⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 348 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 348 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 348 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
751
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna dette selskapet - elendig kundeservice og lang ventetid

Omtale av  Ray

Mer enn 45 min ventekø for å få tak i kundeservice er mer enn nok grunn for meg til å ikke anbefale dette useriøse selskapet til noen. Kanskje de er bra på strøm, men kundeservice er totalt fraværende. Når jeg først fikk tak i en person på kundeservice kunne de ikke hjelpe meg med å få aktivert et nytt sim kort. Så de sendte et nytt i posten til meg. Fikk det idag etter 1 uke. Når jeg da skulle aktivere det får jeg opp en ny feilmelding " en feil har oppstått under endring av sim kort - vennligst prøv igjen". Jeg orker ikke mer tull, så har byttet selskap til Chilli mobil. Alt annet må da være bedre enn dette.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Ray og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Ren svindel, jeg ble lurt.

Omtale av  Eirik

Jeg fikk fastprisavtale med betingelser på mail. 36 øre/kwt. Da jeg oppdaget at prisen hadde gått opp, fikk jeg beskjed om at prisgarantien bare gjaldt i utsatte perioder, oktober til mars. I oktober var det fortsatt 3 ganger dyrere enn pristak. Sendte de en mail, da jeg ikke kom igjennom på telefon. De skyldte da på selger. Kunne få 2000,- i rabatt, men det er jo bare en symbolsk sum i denne sammenhengen. Jeg unner ikke noen å måtte forholde seg til dette selskapet!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Eirik og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Alt for dyr

Omtale av  Kari T

Jeg har ikke noen spesiell dårlig erfaring med Fjordkraft, jeg syntes bare det aldri kommer noen tilbud derfra. Ellers ringer det jo noen nesten hver dag.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Kari og takk for tilbakemeldingen din. Kan anbefale deg å melde deg på nyhetsbrevet slik at du får tilsendt alle kundefordeler hver måned. Om du ønsker å endre avtale er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice som gjerne tar en prat og finner en god avtale til deg. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Ventetid på over 1 time på kundeservice

Omtale av  Tom

Påslaget var det doble av avtalt. Bare bortforklaringer.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Tom og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Hadde god avtale, men den ble endret til blodpris fra 4 januar. Ågerpris kr 2,79 pr kw.

Omtale av  Leif E

Umulige å få tak i på kundeservice. En times ventetid. Selger strøm nå på fastpris til over en krone kWh høyere enn andre. Bant meg til 6 mnd. Skal ut så fort det går. Verste selskap jeg har vært borti.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Leif og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Mye rot

Omtale av  Eddie H

De tar ikke telefonen spør du om tilbud får du en elendig avtale. Gikk fra den nå, å da kunne de ringe. Ellers tar de ikke telefonen eller svarer på brev.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:34

Hei Eddie og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Oss i Fjordkraft.

Dårlig kundeservice

Omtale av  Ted

Di har over en time ventetid på tlf. Di forteller ikke alt om en avtale. Di gjør det vanskelig å få di beste avtalene, når di hadde prismatch. Di holder ikke avtale hvis di ikke må.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Alt for dyrt

Omtale av  Re M

Er billig på starten for deg som ny kunde, etterhvert betaler du nesten 2 ganger dyrere enn marked prisen. prisen er på 160,94 øre/kW hos ander strømleverandører, jeg betalte 279,99 øre/kWh, hos Fjordkraft. nådd til å bytta til.....

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at informasjon om avtalen og tjenester skal informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Luringer

Omtale av  Martin

Forferdelige lure selgere prisen blir aldri så billig som den skal få deg til og tru. Skal ha betalt for alt og tar aeg mange 1000kr i betalt for og videresende bestillinger fra markedet deres

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Martin og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at informasjon om avtale og tjenester informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Umulig å få kontakt

Omtale av  Bjørn

Ikkje kjem ein gjennom på tlf. Og ikkje virkar chatten, dette er elendig service

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Bjørn og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Det stemmer at vi har opplevd høy pågang i vinter månedene. Vi har gjort noen tiltak for å redusere ventetiden som nå er tilbake til normalen igjen. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Kundeservice

Omtale av  Emko

Har gjentatte ganger i oktober, november og nå januar ringt kundeservice. Ventet i opptil 63 minutter, da orker jeg ikke mer å legger på. Hjemmesiden gir ikke svar på mitt spørsmål. Hva med å tilby tilbakering? Hvis jeg fikk kontakt, så kanskje servicen ikke er så værst?

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Emko, Tusen takk for tilbakemeldingen, det setter vi stor pris på. Vi har dessverre vært i en situasjon i vinter hvor pågangen til vårt kundesenter har vært svært høy. Vi har gjort mange tiltak og har også dessverre i perioder blitt nødt til å fjerne tilbudet om tilbakering. Nå er situasjonen normalisert igjen og våre dyktige kunderådgivere er tilgjengelig for å hjelpe våre kunder på den aller beste måten. Igjen, takk for tilbakemelding og ønsker deg en fortsatt god uke. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Føler meg lurt

Omtale av  Sigrid

PowerSpot et ikke spotavtale. Den såkalte spotprisen ligger ca 20% over den egentlige spotprisen + påslag og månedskostnad. Må seff bytte raskt. Kan ikke betale kr 10 000,- for å spare 1000kr på en TV…

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:33

Hei Sigrid og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Kan forsikre deg om at Powerspot er en spotpris avtale. Hos oss er du alltid velkommen til å ta en prat med oss så finner vi sammen en god avtale som passer for deg. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Lurt inn i strømprisavtale av telefonselger

Omtale av  Anton

Ble lurt inn i en ny strømprisavtale av en innpåsliten telefonselger. Ba om å få tilbudet på e-post for å kunne ta en skikkelig vurdering og ha muligheten for et informert valg. Fikk beskjed om at tilbudet var tidsbegrenset og kunne kun komme via SMS, og at jeg deretter måtte svare JA på sms. Når jeg derimot går inn for å benytte meg av angreretten, finner jeg ut at fjordkraft sin chat ikke fungerer, og etter 45 minutter på telefon til kundeservice måtte jeg gi opp.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Anton og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at angrerett, bindingstid og tilhørende bruddgebyr informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Stort sett fornøyd

Omtale av  Trond

Har vært forutsigbar og fungert bra for meg som bruker

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:59

Hei Trond, Takk for din tilbakemelding. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd. Husk å laste ned appen og benytte deg av fordelsprogrammet vårt om du ikke gjør det allerede! Med vennlig hilsen, Oss i Fjordkraft

Blitt lurt av "strømm til inkjøpspris" å betalt mye mer en andre

Omtale av  Per C. N

Ble lurt engang ser det ut som siden fant nylig ut at min strømm avtale er veldig dyr.. vet ikke om det er pga en kunde service fyr ble sur at jeg prøvde å benytte angre rett engang som en forje omtale her eller hva.. men forsatte å ha fjordkraft å min avtale er mye dyrere en andre her.

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:32

Hei Per og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Siden strømmarkedet og priser varierer veldig i løpet av året vil det kunne finnes samme type avtaler, men med ulike vilkår som er anpasset prisbilde når man bestiller avtalen. Hos oss er du alltid velkommen til å ta en prat med oss så finner vi sammen en god avtale som passer for deg. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Kim

Satt meg på en dyrere grunnavtale uten å gi beskjed. Fikk beskjed at det hadde skjedd en feil. Men kunne ikke rette det opp heller. Da de sluttet med prismatch sendte de ut papir faktura til veldig mange med gebyr på 69 kr. Har nok tjent godt på Uopperksomme kunder,da de mest sannsynlig visste de kom til å miste mange kunder da de sluttet med prismatch. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Fjordkraft
24.01.2022 11:56

Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Det var trist å høre. Vi har automatisk mailvarsling (og sms om man setter på varsling for dette) når prisene endrer seg. Det stemmer at vi har gebyr på papirfaktura. Dette er fordi vi foretrekker av våre kunder velger en digital faktura (e-faktura eller mail) fremfor papir. Jeg kan herfra ikke se hva som har skjedd med produktet, men jeg håper du tar kontakt på nytt slik at vi kan ordne opp for deg. Husk at du som kunde kan velge å bli satt over til et annet produkt om du ønsker det. Med vennlig hilsen, Oss i Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR