Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk oppringning fra et call senter som presenterte et meget godt tilbud. AGVA SPOT SPESIAL. Det betydde en avtale gjeldene for ett år. Ville da bli fakturert et årsbeløp på Kr.950,- og ville da få Spotpris minus 18 øre /kw i hele avtaleåret. Det eneste jeg trengte gjøre var å bekrefte inngått avtyale på en SMS sendt fra dem. Jeg repliserte at jeg ville ha hele tilbudet skriftlig før jeg bekreftet. Selger sa at den kom umiddelbart som svar etter at jeg hadde bekreftet avtalen. Det var angrefrist og ingen binding så jeg godtok. Etter at jeg hadde bekreftet kom det ingen skriftlig avtale. Purret selger som sa at dette ble sendt ut fra hovedkontor. Tok kontakt med hovedkontor som sa at de var inne i en omstruktureringsperiode, men kontrakten ble sendt ut iløpet av få dager. Etter en uke purret jeg. Da sa vedkommende at det jeg refererte til ikke stemte. INGEN ga ett års avtale med -18 øre/kw. Derimot kunne de gi meg et tilbud på -4 øre i en begrenset periode. Dessuten så var skriftlig avtale sendt meg for lenge siden. Dette er bare tull og de kunne ikke bekrefte når den var utsendt. De skulle sjekke med callsenter og den navngitte personen og komme tilbake til meg. Har selvfølgelig ikke hørt et pip fra den kanten før vi nå får beskjed om at avtalen endres fra 1st mai til spot + 8,9 øre pr. kw. Rendyrket kjeltringselskap. Og ventetiden på telefon er selvfølgelig meeeeget laaaang. STYR UNNA DETT SELSKAPET.
Veldig dårlig kommunikasjon og service. Sendte flere epost om feil faktura men har fremdeles ikke fått noe svar. Kanskje Agva Kraft kunne byttet ut bemanningen som jobber med kundeservice?
Styr unna Agva kraft. Det er ikke verdt bryet å bytte til Agva kraft for det er bare ett lokke tilbud som varer 1 måned.
Kundeservice fra en annen verden Jeg prøvde meg som kunde her i 5 måneder før jeg ga opp. Jeg mottok feil på faktura ved 4 anledninger, kundeservice som hverken ønsket å rette opp i dette eller på noen måte i møtekomme meg som kunde, og ikke minst en haug med gebyrer som resultat av feil fra deres side. Kundeservice svarer sjelden til aldri. Ved svar tar det gjerne 2 uker og da med kopierte standardsvar. I mitt siste tilfelle sendte jeg ukentlige eposter i 2 måneder før jeg til slutt fikk et klipp-og-lim-svar fra en behandler som ikke har lest forespørselen. Det er åpenbart at de hverken bryr seg om kunden eller sine egne tjenester. Styr unna.
Agva endret inngått spotprisavtale til innkjøpsavtale. Som Agva skriver i sitt svar til meg - "da ble det dyrere" Jeg reagerer på fremgangsmåten som utelukkende er i Agvas favør i dette tilfellet. Bare for mars fikk jeg en strømregningen på ca 400 mer enn med spotpris. NB! Jeg ba ikke om endring av avtalen. Det gjorde Agva ved å endre betingelsene for avtalen jeg hadde. Slik ble spotpris til innkjøpspris -:( Agva har selvsagt nå tilbudt meg å endre tilbake. Jeg bytter heller leverandør. Jeg har ikke tid til å følge med på hva Agva gjør fra måned til måned; jeg oppdaget dette ved tilfeldighet.
Vi har opplevd ved flere anledninger at Agva har forandret avtalen vår. Vi får ett tilbud, og så går det en måned og plutselig har vi en dyrere avtale. Da vi vi stusset og spurte om hvilken avtale som er rimeligst ble vi automatisk satt opp på en ny avtale, men som viser seg ikke å være den rimeligste. Det er slitsomt å hele tiden skulle passe på at avtalen er slik den burde være. Til slutt endte vi opp med å bytte leverandør.
Det kommer tydelig frem at Agva som de fleste andre bedrifter har et miljøgebyr på papirfaktura, og det er fint. Jeg fikk imidlertid ikke med meg at Agva i tillegg gir et gebyr på 99,- i måneden for "manglende AvtaleGiro", noe som i praksis betyr at man gebyrlegges med en hundrelapp i måneden for å velge e-faktura. Agva opplyser om at de har dette gebyret, men ikke på samme sted som miljøgebyret sitt og langt fra like tydelig. I praksis bør man ikke velge Agva hvis man ønsker e-faktura. Hvis Agva oppriktig mener at alle sine e-fakturakunder burde gå over til AvtaleGiro, så mener jeg de burde samle informasjonen sin om gebyrene de pålegger kundene sine.