Kraftriket har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Okey ja helt ok egentlig men ikke fast pris avtale der nei
Hadde en god avtale 1 år uten påslag. Godt fornøyd med app og kundeservice.
Har hatt denne avtalen 1 år nå og det har ikke vært et eneste problem. Som eneste kraftleverandør jeg har hatt, og det er mange, varslet de meg på epost 1 måned før avtalen gikk ut, og ringte meg 2 uker senere for å informere om det samme. Bare ut fra den kundeservicen vurderer jeg for første gang å fortsette som kunde på ordinære vilkår selv om det koster noen kroner mer.
Jeg har i dag vært i kontakt med 2 forskjellige medarbeidere på kundeservice vedr påslag og hvordan kraftriket velger å beholde kunder på dyre avtaler. Jeg har/har hatt en kjempedyr avtale, som i sin ble overført fra Lærdal energi. Det påslaget Kraftriket har tatt har vært "skjult" (innbakt i øre/kwt) helt frem til 1/2 - 2023. Dere spekulerer åpenbart i at kunder ikke har oversikt over alle detaljer i sine avtaler, og det blir jo ikke noe lettere av at "min" avtale er definert, hos dere, som en avtale dere ikke selger. Som kunde leter man jo ikke etter avtaler dere ikke selger! Dere har også økt påslaget fra 39,- pr mnd til 51,- pr mnd. Jeg fikk beskjed fra kundeservice nummer 2 at dere har sendt en mail til meg vedr dette i april. Jeg har ikke mottatt noen mail, og det ligger heller ingenting i min meldingsboks på min side hos dere. Da jeg spurte kundeservice 1, om hvorfor dere ikke sender ut informasjon til kunder, som overføres med dårlige avtaler, med oppfordring om å sjekke avtalen, fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig. Men det er åpenbart mulig å sende ut beskjed til de samme kundene om prisøkning! Dette oppleves som ekstremt dårlig kundebehandling, og jeg tenker det er enkelt å informere eksisterende og potensielle kunder hos Kraftriket, hvor viktig det er å sjekke avtalene sine. Det kan jo være mange som betaler veldig mye mer for strømmen en det som er nødvendig, og som dere tjener ufortjent godt på. Det er skremmende hvor lite proaktive dere er i dette. Ikke engang i min meldingsboks har dere informert.
Veldig fornøyd med Spot12 avtalen. Hadde vært fint om man kunne beholdt denne avtalen for alltid. Appen er fantastisk og kjapp! Faktisk bedre enn Tibber og mange andre strømleverandører. Elsker alle funksjoner som er i appen. Kostnad kunne vert mer synlig og ikke integrert med reklame til en annen avtale(Idrettsstrøm). Dette er vel det eneste eg kan klage på.
Jeg har vært kunde ett år, og spotprisavtalen utgår i mai. Fikk mail om dette i god tid til å bytte til annen leverandør. Har ingenting å utsette på tiden jeg har hatt kraftriket som strømleverandør. Appen Kraftriket har er god til å vise strømpriser og fortløpende strømregning.
Etter sjukdom og dødsfall i nær familie har eg som bubestyrar vore i kontakt med mange bedrifter og organisasjonar. Dei fleste har gode prosessar for kva som skjer når ein abonnent eller kunde går bort, og eg har jamnt over hatt gode møter i etterkant, sjølv i situasjonar der til dømes betaling har kome seint. Det viser seg at dei fleste har forståing for at det er mykje å tenkje på å slike situasjonar, og ikkje minst ein ganske tydeleg linje for korleis kommunikasjon med etterlatte skal vere for å gjere prosessen så rask og fri for strev som mogleg. Kraftriket skilte seg ut med å både levere feilinformasjon på telefon og e-post, ha kundeservice som brukte ei veke på å svare – først etter purring – og generelt tydeleg ikkje hatt ei rutine for kva som skjer når ein kunde av dei døyr. Spesielt når svaret til slutt endte med å vere «betal opprinneleg faktura». Ikkje kan dei skulde på bransjen sin heller, den andre kraftleverandøren eg var i kontakt med har vore ein draum. Eg og du skal også døy ein dag – våre etterlatte klarar seg fint utan Kraftriket.