Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Grunnet en feil med AvtaleGiro-trekket var det ikke mulig å betale én utestående faktura fra Agva. Feilen vedvarte over en periode på to måneder, og rammet kun denne ene fakturaen. Alle fakturaer før og etter ble betalt til ordinær tid, og Agva var gjort klar over at manglende betaling skyldtes en feil ved AvtaleGiro og ikke manglende dekning eller betalingsvilje hos meg. Jeg hadde vært kunde hos Agva siden 2016 før dette. Allikevel bestemte Agva seg for å ta fullt inkassogebyr for denne ene fakturaen, til tross for at de enkelt kunne velge å kreditere gebyret, og til tross for at feilen som umuliggjorde betaling ikke var på min side. Agva rettferdiggjorde valget sitt med at det "ikke var mulig å endre slike gebyr når betalingsfristen var overskridet, uansett årsak". Dette er, som de fleste vet, ikke riktig. En kreditor kan frafalle ethvert krav dersom de ønsker det, inkludert utgifter til inkassator. Gitt at dette var langt fra et typisk inkassotilfelle opplevdes det hele som unødvendig kundefiendtlig og firkantet fra Agvas side. For min del innebærer dette dessverre at jeg bytter strømleverandør så snart jeg flytter til ny leilighet i sommer.
Før jeg ble kunde så Googla jeg og fant at noen kunder var misfornøyde med Agva. Det som gikk igjen var at kundene sa at de plutselig hadde fått en så mye dyrere strømavtale. Det tok jeg opp med Agva når jeg ble kunde og de forklarte meg at strømavtaler som hadde en tidsbegrensning, f.eks. bare varte ett år og kunden ikke ba om en ny avtale før tiden gikk ut, så ble man automatisk satt på en mye dyrere strømavtale (man får ikke noe varsel, så dette må man følge opp selv. Sånn var det ihvertfall tidligere). Det samme skjedde med meg, trodde selv at jeg hadde en avtale uten tidsbegrensning, men en telefon til Agva ordnet det hele, uten ekstra kostnader for meg. Min opplevelse er at om man setter seg litt inn i hva slags avtale man inngår med Agva, så er det helt uproblematisk å være kunde hos dem. Jeg vil også rose kundebehandlingen deres. Min erfaring er at de svarer raskt, gir meg den informasjonen jeg trenger på en god måte, tar seg tid til å forklare og har en vennlig tone. Tror jeg har vært kunde hos dem i tre år nå og er veldig fornøyd. Nettsiden deres kunne hatt mer informasjon, om f.eks. det med tidsbegrensa avtaler og hva som skjer når avtaletiden går ut. Mulig at det allerede finnes der et sted, men all relevant informasjon for kunden som er lett tilgjengelig og forståelig, øker nok kundetilfredsheten.
Jeg er fornøyd med Agva Kraft, fortsatt billigst strøm. Også fornøyd med kundeservice, de gi tilbakemelding og ordne mine ønsker med en gang.
Alt er bra men jeg syns at det er trist at dere sender papirfaktura med beløp 0,00.
Har hatt Agva i kontakten i flere år, både da jeg bodde på Kløfta, og nå også her på Kongsvinger. Jeg fortsetter med det.
Hei Bent, Supert at du er fornøyd og også har tatt oss med til din nye bolig! Hilsen oss på kundeservice
Etter å ha pratet en stund med en hyggelig selger, legger hun frem en god avtale som jeg tilslutt godtar. Når jeg mottar første faktura, samsvarer ikke dette med hva selgeren la frem, og fakturaen ender opp med å være mye dyrere. Har prøvd å klage, men får ikke engang svar. I tillegg opplever jeg middelmådig kundeservice.
Vi inngikk en kampanje med dem hvor de hadde kampanje pris på de 3 første mnd til kr 485 pr mnd. Når faktura kommer, mener de at vårt estimerte strømforbruk er høyere og fakturerer oss i steden kr 1 485. Videre nevner de ikke lengre kampanjeprisen i samtale med dem, men den vanlige månedsprisen som ville vært uten kampanje. Første epost til dem svarer de ikke på, kunde konsulent som svarer på tlf, sier de har fått beskjed om å si at prisen nå er 1 485 og never aldri kampanje med et ord. Selv om vi har en PDF som sier hva vi skal betale pr mnd, så mener de fortsatt at vi skal betale 1 485 pr mnd.