Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært GE kunde i flere tiår fordi jeg har erfart konkurransedyktige priser. GE er ikke like konkurransedyktige med nye prisjusteringer. Jeg vurderer derfor alternativer, feks Vibb.
Hei Erling! Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Bestemmer du deg for å bytte strømleverandør, er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kommunikasjon og markedsføring
Har vært kunde hos GE lenge, og har vært godt fornøyd med både pris, service og app. Men etter at Fjordkraft kjøpte GE har ting begynt å skje: Kundeservice har blitt mindre tilgjengelig, prisene øker stadig og gjentatte beskjeder om økte priser kommuniseres på en rotete måte (motstridende og stadig gjentakende beskjeder). I tillegg har Fjordkraft kannibalisert mobilabonnementet. Er Fjordkraft i ferd med å ødelegge selskapet? Kommer prisene til å øke videre til Fjordkraft-nivå?
Hei Arnes Vi takker for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du har hatt problemer med å nå oss. Det har vært veldig stor pågang hos kundeservice særlig det siste året, som har medført lengre svartid enn vi normalt har hatt. Men nå er vi «back on track» og svarer raskt på henvendelser, - og ikke minst kan du nå oss i enda flere kanaler. Gudbrandsdal Energi et selvstendig selskap, med ansatte og kontor på Vinstra. Med tanke på prisøkningen er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon
Prisen har gjennom mange år vært blant de ti beste
Hei Bjørg! Tusen takk for fine ord, det setter vi stor pris på. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon
Jeg har hatt flere frustrerende opplevelser med Gudbrandsdalen Energi de siste månedene. Det har vært mye rot og frem og tilbake rundt prisendringer og prisjusteringer, noe som har skapt forvirring og usikkerhet for meg som kunde. Tidligere hadde de kun et påslag uten månedlig kostnad, men nå har de innført en ny ordning med påslag pluss månedlig kostnad. I en kort periode ga de beskjed om at de ville ta betalt for appen, men så trakk de dette tilbake. Det virker som om de nå har funnet en måte å omgå dette ved å innføre en månedlig avgift i stedet. Dette har resultert i at andre selskaper nå er betydelig billigere og mer konkurransedyktige. En annen ulempe med Gudbrandsdalen Energi er deres korte prisgaranti sammenlignet med andre selskaper. Mens noen konkurrenter tilbyr prisgaranti i flere år, har Gudbrandsdalen Energi begrenset sin garanti til bare én måned. Selv om de selv hevder at en måneds prisgaranti ikke nødvendigvis betyr at prisene vil øke, gjør dette meg bekymret for fremtidige prisøkninger og manglende forutsigbarhet. En annen kilde til frustrasjon har vært deres WebView-baserte app. Den oppleves som utrolig treg, spesielt ved oppstart, men også i generell bruk. Det tar lang tid å laste inn, og appen kan til tider være så treg at det føles som om den står helt stille. Jeg har fibernett og en moderne smarttelefon fra 2022, så problemet bør ikke skyldes telefonen jeg har brukt appen på Jeg har selv brukt alternative apper for å sjekke strømpriser og for å ha oversikt over forbruket mitt, og forskjellen er betydelig. Disse alternative appene er mye mer responsive og brukervennlige, og de gir meg raskt informasjon om mitt forbruk og historiske og fremtidige priser sammenlignet med appen til Gudbrandsdalen Energi. Prisendringene og prisjusteringene har vært forvirrende, appen deres er treg og lite brukervennlig sammenlignet med alternativene på markedet, avtalene deres har blitt mindre konkurransedyktige, og prisgarantien er kortvarig. Jeg forstår at grunnet prisøkningen er det nødvendig for selskapet å øke prisene slik de selv mener er best for å kunne overleve, men den nylige prisendringen var den siste dråpen som nå fører til at jeg bytter til et annet selskap.
Hei! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Veldig bra kundeservice, og lett å komme i kontakt med, men man må følge med. Forbedringspotensiale er avtalens varighet uten prisendringer for påslag. Ikke av de billigste, men det er ikke så mye å tjene på å bytte veldig ofte.
Hei Kåre! Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på! En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Hvis vi må gjøre det, vil vi varsle deg minst 30 dager i forveien, både via sms, e-post og Min meldingsboks. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har bare godt å si etter 1 år som kunde. Trivelige folk på kundeservice . Har 1 øre påslag og det er ok. Etterskuddsbetaling og oversiktlig regning
Hei Ingrid! Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale. Det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Hatt GE en god stund nå, men nå skrur de opp påslag og fastbeløp. Siden de ble kjøpt opp av Fjordkraft som jeg mener er grunnen til oppjustering av prisene sine så trakk jeg meg ut til en billigere avtale. Det jeg derimot syntes var positivt er at de varslet meg oss på SMS at de justerer opp prisene, istedenfor å skjule det i meldingsboken på mine sider.
Hei Alex! Takk for din tilbakemelding. Vi varsler prisendringer både på e-post og sms, i tillegg til meldingsboksen på Min side. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har hatt kun gode erfaringer i 4 år som kunde, men var ikke villig til å godta siste prisøkning. Selv om jeg forstår hvorfor de gjør det.
Hei Alexander! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med å være kunde hos oss. Du er selvsagt velkommen tilbake om du måtte ønske det :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
De skuffer ikke.Du kan også dele opp fakturaen.Det er ikke månedsgebyr på strømmen 😁
Hei Anne! Så hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Og tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
God app der en får oversikt uten å betale ekstra som hos vibb
Hei Arild! Tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
vi bytte før et år siden om å få en muligst billligst strømavtale / mobilavtale . omtale /rykte er ja egentlig god så at vi tenkte man kan ha tillit til dette leverandør .at de alle vil fortjene på avtale er klart. vi var alltid sparsom med strøm så god vi kan , vi følge hver måned med oss strømforbruk men etter vi bytte ha vi mer forbruk hver måned likevel vi ha ingen forendring i vår stømforhold. nå kommer stadig endringer i vilkåre . å skal vi betale påslag med 3 kr og månedsgebyr hvorfor ???? vi føle oos veldig lurt av GE, GE har høye kostnader! de vil det beste for kunde ...bla bla, - hvem fortjener vel mest og best med de dritt strømavtaler i Norge ! vel alle Strømleverandører. altså man kan ikke snakke om god og sikker strømavtale eller mobilavtale , den blir også uten varsel oppsigelse og flytte over til en andre leverandør hva skal dette ... dette er en veldig dårlig Kundesrevice .beklager vi føle oss lurt av GE og kan ikke anbefale.
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Vært kunde i 7 år hos GE, og vært superfornøyd med dem. Gode avtaler, og for oss som har vært kunde lenge, så har de beholdt gode vilkår - helt til nå. I det siste har de tullet det til, først med at de skulle begynne å ta betalt for appen sin, men da det ikke ble noe av (sannsynligvis pga. dårlig omtale i media), så gikk de rett på "gamle" kunder med "gunstige" avtaler i stedet, og innførte 39,- mnd. avgift og tredoblet påslaget på spotten - med 4 ukers varsel. I tillegg skal de pushe på deg puls-måler til 29,- mnd. (noe som kan være kjekt hvis du har smarthus med automatisk styring - hvis ikke er det egentlig ganske uinteressant). Kundeservice svarer bare i floskler (økte kostander) når du spør om begrunnelser, så den personlige kundeservicen er tydeligvis ute...Selskapet har sannsynligvis blitt for stort, og pådratt seg for store utgifter. Aksjonærene vil nå ha sin andel i pris-sirkuset, så da sier jeg farvel til GE...
Hei Endre! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Middelmådig på pris. Må skjerpe opp sin kundebehandling, utilgjengelig.
Hei Petter! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Har i noen år hatt GE som strømleverandør i bolig og på hytte (tot ca 43 000 kWt pr år), vært fornøyd helt til påslaget som er varslet nå. Dere begrunner det med økte kostnader, men hviklen kalkyle opererer derEmed vedr økte kontnader? Konsumprisindeksten for 2022 var på 5,8% dere øker spotpris fra + 1 øre/kWt & 29 kr/mnd til + 3 øre/kWt & 39 kr/pr mnd. Dette er et påslag på 300% +1 til +3 øre /kWt og nesten 35% på 29 kr/mnd til 39 kr/mnd. Dette er signifikant over konsumprisindeksen og langt over både rente påslag, økte lønninger og f. eks gjennomsnittlig økte matvarepriser 2022-2023. Vinnerne når det kommer til energi er kraftselskaper og oljeindustrien. Så hva har dere lagt til grunn for deres påslag? Må nok ut på kraftmarkede nå da GE ikke er attraktiv lengre - oppfordring til alle - UNDERSØK KOSTNADER/PRIS ANDRE LEVERANDØRER
Hei Isabell! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Variabel strømavtale etterskuddsvis. Fast kWh pris ble beholdt skyhøyt lenge etter at spotprisen gikk betydelig ned. Dette pågikk hele vinteren og kostet meg svært dyrt.
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi takker uansett for din tilbakemelding. I et såpass uforutsigbart marked, med kraftige prissvingninger er det krevende å operere denne type avtaler. Derfor besluttet vi i november å avvikle våre variable strømavtaler, og informerte våre kunder kort tid etter om dette, samt hvordan de enkelt kunne bytte til spotprisavtale allerede da. Det ble også sendt flere påminnelser til kundene for å sikre at alle fikk nødvendig informasjon. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon
Selskap som er meget seriøst, og har en god app, bryr meg lite om det legges på noen ører i påslag, alle skal overleve
Hei Roger! Takk for fine ord, det setter vi stor pris på :-) Det er godt å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon