Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har ikke kontroll på noe. Brukte 19 dager på å svare på epost. Spør om info flere ganger når de har fått den før og har sakt at alt er fikset allerede.
Beklager at vi hadde lang behandlingstid i vinter, det skyldtes omlegging av systemet for samtlige strømleverandører. Jeg synes dog at 19 dager hørtes veldig mye ut. Våre dyktige kundeservicemedarbeidere har stått ekstra godt på og vi er nede på normal svartid nå.
Har allerede byttet strømleverandør, da jeg synes Agva driver med lureri. Jeg bestilte i februar 2019 et strømbytte, der jeg skiftet fra Fjordkraft til Agva grunnet høye strømpriser hos Fjordkraft. Var strålende fornøyd frem til siste faktura for mai 2019, som var dobbelt så dyr som de to månedene før. Hele 68 øre/kwt tok de seg betalt denne gangen. Når jeg inngikk avtalen så var det ikke opplyst om at prisen skulle dobles etter to mnd. Da jeg klaget på prisen, fikk jeg i svar at de hadde sendt meg en e-post om prisvarsel. Jeg letet så gjennom for å finne denne e-posten, der de da hadde skrevet et lite avsnitt om at «sponsing» av avtalen min snart utløp, helt nederst i et nyhetsbrev. Å sende ut en e-post som ser ut som en reklamepost, og som lett havner i søppelposten, der de varsler prisendring er vel ikke helt innafor. Helt uakseptabelt å bare slenge et prisvarsel inn i et nyhetsbrev. I tillegg så burde det stått i vilkårene at de kun «sponser» de to første månedene! Slik jeg oppfattet avtalen da jeg inngikk den, så var det ikke noe sponsing inni bildet i det hele tatt, men en pris som var gunstig hele veien. Lureri er hva vi kan kalle dette!! Styr unna!
Styr unna! Starter med en fin lokkepris, for så å doble strømprisen på neste faktura. Svarer heller ikke på Mail, sendte de mail for 2 uker siden.
Hei Yvonne, det er vanskelig å svare konkret på dette når jeg ikke vet hvilken avtale du har. Mest sannsynlig har du hatt en kampanjeavtale der vi sponser avtalen din første måned.
Inngikk 3 mnd kampanjeavtale med dem og ingen av oss kunne endre denne før 3 mnd perioden var over, etter denne perioden skulle kwh pris være 0.68 pr kwh inkl alle avgifter! Og de 2 første mnd skulle strømregn være gratis. Allerede før kampanjen hadde begynt går de inn og endrer 3 mnd avtale (kontraktsbrudd) fordi jeg hadde inngått en kampanjeavtale som var gått ut på dato!? Hvorfor fjerner dere ikke dette "TILBUDET" fra sidene deres da? Er ikke mitt ansvar som kunde å påse dette!? Som følge av dette fikk jeg en annen kampanje enn det som var forespeilet meg! Så går det en mnd, ingen regning, så kommer det regning på 2mnd (som og skulle være gratis!?) med FORSKUDDSFAKTURERING?? Avtalen var etterskuddsfakturering, så kommer 3.dje mnd, med en sjokkregning! Da ringte jeg igjen og ble skjelt ut av en hysterisk og dritufordragelig saksbehandler, mnd etter byttet jeg leverandør! Desidert verste strømselskap jeg har vært kunde hos! Det holdt lenge å være kunde der i 4mnd! Aldri mer! :(
Jeg er ikke kjent med at vi har hatt noen kampanje med gratis to måneder. Fint om du sender en link til [email protected] så skal vi få oppklart misforståelsen.
Byttet til Agva fordi det skulle være billigere, men ombestemte meg etter noen uker, da slutta regning kom i papir (selv om jeg hadde eFaktura), var det med et årsgebyr på 990 kr!
Svindel, endrer avtale, og sender faktura tre måneder for sent, slik at du ikke skal oppdage det.
Her må det ha skjedd en feil, vi har ingen interesse av å fakturere sent. Fint om du tar kontakt så vi kan sjekke at vi har fullstendig adresse.
Agva burde ha gitt tydeligere informasjon om gebyrene forut for avtaleinngåelse. Dette fordi gebyret ikke kreves ved alle avtaler hos dere. Før nå har jeg ikke mottatt informasjon om dette kravet forut for avtaleinngåelse. Gebyret anvendes som en sikkerhet for betalingen mens alle deres eFakturaer var betalt på forfalsdato. Dere lager flere og flere regler som bare stresser folk og tar fra oss vår frihet. Sånne leverandører beriker seg på strøm som skulle eies av folket, så forteller deg hva er riktig og tvinger deg til å gjenta det uavhengig om det sant eller ikke.
Vi forsøker å informere godt om gebyrer, men send gjerne en mail om du har forslag til hvordan det kan informeres enda tydeligere. Vi hjelper deg gjerne å legge inn automatiske tjenester for å unngå unødvendig papirbruk.