Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg inngikk avtale med Fortum gjennom nettsiden deres tidligere denne sommeren med tilbud fra OBOS. Var raskt og sette opp, men tok en del tid å få bekreftet bytte fra Fortum sin side. Det går helt fint. Hvorfor jeg går vekk fra Fortum skyldes det frekkeste møte min samboeren hadde med selger jeg har noen sinne hørt. Det hele begynner med en telefon fra Fortum til min samboer, hvor vedkommende utgir seg for å være fra kundeservice hos Fortum. Han spør om vi er fornøyd så langt og vil bare gå igjennom et par ting med henne angående avtalen vår. Samboeren ber han pent ringe meg i stedet og gir han nummeret mitt. Jeg er den som tar meg av strømavtaler. Selgeren er helt uinteressert i å ringe meg, og sier at det er hun han har ringt og bare hun han vil snakke med. Så samboeren min fortsetter å høre på hva selgeren sier. Selgeren utnytter hardt at samboeren min ikke vet så mye om strømavtaler og prakker på henne alle slags tillegg og forsikringer, alt i påskudd av at det er gratis. Gratis i 30 dager kanskje, men åpenbart dyrere for oss når prøvetiden er over. Frustrende at Fortum sender selgerene sine på oss som allerede er blitt kunder. Takk og forvell til dere. Jeg er blitt meget fornøyd med min nye strømleverandør.
Hei Jef og takk for din anmeldelse! Dette er ikke hyggelig å lese, det er ikke slikt selgere skal opptre ovenfor nye kunder. Må beklage så mye for at din samboer fikk lite forståelse, dere ble kontaktet angående fordelsprodukter og hvis det ikke er av interesse så skal det være en enkel sak. Vi takker så mye for din tilbakemelding, jeg håper du kan sende oss en epost eller privat melding per facebook med litt nærmere detaljer om når du ble kontaktet og fra hvilket nummer. Slik at vi kan melde det videre og sjekke opp dette! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Stort sett fornøyd med Fortum. Men, som jeg erfarte selv (og som jeg leste i media) er "trygg hverdag" på kanten med svindel/verdiløst.
Hei Andre og takk for din henvendelse! Det er veldig hyggelig å lese at du er fornøyd med ditt kundeforhold hos oss! Trygg Hverdag fungerer utrolig bra for de som har benyttet seg av det og ser at mange er fornøyde med tjenesten. Det er ikke noe hyggelig å lese at det blir omtalt slikt, jeg håper du kan sende oss en epost med tankene dine rundt dette til oss :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Går altfor lang tid før man får svar på mail. Utrolig høy pris. Finn en annen strømleverandør.
Fikk de i 2018 da hadde de en billig avtale jeg var fornøyd med. Veldig bra oversikt over faktura og på min side. Etter den avtalen jeg hadde begynte og gå opp i pris ser jeg at jeg må bytte til en annen avtale og strømleverandør. De var jeg utrolig fornøyd med men når prisen går opp og jeg får ikke lavere pris. må jeg dessverre bytte og de klarte ikke holde på meg som kunde mer.
Hei Knut og takk for din anmeldelse! Det er veldig hyggelig å høre at du har vært fornøyd som kunde gjennom ditt kundeforhold hos oss, det tar vi til oss med all vemodighet! Håper vi kan komme med et tilbud igjen som gjør det aktuelt med Fortum igjen i fremtiden :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Vil bare si at jeg er 100% fornøyd med Fortum! Kundeservice og fakturaer. Har hatt “lik betaling“ siden det startet. Ikke noe lureri, aldri. Enkelt og greit.
Hei Tommy og tusen takk for din anmeldelse! Vi setter veldig pris på slike tilbakemelding og takker for det, det er ingenting annet som er bedre enn fornøyde kunder :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Svigermor fikk telefon fra dette selskapet, og ho fikk forståelsen av at ho måtte flytte strømen over til dem. Men usikkerheten gjorde at hun ville ha dette sendt i posten. Ja, det var ingen problem sa selgeren. Jeg sender deg ei melding, så bekrefter du bare med "OK", så ordner det seg. Og det gjorde ho. Så fikk ho senere en SMS der dem takket for at hun var blitt kunde og ba om epost-adressen sånn at dem var oppdatert. Nå er vi bare spent på hva dette koster i kroner. Bare og svarteliste dette firmaet. Blir og ringe i morra og få dette endret på. Makan til frekk oppførsel.
Hei Tom og takk for din anmeldelse! Dette er veldig leit å lese, det er ikke sånn vår praksis skal være! Jeg håper du har meldt inn tidspunkt og telefonnummer din svigermor ble ringt fra slik at vi kan melde dette videre! Jeg kan med sikkerhet meddele at vår selger har gitt hun den beste avtalen hun kan få fra oss, men om hun fortsatt ønsker å angre så er hun hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss slik at vi kan ordne dette for hun! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Dere er de mest useriøse strømleverandør jeg har opplev i mitt liv. De utgir seg for å være superhyggelige og super hjelpsom, men det varer en liten stund- Plutselig er de økt trippelpris og folk som sitter og smatter på tyggegummi når du ringer ufin og arrogante bøller. SKAM DERE!!!
Hei Mona og takk for din henvendelse! Dette er veldig leit å lese og er ikke normal praksis blant mine kollegaer! Vi er veldig opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder, så jeg håper du kan sende oss en epost med tidspunkt og navn til vedkommende om du husker det, slik at vi kan ta tak i dette. Hvorav når det kommer til økt pris på din avtale så vil vi gjerne at du utdyper dette, da vi ikke har varierende avtaler, men avtaler som følger ditt forbruk! Vi beklager for denne opplevelsen! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice