Haugaland Kraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Gjør plutselig negativ endring i forutser ingen ved inngåelsen av avtale.
Solkonto opphører etter at de måtte gi seg med betalingsløsning på lagring av kwh.
De har endret avtale om solkonto rett gør vi skulle til å få nytte av den, skjønner ikke at dette er lov? Kommer aldri til å bli kunde der igjen , føler meg lurt!
Haugaland Kraft innfører nå et urimelig høyt gebyr på lagret kraft i skybatteriet. Tjenesten blir for meg nå uaktuell. De burde istedenfor et gebyr, satt et tak for hvor mye som kan lagres virtuelt, foreks 5000kwt. Da har de fleste brukerne nok til å redusere vinterens strømregninger betydelig. Tryggheten i å unngå strømregninger på 4-5k var hovedårsaken til at jeg opprettet skybatteri i 2022. Altså forutsigbarhet for familieøkonomien. Det sier seg selv at Haugaland Kraft har mer en nok buffer i sine vannmagasiner, problemet er iveren etter profitt og stadig mindre marginer mtp. Fyllingsgraden. Det frekkeste er at vilkårsendringen ikke ble varslet i vinter, men i August.. De ser aldri mer meg som kunde hos dem. Da de tydeligvis ikke eier skam.
De kuttet solkonto hvor du kunne lagre strøm gratis
Forandrer avtale om skybatteri med tilbakevirkende kraft, helt utrolig dårlig kundebehandling. Styr unna dette selskapet, håper de får gjennomgå av forbrukertilsynet.
Min forståelse av skybatteri er at vi sender overskuddsproduksjon til «naboen». Da slipper «naboen» å få kraften produsert av vannkraft. Ergo vi sparer vann i magasin. Da kan dette vannet brukes om vinteren 🤔 At strøm skal være gratis er det mest idiotiske jeg har hørt. Må da kunne komme med en mer fornuftig gjennomsnittlig pris??