Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Veldig dårlig kundeservice og kundebehandling

Omtale av  Martinho S

Man ringer til kundeservice som klarer ikke å svarer på spørsmålene, en faktura blir glemt å betale men ingen påminnelse er sendt eller noe annet, og så er det saken sendt til inkasso hvor man betaler 5000kr isteden for 500kr. Helt forferdelig... Aldri bruker den strømselskap igjen og ikke anbefale denne til ingen andre...

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Martinho. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen du fikk via vårt kundesenter. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi vanligvis behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Dersom det er gjort en feil hos oss skal du selvsagt ikke måtte betale noen gebyrer for det. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se på saken igjen. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Forferdelig

Omtale av  Peter S

Umulig å forstå faktura. Ikke mulig å sammenligne med andre strømregninger.

Nyttig (1)

Dårlig på kundeveiledning og dårlig på å gi beskjed.

Omtale av  Sven Å. S

Oppå dette er dette et firma som bedriver politisk spill. Jeg byttet ifra disse pga dems standpunkt ifht å reklamere hos en nettavis jeg leser ofte. I tillegg etter at jeg sa opp avtalen så ringte en kundebehandler og argumenterte politisk med meg for å få meg tilbake som kunde. De sier de ikke er politiske. Men kundebehandlere som argumenterer politisk for å få meg tilbake som kunde har dere. Nei. Dere viser at dere ønsker å være politiske aktører. Lykke til med det.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Sven. Vi synes det er leit du mener vi er dårlige på kundeveiledning og på å gi beskjed. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha en tilbakemelding på det. Vi ønsker å vite hvilke beskjeder du savner som kunde slik at vi kan bli enda bedre på å holde våre kunder oppdatert. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Først så ringte de for å selge oss strøm...

Omtale av  Ghazaleh O

Først så ringte de for å selge oss strøm. Startet med å fortelle at du får første mnd gratis. Bare tull! Deretter skjønte de at vi ønsket å bytte tilbake til vår gamle selskap. Og kom med tilbud om at vi kunne få fastpris i mnd på 1050kr uansett bruk. Dette hørtes jo bra ut, men var langt ifra i realiteten. Plutselig så fikk vi skyhøye regninger. Og når vi ringte tilbake for å klage så sier en ansatt der at det ikke har blitt loggført noe samtale eller avtale. Når vi ba om å snakke med han vi hadde snakket med sist så begynte han å lyve om at det har han aldri sagt osv. Hold dere unna det selskapet her.. det er ingenting annet enn trøbbel! Og når vi sendte inn en klage så skal fakturaen vår bli satt på vent. Men neida, da har de bare sendt det videre til inkasso istedenfor.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Ghazaleh. Det er viktig for oss at våre kunder mottar tilstrekkelig og riktig informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Når man betaler fast pris hver måned har man en ordning som heter Strømkonto. Vi regner da et gjennomsnitt av ditt årsforbruk og fordeler jevnt over hele året. Man betaler derfor det samme beløpet hele året selv på vinteren der fakturaene vanligvis er høyere. Dette er for å få en mer forutsigbar strømutgift. Man betaler likevel for strømmen man bruker slik at anbefalt månedsbeløp vil kunne bli justert opp eller ned dersom det er noen endringer i forbruk. Vi synes det er veldig leit om det har oppstått noen misforståelser her da vi ønsker å være så tydelige og informative som mulig om våre strømavtaler. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Dersom dette ikke er tilfelle vil vi gjerne at dere tar kontakt igjen slik at vi kan se på saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Useriøse!

Omtale av  Torgeir

Treg kundeservice. Sier de har sagt opp nettleie uten å gjøre det. Skylder på at jeg ikke har gitt tilbakemelding når det er motsatt, når jeg dokumenter motsatt så svarer de ikke. Fjerner historikken i mailingen. Fortsetter å sende regninger etter at avtalen er sagt opp. Tar ikke ansvar for ekstra nettleie som skyldes at de ikke har sagt opp avtalen slik de skrev tidligere.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:24

Hei Torgeir. Her håper vi du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold og kan få undersøkt hva som har skjedd her. Dette er viktig for at vi skal kunne sjekke spesifikt hva som har skjedd i dette tilfellet og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (5)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg

Omtale av  Herman

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg. La til sparepakke i avtalen selv om det eksplisitt ble lovet 5 ganger av selger at det ikke skulle det. Fikk bruddgebyr på kroner 500,- da jeg sa opp, som ble skriftlig bestridt da det var de som brøt avtalen, ikke meg. Dette ble sendt til inkasso selv om det var skriftlig bestridt, noe som selvfølgelig ikke er lov. Skygg LAAANGT unna dette selskapet. Min side er også helt forferdelig dårlig

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:24

Hei Herman. Vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sjekket opp i dette. Det er viktig at selger oppgir riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og man skal kunne stole på at man får det man avtaler. Vi har vanligvis ikke bindingstid eller bruddgebyr på våre avtaler. Unntaket er dersom man har mottatt rabatt ved inngåelse av avtalen. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må man da tilbakebetale rabatten, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Vi håper du tar kontakt slik at vi kan se på saken din på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (5)

Dokumentert dokumentforfalsking

Omtale av  Arne C. E

Eg fekk NorgesEnergi på døren på leiligheten eg budde i. Dei ville selge meg strøm, men eg forklarte at vi hadde fellesmåler og fellesavtale og derfor ikkje kunne bytte. Eg vart forsikra om at dette ikkje stemte lengre og at nye regler gjorde at eg kunne opprette avtale med dei. Eg fekk beskjed om å stikke til Elkjøp og signere avtale og få gavekort i bytte mot bindingstid. Etter fleire runder med ein rekke ulike representanter så viste det seg at dei hadde tatt feil og at mine opplysninger stemte. Noen måneder gjekk og dei kunne fremdels ikkje levere tjenesten dei hadde solgt meg. Sidan det var dei som ikkje kunne levere og ikkje eg som brøt avtalen så fekk dei ikkje til å trekke tilbake velkomstbonusen. Løsningen deira vart då å fabrikere ein kontrakt i mitt navn på eit annet hus og la denne avtalen løpe i 2 - 3 dager og så slette avtalen og fakturere for forbruk på det huset samt avtalebrudd-gebyr. Eg reagerte på dette og sa at eg nekter å betale straffegebyr for ein avtale dei brøt og at dei ikkje hadde nook grunnlag for å opprette ny avtale på meg utan mitt samtykke. Etter mykje om og men så fekk eg beskjed om at dette skulle dei ordne opp i. Nokre måneder gjekk og så dukka inkasse opp på ein faktura på ein avtale eg aldri hadde inngått. Når eg klaga på dette så viste dei meg eit forfalska document med min underskrift men med kontraktsobjekt. Dette kan eg enkelt bevies at er forfalsket da kontrakten er datert før dei har sendt ut bekreftelse på opprinnelig kontrakt. Kort oppsumert så har dei solgt meg ein tjeneste dei ikkje kunne levere. Denne avtalen har eg signert og dei og eg har kopier av innholdet. Når dei ikkje kunne levere, så har dei gått tilbake og endret denne kontrakten til eit produkt dei kan lever for å kunne sei at det var eg som brøt kontrakten og ikkje dei. Å fabrikere ein kontrakt for å kunne kreve inn ein velkomstbonus er vel litt på kanten.

Nyttig (4)

Haienergi

Omtale av  Steve

Haienergi og Solvencia er samme selskap. Går det en dag over betalingsfrist, så er det inkasso fra Solvencia. Møkkafirma!

Nyttig (6)

Håpløst

Omtale av  Anders

Flyttet fra adressen før avtaleperioden av utløpt. Fikk da en telefon fra en frekk ansatt hos NorgesEnergi som krevde et gebyr på 500kr, uavhengig av om jeg beholdt dem på min nye adresse eller ei. Faktura dukket aldri opp. Men det gjorde inkassokravet på nærmere 900kr. Orginalfaktura har jeg forsøkt å få tak i uten hell. Hverken Solvencia eller Norgesenergi har sendt meg dette etter gjentatte henvendelser.

Nyttig (6)

Sparepakken

Omtale av  Hans C. H

Gikk over avtalen og fant Sparepakken til 49 kr pr måned. Det er jo lureri! Sjekk fakturan din og si opp Sparepakken avtalen!

Nyttig (5)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Politisk boikott

Omtale av  Chris T

Jeg har vært kunde i flere år. Men valget var enkelt da Norges Energi valgte å utelukke Resett for sine annonser. Det er en farlig vei å gå om private aktører skal definere Hvilke meninger som er korrekt og ikke. Svaret jeg fik fra NE var at nå hadde de stoppet annonsene i alle avisene. Så isteden for å annonsere i Resett så velger man altså å ikke annonsere noen sted. Noe totalitært over dette. Velger man boikottlinjen så må man selv tåle å bli boikottet.

Nyttig (12)

Diskriminerende, pågående, og frekke

Omtale av  Skaubjønn

Frekke og pågående selgere. Dårlig kundeservice med unnvikende og ingen tilbakemelding.

Nyttig (1)

Dårlig firma, som kun er opptatt av mest mulig profitt, service aner dem ikke hva er! :(

Omtale av  Monet

Masete aggressive plagsomme selgere og en talentløs nettside "min side", som aldri fungerer som den skal, elendig teknisk, sagt ifra ørten ganger fikser de det, nei!I tillegg er dem rådyre på kwh pris, styr unna! :(

Nyttig (2)

Lover mye, holder lite.

Omtale av  Philippe

Ivrige selgere som ikke innfrir det de lover, styr unna.. Selger gull og grønne skoger, men leverer gråstein og hodebry.

Nyttig (4)

Sleipt å si at man kan betale fast beløp hver måned, mens gjelden din til dem vokser

Omtale av  Trond

Dyrt og veldig rotete oppsett med forskjellige avtaler. I tillegg boikotter de en avis som ikke er politisk korrekt.

Nyttig (5)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen

Omtale av  Christian

Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen. Man blir forklart en meget gunstig avtale, men når fakturaen kommer er det helt klart en langt dyrere avtale. I tillegg fakturerer NorgesEnergi deg for forsikringer, selv om selgerne eksplisitt har lovet at dette ikke kommer til å skje. Når man kontakter NorgesEnergi etterpå er det ingen hjelp å få, dette er tydeligvis slik de vil det skal være.

Nyttig (5)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR