Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter å ha ungått lure-avtalene på toppen testet jeg ut en ren avtale uten «feller» men der dukker så klart papirfaktura gebyret opp. De ville såklart ikke kreditere meg for det, noe selv DnB gjorde den gang de sendte uten samtykke. Bye bye Agva. Aldri mer. Virker foresten litt suspekt at «ekte» brukere gir en stjerne mens brukere som ikke virker «ekte» gir topp karakter. Prøver å finne noe positivt men klarer ikke. Selv årene før jeg ble kunde ble jeg oppringt sent på kvelden i ny og ne og jeg måtte strengt be dem om å fjerne meg fra ringelista. Håper jeg nå er under lista «no point trying...» eller «irriterende og plagsom kunde» Peace n love
Hei Yngvar, vi har et papirgebyr siden det er både enklere, mer kostnadseffektivt og miljøvennlig med automatiserte løsninger. Dersom du skifter over til efaktura skal vi ikke være vanskelige med å stryke gebyret på forrige faktura! Hvis du likevel ønsker å skifte selskap er det fint om du sender meg nummeret ditt på [email protected] så vi kan stryke deg av lista om det er det du ønsker.
Bestilte Agva kraft spot med negativt påslag som ikke skulle ha noen utløpsdato på når det negative påslaget skulle gå ut så lenge en opprettet avtalegiro/efaktura hos de når en mottok første regningen noe som viste seg å ikke vare 1 mnd engang, men jeg fikk iallefall en epost som sa at om 14 dager så økte prisene noe som da er innefor lovmessig, men dette er vist noe de spekulerer i da dette skjedde tidligere for en annen kunde jeg har snakket med. De spurte om jeg ikke ville prøve Telinet energi og jeg satt da å så på en avtale fra Telinet som ga negativt påslag på en spotavtale hos Telinet. Denne skulle jeg få, men selv om jeg bestilte avtalen så skjedde det ikke noe, men da jeg ikke ville betale de høye prisene de innførte etter 14 dager så bestilte jeg et annet selskap til å levere strømmen min og da ringte de meg etter nesten 10 dager og sa det var skjedd en feil og at de nå skulle fikse avtalen min, men da var jeg allerede på vei over til annen leverandør og de ga meg feil avtale... Så styr unna både Agva kraft og Telinet energi og ikke gjør muntlige avtaler med de selv om de påstår at det ikke er noe problem
Fikk tilbud om superspot avtale. Første rekning var lav og helt flott. Det jeg hadde oversett, var at det innen 1 mnd krevdes oppretting av avtalegiro. Dette ville vært til fordel både for meg som kunde og strømleverandør. Resultatet ble at neste rekning ble nesten dobbelt så stor. Jeg ble uten noen form for varsel flyttet til noe som het Agva Kraft spot. Det var i vilkårene sagt at prisendring ville varsles med 2 ukers varsel. Jeg fikk intet varsel. Ved klage fikk jeg opplyst at jeg hadde brutt kontrakten ved å ikke inngå avtalegiro, og at det ikke forelå prisendring!! Jeg hadde fått nok av Agva Kraft og byttet leverandør! P. S. Ser nå på Internett at firmaet legger på et gebyr på kr. 79,- pr mnd for ikke inngått avtalegiro! Så kanskje det nytter å klage. Lurer på hvor mange som har latt seg lure. Jeg er for alltid ferdig med Agva Kraft!
Enkelte avtaler stiller krav til efaktura/avtalegiro, men om du ikke skulle rekke å opprette det innen fristen så fikser vi det om du tar kontakt. Det er ingen binding på disse avtalene og det er som du sier en fordel for begge parter om disse tjenestene automatiseres. Vi kan også stryke gebyret om du bare har blitt litt forsinket.
Har opprettet avtalegiro med dem, men har ikke betalt på 4 måneder. Har tatt kontakt flere ganger, mest på mail fordi de er så utilgjengelige. Ringte dem også og sa de skulle ordne opp i det. Er ikke ordnet opp til dags dato. Kjekt å ha gratis strøm da.
Hei Øyvind, vi har ikke kø nå, så bare å ringe. Du kan også sende meg en mail direkte, så skal jeg se på saken: [email protected]
Har ikke kontroll på noe. Brukte 19 dager på å svare på epost. Spør om info flere ganger når de har fått den før og har sakt at alt er fikset allerede.
Beklager at vi hadde lang behandlingstid i vinter, det skyldtes omlegging av systemet for samtlige strømleverandører. Jeg synes dog at 19 dager hørtes veldig mye ut. Våre dyktige kundeservicemedarbeidere har stått ekstra godt på og vi er nede på normal svartid nå.
Har allerede byttet strømleverandør, da jeg synes Agva driver med lureri. Jeg bestilte i februar 2019 et strømbytte, der jeg skiftet fra Fjordkraft til Agva grunnet høye strømpriser hos Fjordkraft. Var strålende fornøyd frem til siste faktura for mai 2019, som var dobbelt så dyr som de to månedene før. Hele 68 øre/kwt tok de seg betalt denne gangen. Når jeg inngikk avtalen så var det ikke opplyst om at prisen skulle dobles etter to mnd. Da jeg klaget på prisen, fikk jeg i svar at de hadde sendt meg en e-post om prisvarsel. Jeg letet så gjennom for å finne denne e-posten, der de da hadde skrevet et lite avsnitt om at «sponsing» av avtalen min snart utløp, helt nederst i et nyhetsbrev. Å sende ut en e-post som ser ut som en reklamepost, og som lett havner i søppelposten, der de varsler prisendring er vel ikke helt innafor. Helt uakseptabelt å bare slenge et prisvarsel inn i et nyhetsbrev. I tillegg så burde det stått i vilkårene at de kun «sponser» de to første månedene! Slik jeg oppfattet avtalen da jeg inngikk den, så var det ikke noe sponsing inni bildet i det hele tatt, men en pris som var gunstig hele veien. Lureri er hva vi kan kalle dette!! Styr unna!
Styr unna! Starter med en fin lokkepris, for så å doble strømprisen på neste faktura. Svarer heller ikke på Mail, sendte de mail for 2 uker siden.
Hei Yvonne, det er vanskelig å svare konkret på dette når jeg ikke vet hvilken avtale du har. Mest sannsynlig har du hatt en kampanjeavtale der vi sponser avtalen din første måned.