Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært fornøyd med kundeservice. Men dyre priser
Hei Elisabeth, Tusen takk for din tilbakemelding på vår prisvinnende kundeservice avdeling. Det har vært en krevende tid med veldig høye markedspriser. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft
Å være trofast kunde i Fjordkraft lønner seg ikke ! Av 57 spotavtaler i markedet — så sitter jeg med den dårligste avtalen i markedet ! Har alltid benyttet Fjordkraft — men blir tydeligvis utnyttet fordi jeg ikke har byttet ! Ikke bra !
Hei Harald, Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss tilbakemelding. Jeg håper du kontakter oss for å få råd og veiledning til å velge en god strømavtale for tiden som kommer. Mvh Fjordkraft
Prisen kunne vert lavere. Grei oversikt over forbruk, pris og annen info. God info på «min side» ,
Hei Tusen takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på det. Fjordkraft har ingen påvirkning på strømprisene. Spotprisen er like for alle. Men vi har ulike avtaler som dekker ulike behov. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for gjennomgang av din avtale. Vennlig hilsen Fjordkraft
Veldig for fornøyd i starten av kundeforholdet. Men dette har endret ved prisendringer/avtale. Endringer skjer (påslag i pris), men det kommer ingen forslag til avtaleendring som vil være gunstigere for meg som bruker basert på mitt forbruk. Den siste tidens vanvittige strømpriser har gjort dette ganske tydelig Personlig liker jeg ikke å «shoppe» for å laveste pris, dette burde min leverandør være behjelpelig med. Det må ikke bli den absolutt laveste pris på markedet, men likevel en gunstig pris i forhold til tidligere avtale eller andre markedspriser pga. kundeforholdet.
Hei Sigurd. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder. Vi er lei oss for at du ikke opplever dette. Kommer det noen prisendringer så varsler vi alltid i henhold til Trygg Strømavtale. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Jeg håper du tar kontakt med vårt kundesenter. Slik at vi kan få mulighet til å finne den avtalen som er best for deg over tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg bestilte garantistrøm, noe som skulle sikre meg strøm døgnet rundt til avtalt pris (114/kWh) og etter to uker får jeg mail om at det er to ukers varsel på øking fra 114/149(!!)/kWh. Bestilte også Puls som kobles til i HAN porten, denne virker ikke. Kundeservice er hyggelig og imøtekommende, men det stopper der.
Hei, Ida Vår garantisstrøm avtale er en variabel avtale som følger markedet. Den har og hatt et pristak som har vært gunstig i vinter. Variabelprisene følger spotprisen/markedsprisen trinnvis. Det vil si at den ikke øker like raskt som markedsprisen når vi får brå prisoppganger, men den settes heller ikke ned like fort når vi spotprisen synker. Det gir økt forutsigbarhet sammenlignet med en spotprisavtale der strømprisen endres hver time, og er en slags mellomting mellom spot og fastpris. Til forskjell fra fastpris er det ingen bindingstid på variabelavtaler. Videre så varsler vi alltid i henhold til Trygg Strømhandel. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for gjennomgang av din strømavtale. Så finner vi det som passe best for deg. Våre pulsmålere bruker 4g dekning, det kan noen steder være utfordrende med dekning. Dette løses som regel ved å forsøke å flytte litt på måleren. Ta gjerne kontakt på nytt, så vil våre kundebehandlere feil søke sammen med deg. Vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft sitter på info og teknologi som kan hjelpe oss som forbrukere til å styre vårt forbruk, men krever ekstra betalt for å gi denne. Først dersom vi kjøper en boks til 600 og betaler kr 19 pr mnd får vi innsikt i forbruket vårt simultant slik at vi kan reagere. F burde i egen interesse ta opp kampen med f. eks. Tibber og gi kundene info for å bli smarte forbrukere, ikke skvise penger ut av kunder som ønsker å få ned forbruket.
Hei Gunnar. Takk for din tilbakemelding. Vi er helt enige i at strømkunder bør få hentet ut informasjon om strømforbruket slik at man kan bli "smarte forbrukere". Det har seg slik at slike tjenester medfører en kostnad hos oss (datatrafikk osv) som gjør at vi ikke kan tilby dette kostnadsfritt. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har en god og billig strømavtale hos Fjordkraft. Ingen som klarer å matcher min Spotpris Web hos Fjordkraft. Fin app til å følge forbruket og annet.
har ikke hatt noe problemer med fjordkraft inntil i dag. Men ringte dem i dag, og spurte om det var mulig å dele opp en regning siden det ikke var mulighet til å betale den i dag, pga høye strømpriser og slikt. fikk til svar at jeg må vente til det går til inkasso og ta det derifra siden jeg ikke er aktiv kunde lenger. å kunne fikse noe slikt burde ikke være noe problem for et selskap som Fjordkraft, og at dem foreslår at det går til inkasso er bare lavmål etter flere år med lojalitet.
Hei Kevin, Så leit å høre at du fikk en dårlig opplevelse når du var i kontakt med vårt kundesenter. Av systemmessige årsaker kan vi ikke opprette nedbetalingsplan på kunder som ikke er aktive, men som du skriver så finnes det mulighet å ha nedbetalingsplan hos inkassoselskapet - her kan de også sette opp nedbetalingsplan med like vilkår som nedbetalingsplan hos oss. Håper vi fikk løst din sak hos oss. Vi ønsker den en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Tenkte å bytte strømleverandør for noe tid siden, men Fjordkraft hanket meg tilbake med et såkalt "bedre tilbud" / garantistrøm. Det ligger jo implisitt i dette begrepet at man kan forvente en garanti for laveste pris, men i skrivende stund har KwH-prisen økt fra 114,90 til 147,90 / KwH, får jeg beskjed om i en mail fra Fjordkraft. Hvor ble det av denne såkalte garantien? :-(
Hei Jan F, Garantistrøm hadde i en tidsbegrenset periode ett pristak, i denne perioden kunne vi garantere at prisen ikke gikk over pristaket som var satt. Spotprisen har i høst og i vinter vært tidvis ekstremt høy, og derfor har du opplevd prisvarsling på våre variable avtaler også. Vi håper du har en strømavtale som du er fornøyd med. Vi ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Be lut av telonselger fra konkurrent og fikk problemer med å benytte meg av “angreknappen”. Fjordkraft kundserice ordnet saken, og skaden ble kun regning for 1 døgn hos uønsket konkurrent! Lærdom for meg: SKY TELEFONSELGERE FRA VEDKOMMENDE FIRMA!!!!!
Hei Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi pris på Vi ønsker å yte så god kundeservice som mulig. Vennlig hilsen Fjordkraft
Var på power, fikk tilbud om kjempe billig strømavtale. Byttet, og fikk 4 ganger så stor regning. Ringer flere ganger, men ingen gode tilbud, betydning er dobbel strømpris. Har byttet tilbake til gamle leverandør. Så langt har de ringt, sendt tekstmeldinger, og truer med gebyrer. Hold deg langt unna!!
Hei Haakon, og takk for tilbakemeldingen. Vår Power avtale er en spotpris avtale som følger markedet time for time. Spotprisene er lik for alle selskaper. Siden jeg ikke kjenner ikke til hvilken avtale du tidligere har hatt. Så blir det vanskelig å sammenligne med det du hadde tidligere. Du har også byttet i en periode der strømprisene har steget, i Fjordkraft har vi også gjennom fakturering. Som vil si at nettleie også er en del av din strømregning. På generelt grunnlag kan jeg si at du skal ha fått informasjon om avtalen i form av en brosjyre. I tillegg til denne brosjyren får man all informasjon om strømavtalen automatisk på SMS, og denne må man aktivt svare på for at strømbestillingen skal gå i orden. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Produktet garantistrøm øker prisen uansett om markedet går opp eller ned. Pris i Midt-Norge er pr 15.11.2021 169,9 øre pr kwh, mot markedspris på maks 30 øre pr kwh. En fortjeneste på over 1 krone pr kwh, og en merkostnad på kr 28.000 pr år for en vanlig husholdning! Får ingen svar på spørmål om hvordan dette kan være så dyrt.
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Dette er en avtale som gir en fastsatt strømpris for en kortere periode, slik at du får forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Du kan være trygg på at vi varsler prisendringer (både prisøkninger og reduksjoner) minimum 14 dager før de trer i kraft – slik at du alltid vet hvilken strømpris du har. Norge er delt opp i 5 prisområder. I 2021 så vi prisforskjeller mellom prisområdene vi tidligere ikke har opplevd i Norge. På bakgrunn av dette gjorde vi noen endringer i vår produktportefølje og lanserte strømavtaler dedikert hvert prisområde kunden knyttes til basert på hvor i landet kunden bor. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Ingen negativ opplevelse. Konklusjon i oppsummering foran stemmer overhodet ikke med fakta
Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Valgte en kampanje for noen år siden å ble satt over på en veldig ugunstig avtale. Føler meg lurt.
Hei og takk for tilbakemeldingen. Vi etterstreber alltid at kundene skal få så god informasjon om avtalene de bestiller og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at informasjon om avtalen informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag.
Fikk ikke opplyst 24 mnd bindingstid før avtalen ble inngått. Dette kom selgeren med etter aksept akkurat i det samtalen ble avsluttet
Hei Kjell, og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at bindingstid og tilhørende bruddgebyr informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Vennlig Hilsen, Fjordkraft
Alt var fint med Fjordkraft helt til jeg sa opp avtalen. Da fikk jeg regning for perioder etter oppsigelsesdato og regninger fortsatt å komme flere måneder i etterkant, riktignok uten nettavgift da den ble fakturert av mitt nye strømselskap. Først ble jeg bedt om å ignorere fakturaene, og de sa det var noe feil på sin side som de skulle rette opp i og jeg skulle få penger tilbake. Etter 6 måneder fikk jeg en ny samlefaktura på alt som var feilfakturert, med en forklaring som ikke holdt mål, når jeg etterspurte hvilke perioder og målinger som lå bak kravet fikk jeg bare svada tilbake. Pass på, og hold deg gjerne langt unna akkurat Fjordkraft! Aldri vært med på noe lignende.
Hei Andre, Da jeg ikke vet hvem du er kan jeg dessverre ikke sjekke opp din sak men på generelt grunnlag kan jeg si at man ikke skal bli fakturert for strøm i perioder etter strømavtalen er sagt opp. Vi håper saken din ble løst på en tilfredsstillende måte, om den ikke er det ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en ny vurdering av din sak. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft