Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjempe fornøyd. Har ikke noe problemer med strømleverandør.
Frekk kunde service rett og slet nesevise Skrev at appen ble stadig borte det gjelder også Pris app pr kw fikk til svar (Er det strømmen som blir borte?)
Bestillte garantistrøm...og er veldig fornøyd med den.
Heisann, Richard! Tusen takk for fin tilbakemelding, så kjekt at du er fornøyd. Husk at du enkelt kan sammenligne strømavtalene våre på Min Side, slik at du alltid har oversikt hvilke alternativer du har. Jeg vil også tipse deg om å bruke appen om du ikke allerede gjør det, der kan du nå se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden har kostet deg. Da blir det mye enklere å ha oversikten over hvor mye strøm en bruker, og hva det faktisk koster. Håper du har en fortreffelig dag videre!
Jeg inngikk en avtale med fjordkraft som kalles garantistrøm. I de skriftlige vilkårene for avtalen står det at: "Garantistrøm gir kunden et pristak for strømprisen i en definert periode som varsles på kundes Minside og til kundens registrerte e-postadresse, eller på annen egnet måte." Jeg har cirka hver måned mottatt varsel om endret pris på strøm, og det jeg trodde var pristaket viste seg å være en fast pris. Dette fant jeg tilfeldig ut da jeg sjekket hva jeg betalte det siste halvåret (da størmmen har vært dyr). For at noe skal kunne kalles et pristak må det være mulig å betale mindre enn det som er taket, ellers er det snakk om en fast pris. I en periode i høst med store svigninger i markedet for strøm og økning i prisen endte jeg med å betale 1/3 mer enn jeg ville ha gjort med spotpris. Avtalen jeg trodde skulle lønne seg som en garanti mot høye strømregninger i slike tider viste seg å garantere for høyere utgifter også når prisene var høye. Jeg har snakket med kundebehandler som viser null forståelse for at jeg føler meg villedet. Endringer i strømpriser oppgis på epost, sant nok, men da det er oppgitt at det skal være et pristak i avtalevilkårene misforstås strømprisen som pristak. Dette virker å være en bevisst strategi fra fjordkraft sin side, og de kunne iallefall inrømmet at dette er uklart.
Hei, Ola! Først og fremst må vi bare beklage at du ikke har fått god nok informasjon om strømavtalen din. Med en variabel strømavtale er det strømleverandøren som setter strømprisen for deg, i motsetning til spotprisen som følger markedsprisen time for time. Det er riktig at Garantistrøm i noen perioder har hatt en pristak, slik det fremkommer av vilkårene. Pristakene har vært aktive i "definerte perioder", for eksempel på vinteren. Hensikten med en variabel strømavtale som Garantistrøm er at den skal være et alternativ til spotpris, som gir mer forutsigbarhet. Kunder med Garantistrøm har kommet svært godt ut av spesielt november og desember 2021 sammenlignet med spotpris, rett og slett fordi avtalen bruker 14 dager på å øke i pris fra vi varsler det. Spotprisen skjøt i været i november/desember, mens Garantistrøm sikret en mot akkurat dette i en periode. Det er allikevel som du sier perioder hvor man absolutt ville fått en bedre pris med spotpris. Man har som kunde full frihet til å endre strømavtalen sin fortløpende, og dette kan man gjøre selv via Min Side, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Det er synd å se at du har hatt en dårlig opplevelse med ditt kundeforhold hos oss, og vi håper du kan gi oss en ny sjanse i fremtiden til å rette opp i dette. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, takk for at du tok deg tid til å gi oss en så grundig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig fin dag videre!
God kundebehandling, kjempefin app. Viser også spotpris time for time.
Heisann! Så kjekt å lese denne flotte tilbakemelding fra deg, tusen takk for at du tok deg tid til det! Slike tilbakemeldinger gir oss masse energi og motivasjon til å fortsette den jobben vi gjør. Jeg vil forresten tipse deg om å aktivere Trumf-sparing på strømmen din om du ikke allerede har gjort det, det kan gjøres via Min Side på nettsidene. En nyhet i appen er at du nå også kan se hvor mye strømmen du har brukt så langt i måneden faktisk har kostet deg, slik at du har full oversikt over hva du betaler for strømmen dag for dag. Ha en fortreffelig dag videre, Hilde!
Jeg er LO-medlem og har spotpris via de. I tillegg bruker jeg "Full kontroll" som gir meg lik strømregning hele året. For det betaler jeg 59kr ekstra, men gir meg heller ikke "strømsjokk" i disse tider. En fin bonus er at jeg få Trumf-bonus på forbruket mitt. Så selv om det finnes billigere strømavtaler, så er det lite å spare for meg, i min bolig.
Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Byttet til spotpris fra garantert fornøyd 1. November Fikk faktura med omregning til spotpris for et helt år tilbake. Fikk bekreftelse at det var byttet til spotpris men appen sier noe annet. Simulerte ny bestilling for p sjekke prisrn nå for garantert fornøyd. Da fikk vi epost om at vi fortsatt har garantert fornøyd som avtale. Umulig å få kontakt telefonisj.
Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik det skal være og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men om du opplever at feilen ikke er rettet enda vil vi anbefale deg å sende oss en epost slik at vi kan hjelpe deg å undersøke saken videre. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Mye dyre enn andre jeg nå har sjekket. Kan spare 1908 kr på å ha Agva. Dere kjøper fra samme leverandør hvordan kan timespotprisen være så mye høyere hos dere. Appen virker dårlig . Stadig feilmelding. Når en prøver å bruke strøm når den er billigst får man en samme ket pris over hele døgnet. Helt feil etter min mening. Vil bytte så snart jeg har mulighet.
Hei Kari og takk for din tilbakemelding. Når man har en spotpris avtale vil spotprisen være lik uberoende av hvilken leverandør man velger, det som varierer er påslag og fastbeløp. Utfra det du skriver kan det høres ut som at avtalen du har er en variabel strømavtale. Dette er en avtale som gir en fastsatt strømpris gjennom hele dagen og for en kortere periode, slik at du får forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Om du ønsker å kunne påvirke strømprisen ved å bruke strøm på tidspunkt som er rimeligere vil vi anbefale at du velger en spotpris avtale som følger prisen time for time. Vi setter pris på tilbakemeldingen din om appen vår. Dette er noe vi jobber hardt for, at den skal bli så stabil som mulig og at kundene skal få mest mulig nytte av den som mulig er noe som er veldig viktig for oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Uoversiktlig, komplekst og vanskelig å finne ut av hva de ulike strømavtalene de tilbyr egentlig koster.
Heisann, Tor! Vi jobber stadig med å gjøre det enklere å få oversikt over hva man selv betaler for strømmen man bruker, og gjøre sammenligning av avtalene våre enklere. Dette kan vi bli enda bedre på basert på tilbakemeldingen din, og det skal vi jobbe hardt for å bli. Jeg vil tipse deg om å sjekke ut nettsiden vår, for å se hvilke avtaler vi tilbyr, og hvilken pris du kan få: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/oversikt/ Er man kunde hos oss kan man også følge med på spotprisen time for time i appen vår, i tillegg til at man enkelt kan bytte strømavtalen sin med noen tastetrykk på Min Side. En helt ny funksjon i appen gir deg også et estimat, i kroner og øre, på hvor mye strømmen du har brukt så langt denne måneden har kostet deg. Da er det lettere å planlegge for hvor store utgifter man vil få på sin neste faktura. Vi håper at du får den informasjon du trenger for å gjøre et godt valg i fremtiden, og om du skulle være i tvil vil jeg anbefale å ta en prat med kunderådgiverne våre for å finne ut hva som er den rette løsningen for deg. Tilbakemeldingen din tar vi uansett med oss, ønsker deg en strålende dag videre!
variabel pris avtale gir meg som kun null kontroll på hva jeg faktisk betaler for min egen strøm. det er kun i norge du kan selge ett produkt og så bestemmer du som leverandør i ettertid hva pris skal være. HALLO til alle kanseller Fjordkraft NÅ
Hei, Olav! Med en variabel strømavtale er hensikten at man til enhver tid skal vite hva strømmen man bruker faktisk koster. Har du en slik avtale vil alle prisendringer vi gjør bli varslet til deg skriftlig minst 14 dager i forveien, og ingen prisendringer skal ha tilbakevirkende kraft. Om du føler at du har null kontroll har vi bommet på informasjonen du har fått av oss, det må vi bare beklage. Om du foretrekker å heller betale spotpris for strømmen du bruker er dette også fullt mulig som kunde i Fjordkraft. Da betaler du det strømmen koster den timen du bruker den, pluss et fast påslag per kWh. Prisen kan du enkelt følge med på i appen vår, og avtalen kan byttes når som helst via Min Side. Hvis du er i tvil om hva som passer best for deg vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vårt prisvinnende kundesenter, som har god opplæring i å rådføre og veilede deg som kunde til den løsningen som passer best for deg. Håper du finner en løsning som passer for deg, og at du eventuelt gir oss en ny sjanse til å rette opp i det dårlige inntrykket vi har gitt deg. Tilbakemeldingen din setter vi uansett stor pris på, håper du har en fortreffelig dag videre!
Blir lirt med lokke avtaler. Som Endres etter kort tid etter leverandørs bestforfindende. Så går fra å være en bra avtale til markedets dyreste på kort tid
Hei, Jon! Det var kjedelig å lese at du føler deg lurt, det ønsker vi jo absolutt ikke. Strømprisene de siste månedene har vært svært ustabile, noe som har gjort at prisene fort kan være høyere enn det de var bare noen uker i forveien. Alle prisendringer skal varsles til deg skriftlig 14 dager i forveien, og om du eventuelt har en spotpris-avtale kan du enkelt følge med i appen hva du betaler for strømmen du bruker. Vi håper du finner en strømavtale som du blir fornøyd med, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for å få råd og veiledning til å finne det som passer for akkurat deg. Fjordkraft har et utvalg av strømavtaler tilpasset de fleste behov, så vi skal nok finne noe som passer! Tilbakemeldingen din setter vi uansett stor pris på, og vi skal gjøre så godt vi kan for å rette opp det dårlige inntrykket du har fått. Ønsker deg en flott dag videre!
Ryddig og oversiktelige betingelser, fått god råd når jeg kontaktet kundeservice.
Hei Trygve, Takk for din tilbakemelding. Veldig gledelig å høre at du er fornøyd med oss og kundeservice. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft
Appen fungerer ikke mtp å lese pris strøm og strømforbruk…
Hei Magnhild. Takk for din tilbakemelding. Vi beklager for problemene vi har hatt med appen vår. Vi har jobbet masse med å forny og legge til flere funksjoner i denne som har gjort at den har hatt litt tekniske problemer i en periode. Dette skal nå være løst og du kan nå se enda mer informasjon om ditt strømforbruk der. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft
Det må være noe galt når jeg kan spare 4500kr i året på å skifte strømleverandør. Har vært fornøyd kunde før men nå må jeg vurdere å bytte leverandør 😔
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Jeg håper du gir oss en sjans og kontakter vår prisvinnende kundeservice for å få gode råd og veiledning. Mvh Fjordkraft
Høsten 2021 føyk prisen i været og i oktober var det på 170 øre kwt. Jeg stusset over prisen da spotprisen hos nordpool lå på 80-90 i oktober. Jeg byttet til spotpris og fikk etter moms på fakturaen 111 øre kwt (inkl 4 øre påslag). Altså tok de betalt 60 øre mer i timen i avtalen med fastpris. Selvfølgelig var det lurt med tåpelig forsikring og høy fakturagebyr!! Aldri mer Fjordkraft!!!
Hei Kristin Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må beklage for din opplevelse med oss. Jeg håper du en dag vil gi oss en sjans igjen ved en senere anledning. Du kan da kontakte vår fantastiske kundesevice. Ønsker deg en fin dag. Mvh Fjordkraft
God pris, bra app. Men kjedelig av tilbudet kun gjelder til 1 januar 2022.
Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.