Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har det jeg vil kalle en standard spotpris strømavtale med "Prismatch" med Fjordkraft, men hva er egentlig "Prismatch" verdt? Jeg har funnet ut via "Bytt.no" at det er 25 stk strømavtaler (av 358 stk) som er bedre enn den avtalen jeg har med Fjordkraft. Som utgangspunkt så virker "Prismatch" som en bra garanti, men som forbruker - hva er dette egentlig verdt når strømavtalene er flere hundre og strukturen i strømmarkedet er totalt uoversiktlig for en vanlig forbruker (ref nylig TV reportasje). I dagens uoversiktlige kraftmarked er det null mulighet for en valig forbruker å skaffe seg kontinuerlig sammenlignbar informasjon om hva som er beste strømavtale,og jeg er tror kanskje ingen er i stand til det. Myndighetene må sørge for et entydig og stukturert grunnlag med minimumkrav til innhold i en strømavtale. Dette for å gjøre det mulig å sammenligne innholdet i de ulike strømavtalene, dvs opplysning og pris om myndighets pålagte avgifter må presiseres og kalles det samme i alle avtaler. Hvis selger "Strømavtale leverandøren" bryter eller avviker fra det som er definert som standard krav til innhold og struktur i en strømavtale så bør det enkelt kunne straffes med større bøter til "strømavtale leverandøren" - Bøter = penger er universelt og dette forstår alle, dvs her må myndighetene bruker litt pisk. MEN - dette betinger at myndigheten først må sørge for å strukturere og får orden på hva som skal innkluderes (innhold) i en strømavtale.
Hei Jens P. Takk for tilbakemeldingen. Det du sier om vilkårene til Prismatch er riktig. Vi matcher prisen dersom du som kunde får tilbud om tilsvarende avtale til lavere pris hos en konkurrent og kan fremlegge dokumentasjon på dette. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) Du er slett ikke alene om å oppleve kraftmarkedet som uoversiktlig med over 100 strømselskaper og mange ulike strømavtaler å ta stilling til. I denne anledning har Energi Norge initiert Trygg Strømhandel som trer i kraft fra 1.september. Dette er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. DNV (Det Norske Veritas) er sertifiseringsorganet til Trygg Strømhandel. I alle tilfelle vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker informasjon om din avtale eller om du ønsker å benytte deg av Prismatch. Ønsker deg en fin uke, med vennlig hilsen Fjordkraft.
Gjekk på ein smell her, og signerte på ei bedriftsavtale. Dei «gløymte» å informere om «miljø- og klimarapportering» til kr 99 pr måler.
Hei Per. Takk for tilbakemelding. Vi skal selvsagt informere om priselementer i avtalen og beklager om dette ikke har vært tilfelle. Håper du vil ta kontakt med vårt kundeservice for å se nærmere på saken. Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft
De holder hva de lover ang strøm, ingen påslag. Så jeg er fornøyd
Hei Mette, Takk for at du tok deg til til å skrive en tilbakemelding. Godt å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen, Fjordkraft
Uten problemer hittil. Jeg har også mobilabonnement der.
Hei Jan. Tusen takk for din tilbakemelding. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Supert at du har valgt å ta i bruk en av våre kundefordeler. Et av våre kundeløfter er at vi skal gi deg som kunde mer for pengene og hjelpe deg til en enklere hverdag. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg prøvd Power spot avtalen der en må passe på å avbestille diverse tilleggstjenester. Samme med bedrift abb. Der får man tilleggstjenester og må avbestille disse. På prismatch så gjør de feil og nekter å rette feilen når jeg tar kontakt. Dokumentasjonen holdes til et minimum så må ta screenshot av chat eller sende PM på facebook for å kunne dokumentere det.
Hei Magnus. Takk for din tilbakemelding. Vi er lei oss for å høre at du ikke er en fornøyd kunde. Ved avtaleinngåelse hos Power vil du få med tre måneder gratis tilleggstjeneste og om man ikke ønsker å ha dette etter kampanjeperioden, kan man avslutte denne. Prismatch er en av våre kundefordeler og der har vi satt et krav om at avtalen som skal matches, må dokumenteres. Vi beklager for at du har opplevd problematikk knyttet til dette. Ønsker deg en fin dag videre Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har sammenlignet men spot web avtale på elskling.no og funnet ut at jeg har en veldig dårlig avtale hos Fjordkraft. Pussig at her på bytt.no kommer det opp at jeg har en god avtale... Er det Fjordkraft som eier bytt.no??
Hei Ståle. Takk for din tilbakemelding. Det finnes flere strømprisportaler på nettet i dag. Så her kan det være lurt å ta en avsjekk med flere. Bransjen opererer med mange leverandører og derav kommer det alltid nye avtaler for å være konkurransedyktige på pris. Husk at du som Fjordkraft kunde kan alltid benytte deg av prismatch om du finner en bedre avtale. Se mer info her: (https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/) Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
De satt opp prisen fra 0,83 øre til 5,49 øre per kwh. I tillegg la de på et månedsbeløp på 29 kr. Beskjeden hadde jeg visstnok fått på "mine sider", men disse meldingene ble slettet etter 18 måneder. Beskjeder på "mine sider" skal gi et e-post varsel, men det har jeg ikke fått. Jeg ble først kjent med denne praksisen fra Debatten på Nrk1 . Bytter nå til Tibber.
Hei Andreas, takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke var fornøyd med ditt kundeforhold hos oss. Om du hadde huket av for epostvarsling på MineSider, skulle du selvfølgelig ha mottatt en epost fra oss. Dette beklager vi. Vi har nå en praksis hvor vi melder om prisendringer på både SMS og epost. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft