Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tidligere var det lett å få kontakt, nå helt håpløs. Vurderer å skifte strømleverandør.
Jeg måtte bytte til Fjordkraft ved huskjøp. Orket ikke å krangle med megleren om dette på overtagelsen. Byttet selvfølgelig så raskt som mulig Nå en tid etter får jeg en telefonsamtale: Hei, Dette er **** fra fjordkraft. Jeg vil bare informere om at nå kan du få fakturaen fra Fjordkraft og Hafslund på samme faktura slik at du slipper to fakturaer. Ønsker du dette? Dette er ekstremt utspekulert og helt klart et forsøk på å lure de som ikke følger helt med på hvilken strømleverandør de har.
Er svært skuffet over at et så stort firma kan behandle kundene sine på en slik måte. Prisgaranti gir deg absolutt ikke billigste strøm på markedet, har byttet til Norgesenergi nå, og fått mye lavere pris. Uforståelige og rotete faktura for deg som liker å ha litt oversikt. Og sist men ikke minst elendig kundeservice.
Jeg skulle få prisgaranti. Da jeg fikk fakturaen, var ikke prisen redusert. Snakket så med dem, og de sa jeg skulle trekke kr 200 fra fakturaen. Det skulle ikke by på NOEN problemer. Nå får jeg plutselig betalingsvarsel med purregebyr. Det er bare rot med dette selskapet. Du må følge med som en smed på alt de foretar seg!
Hva er verre enn jesus folk på døren? Støvsugerselger og annet fjas som påstår at de er så MYE billigere og bedre enn andre. Hadde de vært den billigste så hadde jeg valg de. Men når de alltid er 15 plasser eller mer ned på listen. Så gidder jeg ikke. Ikke send ungdommer på sommerjobb rundt på døren til folk. Det er bare ensomme gamle folk som synes dette er kjekt.
Jekket opp prisen på strømavtalen vår fire ganger i løpet av et drøyt år! Pass opp for "Trippelgaranti", et ubrukelig forsikringsprodukt vi fikk automatisk som ny kunde - gratis i tre måneder, deretter melker Fjordkraft ut 1 krone og 50 øre ekstra av deg om dagen. Da jeg sa opp trippelgarantien for tredje gang sluttet de endelig å fakturere for den...
Valgte å bli kunde av Fjrdkraft for ca 1 år siden pga bra tilbud. Uten å bli kontaktet, endret de abonnement fra Spotpris til variabel pris og dermed 40-50 % høyere pris pr mnd. I tillegg har de lagt inn nye avtaler basert på at en dørselger påstår å ha tegnet nye avtaler mens vi allerede var kunder av Fjordkraft og aldri har sett en dørselger på noen av de stedene vi hadde strøm fra Fjordkraft. Kundeservicen er notorisk fraværende og de kommer aldri tilbake på noe som helst av det de lover. Hold dere unna !!
Skulle hjelpe min gamle mor med en bedre strømavtale, og hvorfor hun betaler for fast pris på 59 kr når hun får regning på e post og har autogiro. Fikk bare mange uforståelige svar. Ba de i tillegg komme med et tilbud på en god strømavtale. Det var de heller ikke behjelpelig med. Fy skam dere mot gamle mennesker og dårlige avtaler. Både hun og jeg bytter nå
Jeg var fornøyd før jeg flyttet, da jeg skulle flytte ringte en selger fra Fjordkraft meg og fikk meg til og ta avtalen "Full Kontroll" Hah har aldri før hatt så lite kontroll, fikk beskjed at jeg ville ha lik regning hele året - ja ja Okey høres jo bra ut. -- Vel det var det ikke -- 1.mnd 460kr i strøm + nettleie - neste gang 890kr 3.gang 1860 i mnd. WTF på en bitteliten leilighet helt alene. Nei her stemmer ikke ting, ringte dem og nei huff og huff de hadde rotet, betalte vist for 2 leiligheter, betal bare halve du. Vel e i nesten 1000 i mnd e mye mer enn de 469kr jeg var lovet året rundt. Såååå kom ny regning igjen 1860kr !!! Wtf nå igjen ringte og fikk nei huff og huff - betal halve du - jeg loooover og fikse det. 3. Regning kom og 1860 igjen- jeg betalte da halve pga det hadde de sagt 2 ganger, MEN NEIDA da kom inkasso krav-- da jeg ringte inn så var jeg så sinna at hadde jeg kunne gått gjennom telefonen så hadde jeg den dagen - gjort alvorlig skade-- fikk da satt det tilbake til vanlig betal det du bruker- hva skjer da? jo da får jeg dobbel nettleie på 1 regningen pga en id#%t som lovet meg fast pris hele året hadde vist glemt nettleien. E det MULIG Jaaaa - hos Fjordkraft jobber dem ikke for oss, de jobber for og utarbeide flere gebyrer og virker som om de sitter og forteller hverandre vitser på jobb, PGA DE FIKSER FXXX IKKE OPP... Det har vært bare rot, tull og fxxxxxx siden jeg flyttet oktober i 17, men før det var alt Ok. Og den fastpris - Forutsigbart som de kaller det, de 6 mnd har aldri vært mindre forutsigbart en det de lovet. Men før dette så hadde BKK både nettleie og strøm, så kom Fjordkraft og siden har det vært dritt. De snakker ikke sammen,og når man snakker med dem så lover de gull og grønne skoger (for hyggelige Joda, men hjelper ikke det når dem ikke gjør noe ) Så argh. Og at de tar fast 19 kr i gebyr i tilfelle jeg skulle få en bedre avtale så kan de matche den. Hva i alle dager er 19x12 det nå som de bare forlanger sånn i tilfelle. Gi meg styrke.
Pass på alle med enkeltmannsforetak. Fjordkraft prøver å selge prisgunstig strøm til «bedriftskunder». Selger snakker konsekvent eks. mva (uten at de opplyser om dette siden du joner «bedrift» mens strømkunder flest normalt tenker inkl. mva. Som bedriftskunde gjelder heller ikke forbrukerkjøpsloven, og tilbudet er ikke gunstig. I tillegg «glemmer» ofte selgeren å fortelle at avtalen har 12 mnd oppsigelses-tid. Jeg ble utsatt for det samme salgsfremstøtet fra NorgesEnergi. Rent lureri der også. Jeg kom meg heldigvis ut av avtale da jeg hevdet selger bevisst hadde tilbakeholdt informasjon og snakket usant. NorgesEnergi og sikkert de andre også tar opptak av alle salgssamtaler. Jeg henviste til «tapen» og fikk etter en uke beskjed om jeg kunne avslutte avtalen uten bruddgebyr. Mitt råd: Styr unna slike «bedriftsavtaler». Du blir lurt og mye mindre rettigheter. I tillegg er det større konkurranse i privatmarkedet.
Etter å ha vært kunde hos Fjordkraft i til sammen 5 år, og gjort opp alle regninger gjennom alle år, så ser jeg nå at selskapet har blitt for stort og komplekst til å lengre fungere som et hyggelig strømselskap til de store konglomoratene. Det er tydelig at inntjening og profitt er det eneste de bryr seg om, og hvis man er kunde og er på vei ut fordi man har flyttet eller er på en ny adresse så er de lite hjelpsomme når man kommer opp i trøbbel. Det er også tydelig at kundeservice har dårlige systemer som ikke snakker sammen, ikke henger godt sammen og at de har outsourcet kjernevirksomhet til partnere og underleverandører. Derfor møter du ingen på kundeservice som kan gi deg et svar på det du lurer på og du må vente lenge på å få svar da 1.linje må eskalere til 2. og 3.linje etc. I en så alvorlig sak som min hvor jeg har hatt opphør på en adresse og flyttet over på en ny adresse er det uakseptabelt at jeg behandles som en kriminell unnasluntrer som ikke gjør opp for meg. Kundeservice hadde bare trengt å sjekke min betalingshistorikk og se at jeg har gjort opp alle utestående fordringer i min tid som kunde hos dem, men da jeg trenger hjelp pga at opphørsfaktura på gammel adresse har krysset ny adresse og jeg ikke får den hjelpen jeg har behov for fra kundeservice, blir ignorert og må sende flere purringer og følge opp for å svar, samt får beskjed om at saken er satt i bero og jeg mottar brev parallelt fra Namsfogden og registre for betalingsannmerkning da merker jeg at det smeller. Jeg har aldri i mitt liv opplevd at en leverandør så til de grader fraskriver seg alt ansvar i en sak og nekter å gjøre opp for seg, enda jeg har bevis på at jeg har betalt inn opphørsfaktura inkl. omkostninger og offentlige avgifter, nettop for å unngå å bli oppført i slike registre. Det er rett og slett respektløst ovenfor meg som kunde og det gjør at man må bruke mye unødvendig tid og energi på ting som er helt meningsløse når man har gjort opp for seg. Saken min er sendt videre til Elklagenemda, vi vil også følge opp saken videre mot Datatilsynet, da Fjordkraft har sendt over våre personopplysninger uten samtykke til 3.parter for oppføring i betalingsregistre uten at vi har samtykket og fått vite om dette. Anbefaler ingen å tegne avtale med Fjordkraft og kom deg ut av selskapet før du opplever det samme som undertegnede. I ytterste konsekvens kan dette før til at vi blir oppført i betalingsregistre, ikke får lån, og må legge ned virksomheten vår.
Det loves veldig mye og når man endelig sier ja viser det seg at man har godtatt en haug med små gebyrer som det ikke klareres for. Ble lovt pengene mine tilbake, men hvilke penger var en annen sak. Hyggelige veiledere, men det hjelper jo ikke når alt de sier er skrøn.
Fikk besøk av en hyggelig selger og sa ja til en strømavtale under forutsetning at det faktisk var det billigste som var å få av spotpris. Sjekket den opp etterpå slik som man alltid bør, og ser at det ikke er den billigste avtalen (f. eks Gudbrandsdal energi er billigere, INKL påslag), og når de i tillegg skal ha 19 kr i fastpris/gebyr hver måned så er det snakk om en del titalls kroner, kanskje noen hundrelapper i mnd for de som bruker mye strøm. Selger har altså jugd og lurt. OBS: Prismatch betyr at Fjordkraft matcher pristilbudet du har fått hos et annet selskap i èn måned, dermed må du sjekke og si fra hver eneste måned for å få dette. Hvem i alle dager gidder det? Dette nevnte ikke selger før jeg spurte nærmere. OBS 2: Alltid Fornøyd og pengene tilbake i inntil 3 måneder betyr at du får gebyret aka 19 kr tilbake, ingenting annet. Dette ble presentert som noe flott av selger, som såklart ikke nevnte hvilke penger det var snakk om. Dette blir bruk av angrerettsskjema, og 1 stjerne fra meg. Lyving og luring skal ikke lønne seg!
Har vurdert ny strømleverandør lenge. Etter å hatt kontakt med diverse andre leverandører gikk jeg for Fjordkraft. Meget fornøyd. :-)
- Skjulte gebyrer og MASSE vilkår og liten skrift. - Salgstrikset "Prismatch" gjelder bare en kort periode og må følges opp hele tiden. - Blir ikke varslet om prisendringer. - Dørselger tegnet dyreste avtale. STYR UNNA!
Selgere hos Fjordkraft åpnet døren min og ropte inn i huset. Selgerne er for aggressive og lusket rundt i hagen til naboene. Totalt uakseptabelt! Kommer aldri til å være kunde der og vil jobbe massivt for at andre boikotter disse idi#%ene!