Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fastpris-tilbud juni, juli, august kr 169,95 er utifrå et godt valg, ser jeg.
Det skjedde samme med meg som med han andre her: en hyggelig representant fra Los tilbød en fastprisavtale. Han (het (navn anonymisert), det var lett å huske) sa eksplisitt at jeg måtte godkjenne avtaleinngåelsen da jeg var pålogget. Det gjorde jeg IKKE. Men avtalen ble aktivert og jeg ble etter prøveperiode på 3 mndr trukket 49kr UTEN at strømprisen min ble låst som fastpris. Bare for å nevne, dette var utvilsomt villedende og ergo ulovlig etter norsk markedsføringslov. Han (navn anonymisert) «glemte» og forklare hvordan dette «skjema» egentlig fungerte. Men jeg fikk først greie på det 4 måneder senere da jeg måtte kontakte kundeservicen til los. Først da ble jeg forklart at man betaler for å få TILBUD om fastpris, men det er ikke sikkert man får innvilget det. Jeg aner ikke hvor mange kunder Los har men ifm mannen på kundeservice hadde los kun 10000 fastpristilbud for vår-perioden å dele ut. Dette er lureri! Eller en måte de tjener penger på uten faktisk å levere noe som helst. Forbrukermyndighetene burde ta en titt på dette så absolutt!
Los har åpenbart for høye påslag på spotprisen. Fant 45 leverandører som var billigere.
Hei Sven, Takk for din tilbakemelding. Det er hard konkurranse om strømkundene i Norge, noe som fører til at mange strømleverandører tyr til ulike lokketilbud og kampanjer for å skaffe seg nye kunder. Mange av disse avtalene innebærer gjerne strømpris som ligger langt under markedspris, minuspåslag, sponset strøm og lignende. Strømleverandøren må uansett betale for spotprisen, avgifter osv. - og når strømleverandøren tilbyr avtaler hvor de går i tap, så må de før eller senere tjene dette inn igjen for at driften skal gå rundt. Dette gjør de gjerne ved å skru opp prisene etter en liten stund slik at man ender opp med en avtale som er dyrere enn nødvendig. Vi i LOS har større tro på strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid - ikke bare her og nå. Vårt fokus er på tilby langsiktige avtaler uten skjulte vilkår eller skjult bindingstid, og du skal være trygg på at du vet hva du betaler og at du har en avtale som vil være konkurransedyktig over tid. Du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker en gjennomgang av din strømavtale hos oss. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS
Var en faktura jeg ikke forsto opp mot avslutning av en energikonto. Ved å logge inn på mine sider for å få en oversikt, så virket ingen av linkene, det sto bare hva jeg skulle betale. Prøvde å ringe kundeservice x-antall ganger uten å komme gjennom, sendte de en mail som de brukte ukesvis på å besvare, i mellomtiden sendte de faktura til inkasso. Når jeg prøvde å henvende meg til inkasso selskapet og sa at jeg bestred fakturaen, sendte de bare standardiserte svar tilbake, eller unnlot å svare. Kostet meg godt over 2000 kr i inkasso omkostninger som jeg bare betalte for å bli ferdig med det, samt en faktura på kr 12700 på energikonto, som jeg enda idag ikke vet om var riktig. Hadde for øvrig vært trofast kunde der i 25-30 år. ALDRI MER LOS!!
Hei Esben, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde hos oss. Det stemmer at vi har hatt en betalingstjeneste som het LOS energikonto. Med denne tjenesten betalte man et fast beløp hver måned, som var basert på det årlige strømforbruket. På denne måten betalte man det samme hver måned, fremfor å få en faktura som hele tiden varierte. Dette innebar som regel at man gikk i minus på vinterstid, mens man hentet seg inn igjen på vår- og sommerstid som følge av at man da ofte bruker mindre strøm. Den 31. desember 2021 måtte vi dessverre avvikle denne tjenesten – og de som hadde LOS energikonto fikk derfor en sluttfaktura med gjenstående saldo. Saldoen var da en avregning av hvor mye strøm man hadde brukt mot hvor mye man hadde betalt inn på energikontoen i samme periode. Dersom vi ikke har gitt deg tilstrekkelig med informasjon og forklaring på sluttavregningen, så kan vi ikke annet enn å beklage dette. Gjennom vinteren har vi dessverre hatt lang behandlingstid som følge av de høye strømprisene, og våre kundebehandlere har jobbet dag og kveld for å svare på alle henvendelsene vi har mottatt. Du er uansett selvsagt velkommen til å sende oss en e-post dersom du fremdeles har spørsmål til sluttfakturaen. Merk e-posten med «Bytt.no – Arta», så skal vi selvsagt prøve å hjelpe deg videre. Ønsker deg en fortsatt fin dag. Hilsen Arta - LOS
Dårlig beskrivelse av avtaler ved inngåelse av avtaler med selger. De viser ingen forståelse for forbrukeren som er forvirret. Liten forståelse for konkuranse.
Hei Arne, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplever å ikke ha fått tilstrekkelig med informasjon om våre avtaler - slik skal det selvsagt ikke være. Vi ønsker å være en pålitelig og troverdig strømleverandør hvor man som kunde alltid skal være trygg på at man vet hva man betaler for. For oss er det viktig å svare på de spørsmålene våre kunder måtte ha, og vi ønsker å gjøre det lettere å ta gode valg i et strømmarked som flyter av ulike avtaler og begrep. Vi må bare beklage for at du ikke føler deg imøtekommet på dette hos oss - vi tar med oss din tilbakemelding i vårt arbeid med kontinuerlig forbedring. Vi håper uansett at du ønsker å fortette å gi oss en sjanse fremover, og du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 60 85 00 dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ha en riktig fin dag! Hilsen Carmen - LOS
God avtale gjennom COOP. Mulighet for å binde strømprisen i perioder med store pris svingninger. Ikke alltid billigst, men helt grei pris. Kundetorget har jeg ikke hatt behov for snakke med, men ved henvendelse pr epost fikk jeg et utfyllende og klart svar. Et eksempel til etterfølgelse for andre og mye større selskaper. Ingen nevnt ingen glemt :-)
Hei Knut, Takk for god tilbakemelding - dette var hyggelig å høre! Du er ikke alene om å være fornøyd med Coop strømavtale. Dette har blitt en svært populær avtale etter at den ble lansert for flere år siden. Det finnes helt sikkert avtaler eller tilbud med lavere pris - for eksempel minuspåslag, sponset strøm, gratis fastbeløp og lignende - men hvor vilkårene ofte endres etter en liten stund slik at strømleverandøren ikke går i tap. For oss derimot er det viktig å kunne tilby langvarige strømavtaler med prisvilkår som er gunstige over tid, og ikke bare her og nå. Med Coop strømavtale har man en stabil og konkurransedyktig avtale hvor man i tillegg mottar 2% løpende medlemsbonus av strømforbruket som blir satt rett inn på fordelsregnskapet hos Coop. Det er bra at du ikke har hatt behov for å være i kontakt med vårt kundesenter - men ikke nøl med å kontakte oss dersom det skulle være noe vi kan hjelpe deg med. Ha en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS
Jeg er kjempefornøyd med LOS! Har hatt LOS snart 1 år og fått god kundebehandling og benyttet meg av alle de gode tilbudene som har gjort at jeg hatt en veldig stabil og forutsigbar strømpris igjennom hele vinteren! Opplever LOS som ærlige og redelige med god oppfølging av kundene sine.
Hei Lillian, Takk for hyggelig tilbakemelding - godt å høre at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør! Vi i LOS er glade for å kunne tilby langsiktige og konkurransedyktige strømavtaler, og produkter og tjenester som gir våre kunder trygghet og forutsigbarhet når de trenger det. I tillegg legger vi stor vekt på god kundebehandling - våre kundebehandlere strekker seg langt for å hjelpe våre kunder med det de måtte trenge, og ett av våre mål er å ha landets aller beste kundeservice. Vi skal selvsagt gjøre alt vi kan for at du skal fortsette å være fornøyd med å ha oss som din strømleverandør, men ikke nøl med å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 60 85 00 dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS