Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Eg var nøgd med slik heimesida fungerte , og oppdateringar på straumpris. Men då eg flytta til Luster Energi, opplevde eg at det starta eit rot utan like. Eg prøvde å bestille ein ladar til bilen min, rett før eg slutta som kunde. Dette fekk eg ikkje svar på. Men etter lang tid fann eg ein mail om dette i søppelposten min. Eg vart skremt då eg oppdaga at dei hadde teke meg tilbake som kunde utan mitt samtykke. Dermed fekk eg fleire faktura, og dei ser eg ikkje på mi side meir. Eg fekk nyleg ein mail om straumavtale som eg kunne bruke angrefrist på. Eg vart litt skremt på om eg på nytt var teken tilbake. Det var eg ikkje, men eg hadde to inkassvarsel, kunne han fortelje. Eg kunne kontakte Kredinor. Eg har ikkje motteke noko inkassovarsel nokon stad, so korleis kan eg ringe dit. Eg håpe ingen vert ute for slik behandling. Eg vurdere faktisk Forbrukerklagenemda for hjelp.
Her får vi litt igjen for pengene. Koser oss med Los dager og bare det koster mer en jeg kan spare hos andre selskap. Litt Rot med appen, men funker nå. Strømprisen er jo dyr uansett👍
De gir godt med informasjon og veldig god kundeservice.
Ville bytte avtale og ringte Los fikk opplyst "du er nr 52 i køen"!! Da la jeg på. Sendte mail men nå har det gått 14 dgr uten å fått annet svar enn at det tar 1 uke på svar. Nå er jeg lei av dårlig service så imorgen bytter jeg strømselskap etter 50 år hos Los. Adjø!!
Svarer ikke på tlf, først ett par uker etter sendt mail. Ei heller svar på spørsmålene! Umulig å endre, si opp avtale på nett! Umulig å lese at vår avtale var ‘variabel’ !!! Ufullstendig app..kun forbruk pr dag ikke time! Hatt los i alle år, både hjem og hytte! Aldri mer!! Sleip kundebehandling! Bytter i dag!
Los sin coop avtale, beregner time spot, gir meg all info jeg trenger i appen og gjør meg trygg på at jeg har den beste avtalen som er mulig for meg. Det viser analysen i bytt.no
Med Los TOPP 5 avtale med prisgaranti har jeg blitt lurt! Med denne avtalen går jeg til og med glipp av den lovte strømstøtten! Og det har Los ikke informert om. Å stå på denne avtalen har medført at eks oktober-regningen ble unødvendig 4 x høyere enn den skal være. Nå fører denne dårlige avtalen til at jeg må slå av all strøm (jeg kan) og leve i innetemperatur på 10 grader for å ha råd til å betale strømregningen. Er det mulig!!!? Tipper alle ansatte i Los står på denne gode avtalen selv? Kundeservice hos Los er ikke tilgjengelig heller, og har over flere dager prøvd i timesvis å komme i kontakt. Dette er BUNN! Og skettes ikke Topp som det ble reklamert med.
Hei! LOS har flere typer strømavtaler. Har man spotpris-avtale betaler man det strømmen koster i den timen man bruker den. Har man en variabel avtale, som Topp-5, har man en fast pris over tid. Variabel avtale passer for kunder som ønsker å følge markedet, men samtidig ha forutsigbarhet for en periode og få varsel når det skjer endringer. Kunder med variabel strømavtale får den samme strømstøtten som kunder med spotprisavtale, men utslagene vil kunne variere fra måned til måned. Dette fordi statens strømstøtte regnes ut etterskuddsvis basert på spotprisen som har vært, mens prisen på flytende strømavtale settes i forkant av perioden. Prisen på de variable avtalene endrer seg seinere sammenliknet med spotpris. For å illustrere dette kan vi ta august og september som eksempler. I august var spotprisen rekordhøy. Spotprisen endret seg time for time og variasjonene var store. De variable avtalen var mer stabile, og hadde et etterslep av sommerprisen. På grunn av at endring av prisen må varsles 14 dager i forkant av endringen, så tok det lenger tid før prisen økte på de variable avtalene. Kunder på variable avtaler hadde dermed lavere pris enn kunder på spotpris. Prisen på de variable avtalene økte mot slutten av august i takt med prisen i markedet. I løpet av september snudde markedet og spotprisen gikk ned. På samme måte som det gikk litt tid før prisene økte, så tok det litt tid før prisene sank igjen i september. Det resulterte til at regningen ble noe høyere for september måned – sammenliknet med august måned. Det er ingen binding på våre variable avtaler så her kan man velge å benytte seg av annen type avtale når ønskelig. Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål. Hilsen oss i LOS