ventetid på 30-50 minutter for å nå kundeservice, burde dette vært forbudt. I tillegg er det lagging på tv-pakkene som tar deg tilbake godt innpå nittitallet. Styr unna! Etter å ha ventet 30 minutter for å si opp abbonemetet, ble jeg på ny satt i kø for å tilkobles rette avdeling. Der sier de jeg har bindingstid. Fakturaen de har sendt meg i dag er på dobbelt så mye som ble avtalt. Her må forbrukerrådet på banen!
Jeg ønsket å si opp min avtale med Allente da jeg hadde kjøpt et abonnement på Strim. Min avtale med Allente gikk ut 31.5.23 og jeg sendte oppsigelse 26.4.23. De svarte meg at det var trist at jeg forlot dem etter så mange år og ville sende meg et tilbud. Jeg ble oppringt av en kundebehandler men jeg sa at jeg hadde allerede gått over til Strim. Jeg responderte ikke på tilbudet fra dem og etter en stund fikk jeg en faktura for juni. Jeg tok kontakt med Allente og de begrunnet fakturaen med at de ikke hadde registrert min oppsigelse i påvente av mitt svar på deres tilbud. Selv om jeg flere ganger presiserte at jeg hadde sendt oppsigelse med begrunnelse i at jeg hadde kjøpt en annen tjeneste har de fortsatt å sende meg fakturaer. Sist gang jeg snakket med dem la kundebehandleren bare på da jeg argumenterte mot ham. Nå har de sendt meg inkassovarsel. Allente må man holde seg unna.
Bare tull og helt ubrukelig. Kundeservicen er ubrukelig for vi bruker tv på kvelden og da finnes bare en chatte box
Allente klarte å prakke på min svigermor Allente 1 dekoder, til tross for at det ikke er nett i huset. Dekoderen trenger stabilt nett. Lite hjelp å få av Allente. De er sikkert bare fornøyd for at de har fått solgt en dyr dekoder, som er helt ubrukelig for brukeren. Jeg har hjulpet henne med å sette opp wifi-zone med mobilen, som dekoderen kunne logge seg på og oppdatere seg. Nå står dekoderen og slår seg av og på av seg selv, og ser for meg ødelagt ut. Allente har selvfølgelig dratt hjem for dagen, og etterlater resten til en chatbot. Og dette betaler svigers i dyre dommer for? Jeg hadde bytta på dagen om det var mitt abonnement.
Har sagt opp! gidder ikke diskusjon kundeservice forstår ikke norsk, hva så
Bra tilgang inntil nylig da det forsvant flere strømmekanaler
Enig med de fleste her. Verste jeg har vært borti. Fikk 1000kr gavekort på elkjøp for å prøve dette, og var oppe hos de å prøvde å angre etter 1 uke. De fortalte meg at selgeren har feilinformert meg og ga meg et gavekort til på 614 kr ca.. Nå har jeg virkelig prøvd hardt i 3 uker til, og sloss med denne dritt appen og de elendige tjenestene dems for å finne ut at selve allente appen er ubrukelig, men man må bruke viaplay appen eller tv2 eller hbo osv.. Fryktelig tungvindt. Dette kunne vært en utrolig bra løsning for å samle alt, men det har de selvsagt ikke klart. Canal digital, viasat og Telenor har samlet sammen alt det dårlige i en pakke å kalt det allente. Betaler for total pakken men må fortsatt nyte flere minutter med reklame mellom programmene jeg streamer. (ikke tv) Utrolig flau og skuffet over meg selv som gikk med på denne 6mnd bindingen, men også sur og overgitt over han unge selgeren på elkjøp som lovte jeg kunne bruke angrerett, noe man ikke kan ved kjøp i butikk! (Av en eller annen sinnsyk grunn??!!!) Dersom allente leser dette, hjelper det ikke med svar som: Å, dette var leit å høre at du har denne opplevelsen Eller Beklager at du opplever det slik Bla bla bla! Det rette å gjøre er å hjelpe meg å benytte angreretten som enhver forbruker har!!!
Starter med at man kanskje blir lirt til åtti at man får gratis streaming en periode. Det får man ikke. Deretter feil faktura (for høy). Avtaler med kundeservice brytes. Hver gang. Umulig å avslutte abonnement pr epost. Heller ingen som sier at det ikke aksepteres - regningene bare tikker videre inn. Ved kontakt med kundeservice spør de etterpå om man var fornøyd. Det var jeg ikke, så jeg forklarer hvorfor. Da ringer de - for å følge opp liksom. Så forklarer jeg igjen hvorfor jeg var misfornøyd. De lover de skal ordne opp i det jeg faktisk trenger å få ordnet opp i. Det gjør de ikke. Så er man like langt. Dette har skjedd flere ganger. Basert på egne erfaringer er rådet å ligge langt unna!!!
Hadde Viasat som tv-leverandør, med viaplay som et helt greit alternativ til tv-er uten dekoder. appen til Allente stinker, og virker veldig uferdig. uannsett hva jeg ser på er det en orange "tenke sirkel" midt på skjermen hele tiden. Ikke noen mulighet til å se tidligere programmer, jada, to timer, men de fleste av oss har en åtte timers arbeidsdag. Med Viasat var det to døgn. Her blir det bytte av leverandør, og heller betale for Viaplay ekstra. Kort fortalt elendige greier.
Umulig å få kontakt! Vi er i flytteprosess og må forsndre abonnement. Chatter med en robot og får «god-dag-mann-økseskaft»- svar. Tv og kanalene virker som de skal!
Helt forkastelig at Allente bare går over til app og alle har ikke ny tv. Kjøp ditt og datt. For å kunne bruke Allente. De har ingen informasjon om dette på deres nett side.
Hadde behov for parabol en periode, men nå trenger vi ikke det.
Ringte på vegne av min 91 år gamle mor og ble bedt at hun måtte selv måtte sende mail....da jeg forsøkte å ringe igjen med flere opplysninger var nr til kundeservice ikke i bruk. Har selv Altibox og alltid fått hyggelig og god hjelp. Allente sin kundeservice var rett og slett sjokkerende dårlig.