Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Føler meg svindlet over oktober 2022 fakturaen. Skiftet til spotpris i oppsigelsestiden. Skiftet leverandør, det anbefaler jeg alle......
Fjordkraft har nå bevist lurt store deler av kundemassen ved å ikke gi de en tydelig informasjon om denne uheldige kombinasjonen av strømavtale og strømstøtte. Etter 2,5 time i telefonkø kommer jeg til en lite imøtekommende kundebehandler som mener Fjordkraft ikke har gjort noe galt, og at dette kunne jeg som kunde lest meg til selv. Juridisk sikkert korrekt, men i strid med god folkeskikk. De har visst potensialet for en slik situasjon, og har varslet dette nøyaktig tidsnok og så skjult/lite direkte at ventetiden på support sier vel noe om hvor dårlig kundene opplever dette. Håper mange bytter strømleverandør, slik at Fjordkraft lærer seg at ærlighet varer lengst. Jeg har byttet og kommer ikke tilbake.
Hei Kay. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har forsøkt å ringe, men det er 2 timer venting. Har sendt mailer men har ikke fått tilbakemelding
Hei Inge. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk en regning på 5600kr, noe som er langt over det normale her. Vi har pleid å få rundt 900-2000kr. Vi byttet tvert, dem vi byttet til sa at vi lå på 1500kr som dem så på linjen sin. Og dem konfronterte det med fjordkraft, og når vi byttet så gikk det et par timer og da ringte fjordkraft og sa dem hadde gjort en feil. (Noe som vi spurte om tidligere på dagen om dem hadde gjort, og da fikk vi svar at det ikke var noe feil på regninga). For noe lureri! Styr unna
Hei Carina. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har fått en vannvittig strømregning,etter å ha inngått en avtale som ble anbefalt av selger. Kjempeskuffet. Har også byttet strømleverandør.
Hei Monika og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
«Forutsigbar Strømpris» avtalen gir deg ikke strømstøtte. Min mor har vært kunde hos fjordkraft i 10+ år på samme avtale. Hun har ikke fått informasjon om at hun bør vurdere en annen avtael. Helt utrolig at en så stor strømleverandør kan tilby kundene sine en så dårlig avtale. Det var 2 timer ventetid på telefon for å bytte avtale.
Hei Andreas og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Hvor mye man får i strømstøtte er uavhengig av hvilken strømavtale man har. Her kan du se hvordan støtten blir regnet ut: https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/nettleie-strom/stromstotte/ Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
At Fjordkraft forutser en strømpris i oktober, som viser seg å være er 3 ganger høyere enn sportprisen i samme tidsrom, og legger hele regningen for miseren på kundene er intet annet enn skandaløs kundebehandling! Jeg håper virkelig at noen ansvarlige i Fjordkraft, finner en fornuftig løsning om å kompensere sine kunder som stoler på Fjordkraft som rådgivere!
Hei Ivar og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft