Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
756 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
756 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Gudbrandsdal setter opp prisene på spotprisavtalen

Omtale av  Erling

Har vært GE kunde i flere tiår fordi jeg har erfart konkurransedyktige priser. GE er ikke like konkurransedyktige med nye prisjusteringer. Jeg vurderer derfor alternativer, feks Vibb.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
07.08.2023 10:49

Hei Erling! Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Bestemmer du deg for å bytte strømleverandør, er du selvsagt hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kommunikasjon og markedsføring

Hva skjer med GE?

Omtale av  Arnes

Har vært kunde hos GE lenge, og har vært godt fornøyd med både pris, service og app. Men etter at Fjordkraft kjøpte GE har ting begynt å skje: Kundeservice har blitt mindre tilgjengelig, prisene øker stadig og gjentatte beskjeder om økte priser kommuniseres på en rotete måte (motstridende og stadig gjentakende beskjeder). I tillegg har Fjordkraft kannibalisert mobilabonnementet. Er Fjordkraft i ferd med å ødelegge selskapet? Kommer prisene til å øke videre til Fjordkraft-nivå?

Svar fra Gudbrandsdal Energi
06.07.2023 07:41

Hei Arnes Vi takker for din tilbakemelding. Det er kjedelig å høre at du har hatt problemer med å nå oss. Det har vært veldig stor pågang hos kundeservice særlig det siste året, som har medført lengre svartid enn vi normalt har hatt. Men nå er vi «back on track» og svarer raskt på henvendelser, - og ikke minst kan du nå oss i enda flere kanaler. Gudbrandsdal Energi et selvstendig selskap, med ansatte og kontor på Vinstra. Med tanke på prisøkningen er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Topp kundeservice

Omtale av  Bjørg F

Prisen har gjennom mange år vært blant de ti beste

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.06.2023 09:44

Hei Bjørg! Tusen takk for fine ord, det setter vi stor pris på. Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig markedsføring og kommunikasjon

Forvirrende prisendringer, kort prisgaranti og treg app

Omtale av  Emilie

Jeg har hatt flere frustrerende opplevelser med Gudbrandsdalen Energi de siste månedene. Det har vært mye rot og frem og tilbake rundt prisendringer og prisjusteringer, noe som har skapt forvirring og usikkerhet for meg som kunde. Tidligere hadde de kun et påslag uten månedlig kostnad, men nå har de innført en ny ordning med påslag pluss månedlig kostnad. I en kort periode ga de beskjed om at de ville ta betalt for appen, men så trakk de dette tilbake. Det virker som om de nå har funnet en måte å omgå dette ved å innføre en månedlig avgift i stedet. Dette har resultert i at andre selskaper nå er betydelig billigere og mer konkurransedyktige. En annen ulempe med Gudbrandsdalen Energi er deres korte prisgaranti sammenlignet med andre selskaper. Mens noen konkurrenter tilbyr prisgaranti i flere år, har Gudbrandsdalen Energi begrenset sin garanti til bare én måned. Selv om de selv hevder at en måneds prisgaranti ikke nødvendigvis betyr at prisene vil øke, gjør dette meg bekymret for fremtidige prisøkninger og manglende forutsigbarhet. En annen kilde til frustrasjon har vært deres WebView-baserte app. Den oppleves som utrolig treg, spesielt ved oppstart, men også i generell bruk. Det tar lang tid å laste inn, og appen kan til tider være så treg at det føles som om den står helt stille. Jeg har fibernett og en moderne smarttelefon fra 2022, så problemet bør ikke skyldes telefonen jeg har brukt appen på Jeg har selv brukt alternative apper for å sjekke strømpriser og for å ha oversikt over forbruket mitt, og forskjellen er betydelig. Disse alternative appene er mye mer responsive og brukervennlige, og de gir meg raskt informasjon om mitt forbruk og historiske og fremtidige priser sammenlignet med appen til Gudbrandsdalen Energi. Prisendringene og prisjusteringene har vært forvirrende, appen deres er treg og lite brukervennlig sammenlignet med alternativene på markedet, avtalene deres har blitt mindre konkurransedyktige, og prisgarantien er kortvarig. Jeg forstår at grunnet prisøkningen er det nødvendig for selskapet å øke prisene slik de selv mener er best for å kunne overleve, men den nylige prisendringen var den siste dråpen som nå fører til at jeg bytter til et annet selskap.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.06.2023 12:25

Hei! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Helt greit strømselskap.

Omtale av  Kåre F

Veldig bra kundeservice, og lett å komme i kontakt med, men man må følge med. Forbedringspotensiale er avtalens varighet uten prisendringer for påslag. Ikke av de billigste, men det er ikke så mye å tjene på å bytte veldig ofte.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.05.2023 13:48

Hei Kåre! Takk for din tilbakemelding, det setter vi pris på! En kort prisgaranti betyr kun at prisen kan endres når denne utløper (dersom vi ser behov for det). Det betyr ikke nødvendigvis at den vil endres :-) Hvis vi må gjøre det, vil vi varsle deg minst 30 dager i forveien, både via sms, e-post og Min meldingsboks. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Ingrid L

Har bare godt å si etter 1 år som kunde. Trivelige folk på kundeservice . Har 1 øre påslag og det er ok. Etterskuddsbetaling og oversiktlig regning

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.05.2023 14:32

Hei Ingrid! Så hyggelig å høre at du er fornøyd og tusen takk for flott omtale. Det setter vi stor pris på :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Skrur opp prisen

Omtale av  Alex

Hatt GE en god stund nå, men nå skrur de opp påslag og fastbeløp. Siden de ble kjøpt opp av Fjordkraft som jeg mener er grunnen til oppjustering av prisene sine så trakk jeg meg ut til en billigere avtale. Det jeg derimot syntes var positivt er at de varslet meg oss på SMS at de justerer opp prisene, istedenfor å skjule det i meldingsboken på mine sider.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
12.05.2023 14:04

Hei Alex! Takk for din tilbakemelding. Vi varsler prisendringer både på e-post og sms, i tillegg til meldingsboksen på Min side. Når det gjelder prisøkningen, så er det med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å gjøre det. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet.  Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Veldig fornøyd, men nå har det økt prisen

Omtale av  Alexander

Har hatt kun gode erfaringer i 4 år som kunde, men var ikke villig til å godta siste prisøkning. Selv om jeg forstår hvorfor de gjør det.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
12.05.2023 14:07

Hei Alexander! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med å være kunde hos oss. Du er selvsagt velkommen tilbake om du måtte ønske det :-) Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Innfrir mine ønsker

Omtale av  Anne K

De skuffer ikke.Du kan også dele opp fakturaen.Det er ikke månedsgebyr på strømmen 😁

Svar fra Gudbrandsdal Energi
08.05.2023 08:37

Hei Anne! Så hyggelig å høre at du er fornøyd :-) Og tusen takk for fin omtale, det setter vi stor pris på! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Oversikt og god service

Omtale av  Arild

God app der en får oversikt uten å betale ekstra som hos vibb

Svar fra Gudbrandsdal Energi
08.05.2023 08:38

Hei Arild! Tusen takk for flott omtale, det setter vi stor pris på :-) Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

føle oss lurt ab GE

Omtale av  Bh

vi bytte før et år siden om å få en muligst billligst strømavtale / mobilavtale . omtale /rykte er ja egentlig god så at vi tenkte man kan ha tillit til dette leverandør .at de alle vil fortjene på avtale er klart. vi var alltid sparsom med strøm så god vi kan , vi følge hver måned med oss strømforbruk men etter vi bytte ha vi mer forbruk hver måned likevel vi ha ingen forendring i vår stømforhold. nå kommer stadig endringer i vilkåre . å skal vi betale påslag med 3 kr og månedsgebyr hvorfor ???? vi føle oos veldig lurt av GE, GE har høye kostnader! de vil det beste for kunde ...bla bla, - hvem fortjener vel mest og best med de dritt strømavtaler i Norge ! vel alle Strømleverandører. altså man kan ikke snakke om god og sikker strømavtale eller mobilavtale , den blir også uten varsel oppsigelse og flytte over til en andre leverandør hva skal dette ... dette er en veldig dårlig Kundesrevice .beklager vi føle oss lurt av GE og kan ikke anbefale.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
05.05.2023 13:39

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Aaksjonærene vil nok ha sitt!

Omtale av  Endre

Vært kunde i 7 år hos GE, og vært superfornøyd med dem. Gode avtaler, og for oss som har vært kunde lenge, så har de beholdt gode vilkår - helt til nå. I det siste har de tullet det til, først med at de skulle begynne å ta betalt for appen sin, men da det ikke ble noe av (sannsynligvis pga. dårlig omtale i media), så gikk de rett på "gamle" kunder med "gunstige" avtaler i stedet, og innførte 39,- mnd. avgift og tredoblet påslaget på spotten - med 4 ukers varsel. I tillegg skal de pushe på deg puls-måler til 29,- mnd. (noe som kan være kjekt hvis du har smarthus med automatisk styring - hvis ikke er det egentlig ganske uinteressant). Kundeservice svarer bare i floskler (økte kostander) når du spør om begrunnelser, så den personlige kundeservicen er tydeligvis ute...Selskapet har sannsynligvis blitt for stort, og pådratt seg for store utgifter. Aksjonærene vil nå ha sin andel i pris-sirkuset, så da sier jeg farvel til GE...

Svar fra Gudbrandsdal Energi
25.04.2023 11:47

Hei Endre! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Elendig strømleverandør

Omtale av  Petter

Middelmådig på pris. Må skjerpe opp sin kundebehandling, utilgjengelig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.04.2023 10:20

Hei Petter! Vi takker for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke er helt fornøyd. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Påslag langt over konsumprisindeksen - GE ikke attraktiv lengre

Omtale av  Isabell L

Har i noen år hatt GE som strømleverandør i bolig og på hytte (tot ca 43 000 kWt pr år), vært fornøyd helt til påslaget som er varslet nå. Dere begrunner det med økte kostnader, men hviklen kalkyle opererer derEmed vedr økte kontnader? Konsumprisindeksten for 2022 var på 5,8% dere øker spotpris fra + 1 øre/kWt & 29 kr/mnd til + 3 øre/kWt & 39 kr/pr mnd. Dette er et påslag på 300% +1 til +3 øre /kWt og nesten 35% på 29 kr/mnd til 39 kr/mnd. Dette er signifikant over konsumprisindeksen og langt over både rente påslag, økte lønninger og f. eks gjennomsnittlig økte matvarepriser 2022-2023. Vinnerne når det kommer til energi er kraftselskaper og oljeindustrien. Så hva har dere lagt til grunn for deres påslag? Må nok ut på kraftmarkede nå da GE ikke er attraktiv lengre - oppfordring til alle - UNDERSØK KOSTNADER/PRIS ANDRE LEVERANDØRER

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.04.2023 08:32

Hei Isabell! Det er med tungt hjerte at vi ser oss nødt til å øke påslaget. Det er for oss som for andre bransjer, økte driftskostnader og renteøkninger. Skal vi kunne være med i morgen - sikre arbeidsplasser i distriktet, opprettholde og videreutvikle tjenestene våre er det en nødvendighet. Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Ble "lurt" for tusenvis av kroner

Omtale av  Misfornøyd

Variabel strømavtale etterskuddsvis. Fast kWh pris ble beholdt skyhøyt lenge etter at spotprisen gikk betydelig ned. Dette pågikk hele vinteren og kostet meg svært dyrt.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
24.04.2023 10:11

Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi takker uansett for din tilbakemelding. I et såpass uforutsigbart marked, med kraftige prissvingninger er det krevende å operere denne type avtaler. Derfor besluttet vi i november å avvikle våre variable strømavtaler, og informerte våre kunder kort tid etter om dette, samt hvordan de enkelt kunne bytte til spotprisavtale allerede da. Det ble også sendt flere påminnelser til kundene for å sikre at alle fikk nødvendig informasjon. Med vennlig hilsen Ann Iren Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svært oppegående firma

Omtale av  Roger

Selskap som er meget seriøst, og har en god app, bryr meg lite om det legges på noen ører i påslag, alle skal overleve

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.04.2023 08:27

Hei Roger! Takk for fine ord, det setter vi stor pris på :-) Det er godt å høre at du er fornøyd! Med vennlig hilsen Ann Iren Kolås Ryen Ansvarlig kundeopplevelse og kommunikasjon

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR