Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Stipulert regning i august, 50% høyere enn det skulle være. Har ikke fått tilbake pengene mine. Jeg skiftet leverandør i helga. Jeg ga dem mulighet til å ordne opp, de ga faen. STYR UNNA, mafiaen er løs. Jævla pengegriske jævler.
Veldig rart at Agva kraft plutselig ikke har de rette forbruks tallene og sender ut stipulerte fakturaer. De sier at det vi betaler for mye nå får vi i fratrekk på neste faktura. De bruker kundene sine som "bank". På noen fakturaer er det satt opp gebyrer og andre ikke. Lukter svindel. De svarer ikke på tlf pga stor pågang (noe som ikke er rart), men når de endelig ringer tilbake kan de ikke svare på det man spør om.
Fikk nettopp faktura med stipulert forbruk som ligger fire ganger over faktisk forbruk. Fakturaen har ikke lenger en linje som viser den faktiske avtalen jeg har som sier at jeg skal betale etterskuddsvis. Har ikke mottatt noen informasjon på e-post om eventuelle endringer. Får ikke svar hos kundeservice og når de endelig ringer opp så havner jeg rett tilbake i telefonkøen når jeg svarer på anropet. Nå forsøker jeg nå dem for tredje dag på rad. Blir bytte av selskap for min del.
Valgte og bytte leverandør når jeg registrerte at dem skulle ha forskuddsbetalt fra meg til blodpris i sommer...betalte og byttet på samme tid. Det gjorde at de skylte meg flere tusen kroner. De avregnet og satte sin egen dato flere uker frem i tid på å refundere pengene. Men ingen penger kom. I slutten av august sendte jeg til slutt en meil og lurte på hvor pengene blir av. Fikk en tilbakemelding at de hadde mottatt mailen og så ble det stille igjen. Avventet videre en stund før jeg til slutt måtte ringe og spørre direkte om og få tilbake pengene mine. Forklaringen var at de hadde så mye ferieavvikling i august....Men fikk pengene mine til slutt heldigvis.
Nå har vi vært kunde hos Agva snart et år. Alt har tilsynelatende fungert greit. Men siste strømregning var helt sinnsyk.. Nå har de plutselig stipulert forbruket, og sendt en faktura som var nesten 5 ganger høyere enn forrige fakturaer... 5 ganger.. Hvor har de hentet denne stipulasjonen fra?? Det kan da umulig være fra vårt forbruk. Når jeg kontakter de svarer de i tåka.. De klarer ikke svare på hvorfra de har hentet opplysningene som ligger bak stipulasjonen. Dvs de vil jo ikke svare.. Håper de at vi bare skal betale kanskje? Så skylder de på at de ikke hadde fått opplysningene om forbruk når faktura ble laget... Virkelig?? Er det noen som går på slike kleine bortforklaringer?? Nettleia fra Elvia var jo riktig.... Jeg påstår at Agva går bevisst inn for å lure strømbevisste kunder.. Svindel og atter svindel. Og når representanten fra Agva begynner å svare frekt.... For å tydeligvis prøve å hysje på kunden. Da holder det.. Men i Oktober blir det oppsigelse.. Møkkaselskap.. Styr langt unna. Heldigvis skriver vi opp forbruket manuelt, hver eneste dag. Og sammenligner det med hva som blir registrert.. Så nå prøvde dere å lure feil folk ihvertfall, svindlere..
Sittet i over en time i telefonkø. Ingen svar på kundeservice. Fakturerer for estimert forbruk, dobbelt av reelt forbruk. Dette vil jeg ikke anbefale noen
For august fikk jeg dobbelt opp Kwh på faktura fra Agva (2250 kwh) mot faktisk forbruk fra Lede (1125 kwh) uten at jeg er varslet. I min avtale sto det at jeg ville bli fakturert etterskuddsvis. I en tid hvor strømforbruk og kostnader er viktig for mange er det helt utrolig at de kan forhåndsfakturere uten å varsle i god tid slik at en eventuelt får anledning til å skifte til et annet selskap. De har i dag lovet å betale tilbake med en unskyldning om at de har gjort feil. Føler imidlertid at dette er en sak for Forbrukerrådet og Elklagenemda.