Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I utgangspunktet byttet jeg til Agva i februar, men det ble aldri fulgt opp og måtte følge dette opp selv senere i mars. Da var det noe kluss med målepunkt-id (som skjer) og sendte de denne på mail. Fikk en måned senere mail om at de ikke kunne levere strøm til meg da de ikke hadde fått målepunkt-id, så sendte de en ny mail med henvisning til den gamle. Fikk videre en mail om at dette var i orden og at jeg nå var kunde. Jeg var happy med det helt til nettleverandøren hadde fysisk stengt strømmen (grunnet manglende opplysninger fra Agva) – noe som førte til at jeg var rundt 16 timer strømløs og et helt kjøleskap og fryser fattigere. Har prøvd å ringt Agva flere ganger i dag men kommer ikke gjennom, og da de lovet å ringe opp igjen la de bare på og har siden ikke kommet gjennom. TL;DR: Agva er sikkert fint og billig, men hvis de roter det til så roter de det til good. STYR UNNA.
Fakturaene er tydelige og klare og prisene er konkurransedyktige
Da jeg første gang opprettet avtale med Agva ble avtalen endret til et dyrere abonnement, uten varsel, fordi jeg ikke hadde opprettet avtalegiro. Det lar seg imidlertid ikke uten videre gjøre uten å først få en eFaktura, men Agva sendte første faktura på papir uten at hadde bedt om det. Andre faktura kom som eFaktura, men selv om jeg opprettet avtalegiro fortsatte Agva å fakturere for et dyrere abonnement. Heldigvis ble det rettet etter at jeg klagde. Etter ett år ble imidlertid abonnementet igjen endret uten varsel fordi det hadde gått ett år. Jeg hadde tydeligvis oversett en eller annen liten skrift om at avtalen var tidsbegrenset, og enda en gang måtte jeg klage for å få abonnementet endret tilbake til det jeg hadde bestilt. Mitt inntrykk er at Agva spekulerer i at kundene ikke følger med på deres intrikate avtalevilkår, og ender opp med dyrere abonnement enn de har bestilt.
Agva kraft er blitt en strømleverandør som tar miljø, mennesker og pris seriøst. Agva kraft er et godt valg som din strømleverandør.
Grunnet en feil med AvtaleGiro-trekket var det ikke mulig å betale én utestående faktura fra Agva. Feilen vedvarte over en periode på to måneder, og rammet kun denne ene fakturaen. Alle fakturaer før og etter ble betalt til ordinær tid, og Agva var gjort klar over at manglende betaling skyldtes en feil ved AvtaleGiro og ikke manglende dekning eller betalingsvilje hos meg. Jeg hadde vært kunde hos Agva siden 2016 før dette. Allikevel bestemte Agva seg for å ta fullt inkassogebyr for denne ene fakturaen, til tross for at de enkelt kunne velge å kreditere gebyret, og til tross for at feilen som umuliggjorde betaling ikke var på min side. Agva rettferdiggjorde valget sitt med at det "ikke var mulig å endre slike gebyr når betalingsfristen var overskridet, uansett årsak". Dette er, som de fleste vet, ikke riktig. En kreditor kan frafalle ethvert krav dersom de ønsker det, inkludert utgifter til inkassator. Gitt at dette var langt fra et typisk inkassotilfelle opplevdes det hele som unødvendig kundefiendtlig og firkantet fra Agvas side. For min del innebærer dette dessverre at jeg bytter strømleverandør så snart jeg flytter til ny leilighet i sommer.
Før jeg ble kunde så Googla jeg og fant at noen kunder var misfornøyde med Agva. Det som gikk igjen var at kundene sa at de plutselig hadde fått en så mye dyrere strømavtale. Det tok jeg opp med Agva når jeg ble kunde og de forklarte meg at strømavtaler som hadde en tidsbegrensning, f.eks. bare varte ett år og kunden ikke ba om en ny avtale før tiden gikk ut, så ble man automatisk satt på en mye dyrere strømavtale (man får ikke noe varsel, så dette må man følge opp selv. Sånn var det ihvertfall tidligere). Det samme skjedde med meg, trodde selv at jeg hadde en avtale uten tidsbegrensning, men en telefon til Agva ordnet det hele, uten ekstra kostnader for meg. Min opplevelse er at om man setter seg litt inn i hva slags avtale man inngår med Agva, så er det helt uproblematisk å være kunde hos dem. Jeg vil også rose kundebehandlingen deres. Min erfaring er at de svarer raskt, gir meg den informasjonen jeg trenger på en god måte, tar seg tid til å forklare og har en vennlig tone. Tror jeg har vært kunde hos dem i tre år nå og er veldig fornøyd. Nettsiden deres kunne hatt mer informasjon, om f.eks. det med tidsbegrensa avtaler og hva som skjer når avtaletiden går ut. Mulig at det allerede finnes der et sted, men all relevant informasjon for kunden som er lett tilgjengelig og forståelig, øker nok kundetilfredsheten.
Jeg er fornøyd med Agva Kraft, fortsatt billigst strøm. Også fornøyd med kundeservice, de gi tilbakemelding og ordne mine ønsker med en gang.