Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Har også blitt lurt av "trippelgaranti"

Omtale av  John

Har blitt lurt til å betale for "trippelgaranti" i lange stunder. De nektet å ta noe ansvar for dette og kompensasjonen var ikke i nærheten av akseptabelt. Kundeservicen er veldig variabel, men ble til slutt ringt opp av en hyggelig kar som i det minste hyggelig. Kundeforholdet er nå sagt opp og pengene våre går heller til en annen leverandør.

Svar fra Fjordkraft
26.04.2021 15:40

Hei John. Takk for din tilbakemelding. Vi beklager for at du ikke har vært kjent med at du hadde en aktiv tilleggstjeneste på din strømavtale og at du ikke ble tilfreds med kompensasjonen som ble tilbudt. For at våre kunder skal være oppmerksomme på at man har har Trippelgaranti, så vil man alltid få oversikt på MinSide eller på fakturaen. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel og brutt på avtalevilkår

Omtale av  Sebastian

ingikk avtale med 29kr mnd + 6,49 i påslag. etter 3 mnd ble vi belastet for trippelgaranti. Dette hadde vi ikke spurt om eller bekreftet at vi ønsket ettersom vi heller ikke ble informert. Da svarer fjorkraft at om jeg som kunde ikke sier noe innen 3 måneder TAR DE DET AUTOMATISK SOM AKTSEPT PÅ NYE AVTAALEVILKÅR. Dette er helt ubegripelig at selskapet ikke er konkurs og saksøkt for millioner av kroner som er svindlet fra eldre, og generelet alle kunder. Jeg ønsker å gå rettens vei for å få stengt dette selskapet for godt.

Svar fra Fjordkraft
26.04.2021 15:40

Hei Sebastian. Ved bestilling av strømavtale hos Fjordkraft, kan man ta stilling til om man ønsker andre tilleggstjenester. Trippelgaranti er tilleggstjeneste som er valgfri og vilkårene kan man se her: (https://www.fjordkraft.no/om-oss/trippelgaranti/). Slik som det er tydet i avtalevilkårene til Trippelgaranti, så vil denne tjenesten være kostnadsfritt i de tre første månedene. Deretter vil tjenesten koste 1,50 kr/dag om man fortsatt ønsker å ha tilleggstjenesten. Vilkårene blir ikke endret etter avtaleinngåelse og hvis man ønsker å avbestille tjenesten kan du gjøre dette på MinSide eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Om du ikke ble informert om dette, så beklager vi dette. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag.

Fakturagebyr

Omtale av  Arne

Sender deg første faktura med fakturagebyr slik at man ikke kan unngå dette. Sa opp avtalen umiddelbart da det er spekulativt og skjult gebyr. Kundeservice nektet også å fjerne denne da de mente jeg selv måtte logge inn før jeg fikk første faktura og aktivere avtalen på en faktura som enda ikke eksisterte.. Ikke var det mulig å logge inn kort tid etter å ha blitt kunde heller.

Svar fra Fjordkraft
22.04.2021 16:53

Hei Arne, Om du mottar første faktura pr. post sender vi den uten gebyr, slik at du kan få mulighet til å opprette efaktura. Ønsker deg en fin dag! Mvh Fjordkraft

Bedrar kundene

Omtale av  Hans C. G

Har hatt avtalen Landbruk Balansert i 20 år. Etter å ha begynt å sjekke fakturaene nærmere så jeg at prisene var alt for høye og dessuten er den så komplisert satt opp at den var umulig å få oversikt over. Derfor sa jeg avtalen opp. Resultatet ble en tillleggsfaktura, et straffegebyr på kr 4600,- Jeg vil anbefale ALLE å styre unna Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
26.04.2021 15:40

Hei Hans. Beklager sent svar. Landbruk Balansert er en avtale som innebærer at vi prissikrer den enkelte kundes fremtidige kraftkjøp. Når avtalen blir sagt opp, er vi pålagt å selge prissikringen tilbake til markedet og gjøre opp med den enkelte kunde og i ditt tilfelle har dette medført et sluttoppgjør på 4600,- Det er viktig at man leser vilkårene, og heller velger en annen type avtale hvis man kommer frem til at de ikke passer til sine behov. Jeg skjønner godt at totalopplevelsen din har vært dårlig og jeg er sikker på at vi kunne vært tydeligere ved kontraktsinngåelsen. Ønsker deg en fin uke.

Uprofesjonelt, slettes ikke hjelpsomme og ren svindel.

Omtale av  Veldigmisfornøydkunde

Ringer du kundeservice kan du oppleve å få motsridende beksjeder avhengig av hvem du prater med, du kan bli kjeftet på om kundeservice har en dårlig dag og de vil ikke høre, bare prater over når du prøver å forklare. Ringte kundeservice fordi min strømavtale ble uten noen varsel avbrutt av en annen person, noe de mente var min egen feil at jeg lot det skje og insisterer på at jeg må nå betale de tilbake flere tusen kroner for dette og at "det er standard business i strømbransjen å ikke ha noen sikkerhet i avtaler, hvem som helst kan når som helst ta over, endre eller si opp en strøm avtale så lenge de oppgir sitt eget navn og ikke ditt" Har aldri vært mer misfornøyd med noen kundeservice eller leverandør av noe før som jeg er med fjordkraft. Spar deg selv både stress, bry å penger og gå heller til en annen leverandør!

Svar fra Fjordkraft
22.04.2021 16:53

Hei, Vi beklager så mye for din opplevelse med vårt kundesenter. Det virker som at noen har bestilt på strømmåleren din uten din kjennskap, noe som er en veldig uheldig og kjip sak. Kundesenteret vårt skal selvsagt være behjelpelig og støttende og det du har opplevd er det motsatte av hva vi ønsker kundene våre skal oppleve. Dessverre får jeg ikke sett nærmere hva som har skjedd i saken din ettersom vi ikke vet hvem du er. Om du ønsker en ny vurdering i saken om den ble løst på riktig måte kan du gjerne sende en epost til [email protected] så kan jeg se gjennom saken din.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Krav trippelgaranti

Omtale av  Arne

Gjelder bare om du blir sykemeldt mer enn 30 dager. Dette er det ingen av tlf selgeren som informerer om. Går heller ikke frem av nett siden før enn går dypt inn I vilkårene.

Svar fra Fjordkraft
19.04.2021 13:14

Hei Arne. Takk for din tilbakemelding. Det er helt riktig som du skriver - forsikringen gjelder ved sykdom over 30 dager. Vi beklager at dette ikke kom frem i dialog med vår selger. Hensikten med forsikringen er å få dekket strøm og nettleie ved lengre sykefravær eller permittering. Med vennlig hilsen, Fjordkraft.

Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille

Omtale av  Morten S. B

Den laveste prisen er i praksis umulig å bestille. Produktet som topper prislistene er nesten umulig å bestille. Kan kun bestilles på nett, men kommer ikke frem som alternativ på nettsidene. Man må søke, men helt korrekt syntaks for å finne den. Det holder ikke. Styr unna og velg noen som er ærlige!

Svar fra Fjordkraft
14.04.2021 10:38

Hei Morten. Beklager sent svar fra oss. Det er riktig som du skriver - ofte finner man gode kampanjetilbud på nett gjennom sammenligningstjenester eller prisportaler. Dette er ikke unikt for strømbransjen, man finner blant annet gode kampanjeavtaler innen bank og forsikring på nett. Dersom du blir tipset eller kommer over et tilbud eller kampanje du ønsker å benytte deg av, er det bare å kontakte oss for eksempel på Facebook eller chat. Husk også at vi har Prismatch. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR