NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Norgesenergi har begynt en prosess i politisk retning og det skal de ikke gjøre etter min mening. Når et strømselskap virkelig går inn for å stenge dem ute så er det påtakelig. Det får meg til å ikke finne noe positivt i selskapet. Jeg bytter derfor selskap.
Jeg byttet til et annet selskap da jeg i utgangspunktet ikke var fornøyd med kundeservice. Jeg ble da ringt opp av en selger fra norgesenergi som lovte meg 1000 kr rabatt på neste faktura dersom jeg flyttet tilbake til de. Jeg godtok dette, men fikk aldri de 1000 kr i rabatt, sendte mail og fikk beskjed om at dette ikke var noe de gjør etter en ukes svartid. Jeg ringte inn for å oppklare, men etter lang ventetid kom jeg bare til telefonsvareren og kom derfor aldri igjennom.
Hei Camilla! Vi i Norges Energi er opptatt av kundene våre skal føle seg trygge og godt tatt vare på, og jeg skjønner at dette ikke har blitt innfridd for deg. Jeg må bare beklage at servicen du har opplevd ikke fulgt standarden og at du måtte vente så lenge i kø på telefonen, for så å komme til telefonsvareren. Vi er i tillegg opptatt av at våre kunder får tilstrekkelig med informasjon om avtalen og at avtalen inngås på riktige vilkår. Her har det, igjen, sviktet fra vår side og jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd her. Mvh Jan H
Hvis du liker høye strømpriser og dårlig kundeservice, så er dette selskapet for deg.
Har vært kunde i NorgesEnergi i over 20 år, og har egentlig ikke så mye å utsette på kundeforholdet rent teknisk. Men da det kom frem i påsken at de anser resett.no som et rasistisk nettseted, uten begrunnelse, og valgte å ramme de økonomisk ved å kutte annonser ble jeg veldig provosert. Som tilhenger av ytringsfrihet finner jeg aktører som bidrar til no-plattforming komplett uspiselige. Er idag fornøyd kunde hos en annen leverandør. NorgesEneregis utrolig masete og utidige oppringinger i dagene etterpå var også veldig irriterende og førte til at jeg blokkerte telenonummeret deres på min mobil.
Hei Stein. Vi i NorgesEnergi er opptatt av at alle skal kunne si sin mening. Ytringsfrihet og mediemangfold er avgjørende i vårt demokratiske samfunn. Vi gjør våre vurderinger helt selvstendig, og selv om enkelte har hevdet at vi lar oss presse av politikere til å "boikotte resett" så er det ikke det som skjer. Vi har aldri uttalt at resett er et rasistisk nettsted og det er heller ikke dette som er grunnen til at vi har valgt å fjerne annonsene. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Annonsene som ble vist skulle aldri vært der i utgangspunktet, og ble derfor fjernet når vi ble gjort oppmerksom på det. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!
Hei Anne. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen ved avtaleinngåelse og vi beklager dersom dette ikke er blitt gjort i dette tilfellet. Vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt og at avtalen ikke samsvarer med det som ble forespeilet ved avtaleinngåelse. Dersom du allerede har vært i kontakt med oss går jeg ut ifra at dette allerede er tatt videre med butikken det gjelder. Når det gjelder informasjonen som sendes skriftlig sammen med avtalebekreftelsen er det ønskelig at dette er informativt og lett tilgjengelig for kunden så dette skal vi ta en gjennomgang av. Sparepakken følger med på avtalen, men er valgfri og kan fjernes om man ikke ønsker å ha den med. Dersom man er uenig i et krav man mottar er det viktig at man tar kontakt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Dersom man unngår å betale deler av beløpet vil resterende beløp purres på dersom ikke annet er avtalt. Det er da kun det resterende beløpet som følges opp videre og ikke hele beløpet. Vi beklager dersom dette har vært misvisende i sms-en som ble sendt fra oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Uprofesjonell håndtering knyttet til en overflytting fra strømavtalen jeg hadde bestilt til en dyrere avtale. Overflyttingen var feil i utgangspunktet, og i kontakten med dem fikk jeg beskjed flere ganger om at feilen var rettet opp og at overflytting var kansellert. Dette viste seg å ikke være tilfellet (fikk påfølgende feilfakturering). Frabefaler på det sterkeste å tegne avtale hos dem med mindre man ønsker å bruke mye tid og krefter på å forsøke å ordne opp i problemer som kunne vært unngått i utgangspunktet.
Hei Cecilie. Her er det veldig vanskelig å si hva det er som har skjedd og vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på saken. Vi synes det er leit å høre at du har brukt mye tid på noe som i utgangspunktet skulle vært løst ved første henvendelse. Videre skal man kunne stole på at alt er i orden dersom man får beskjed om det. Vi håper å høre fra deg slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene har 5 måneders erfaring med Norges Energi gitt meg de dårligste erfaringene jeg har opplevd av en stor norsk næringslivsaktør. Lovnader om billig strøm ble til skjulte kostnader, svært dårlig kundeservice og noe som totalt må bli den dyreste strømmen på markedet. For all del, hvis du ikke vil bli lurt, STYR UNNA!
Hei Olaf M. Vi synes det er veldig leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer hos oss. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Hva som lønner seg vil i stor grad avhenge av forbruk. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har fått noe de ikke har bestilt. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler", men så viser det seg at de etter kort tid går over til andre avtaler som er enda dyrere. Har byttet strømselskap nå, og Norgesenergi lar meg ikke være! De har ringt meg over 10 ganger nå, og fortsetter å mase selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt fra dem.
Hei Gustav. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt. Vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige avtaler over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Her vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd. Når man gir beskjed om at man ikke ønsker å bli ringt mer skal selvsagt dette respekteres. Vanlig rutine er at vi da fjerner telefonnummer fra våre ringelister, men det ser ut ikke om som dette har skjedd her og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi
Selgere ringer daglig nå og maser... umulig å få de til å slutte. Forferdelig irriterende!
Ble oppringt etter at jeg sluttet hos de. Jeg forklarte årsaken til at jeg sluttet, det var at de ikke støtter mediamangfold. Da fikk jeg frekke svar tilbake, og så la de bare på. Ble egentlig litt sjokkert av kundebehandlingen deres. Har som kunde ikke vært fornøyd med prisene heller... Var litt rart at de ikke prøvde å vinne meg tilbake med et bedre tilbud på strøm? Uansett så er det like billig og mye enklere å være kunde hos den lokale kraftprodusenten.
Hei Jon. Vi synes det er leit å høre at du har opplevd vår selger som frekk og det er ikke slik vi ønsker at kontakten med oss skal oppleves. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og at det oppleves som hyggelig å bli kontaktet av oss. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha tilbakemelding på dette. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Mvh Monica, NorgesEnergi
Benyttet meg av tilbud på Elkjøp og ble kunde, selger bekreftet på forespørsel at det ikke var noen avtaleperiode. Det viser seg i etterkant at det er. Videre så vær obs på at forbrukerrådet har definert Ekjøp som fast utsalgsted for NorgesEnergi, så du har ingen angrerett, dette er særdeles misvisende. Kommer aldri til å bruke Norgesenergi igjen, og kommer til å fraråde alle om å inngå avtale med dem.
Hei Thor. Det er veldig beklagelig å høre at du har fått feil informasjon rundt avtaleperioden ved inngåelse av avtale. Det er like viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale med oss uavhengig av hvor avtalen inngås. Det stemmer at man ikke har angrerett når avtalen er inngått via fast utsalgsted. Dersom man allikevel velger å bytte leverandør er det kun rabatten man fikk i butikk man må tilbakebetale og ingen bruddgebyr utover dette. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
En bedrift som blander seg inn i det frie ord fortjener ikke kunder (boikotter Resett). De svarer ikke på epost, telefon svarer de på etter lang lang tid. Prisen er ikke den de lovde. Jeg flytter til et mer seriøst selskap.
Hei Bjørn. Vi i NorgesEnergi har ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og vår beslutning om å fjerne annonser som i utgangspunktet aldri skulle vært vist på resett.no, er ingen boikott. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Det er store variasjoner i antall henvendelser til vårt kundesenter og det er flere forskjellige faktorer som spiller inn. Vi kan derfor i enkelte perioder ha lite henvendelser til vårt kundesenter, mens vi i andre perioder har forholdsvis lang ventetid. Vi har full forståelse for at dette kan være frustrerende for våre kunder og vi vurderer løpende tiltak i perioder med mye henvendelser. Vi har hatt en travel vinter, men ventetiden har heldigvis gått ned etter det. Dersom vi har kø på telefon kan du også legge igjen ditt telefonnummer så ringer vi deg opp igjen. Vi synes det er leit om du har opplevd at avtalen ikke var som den ble forespeilet ved inngåelse. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Vil med dette advare alle som ferdes i Torvbyen mot frekke selgere av strøm fra NorgesEnergi. Det er to unge selgere som jobber sammen, de spør om navn, telefon nr og mail adresse. De er pågående ovenfor eldre mennesker, selv om man sier at man ikke er interessert. I dette tilfelle så ble telefon nr utgitt slik at de eventuelt kunne ta kontakt ved senere anledning. De leverer ut reklameprosjekt «Slik blir du litt grønnere i hverdagen». Uten da å ha oppgitt navn eller mailadresse, så bruker NorgesEnergi telefonnummeret og melder inn ny kunde (da uten at de har signatur fra sine «nye» kunder). En slik innsalgsmetode fra NorgesEnergi er både uetisk og umoralsk. Er det lov å skaffe nye kunder med slike metoder?.
Hei Nina. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det skal ikke være mulig for selger å melde inn kunder uten samtykke da registrering forutsetter en signatur eller i enkelte tilfeller at man besvarer sms via sin telefon. Videre er det viktig at selgere opptrer respektfullt og høflig. Viser til pågående dialog hos oss hvor vi har fått mer informasjon fra deg og undersøker saken. Vit at dette er en sak som blir prioritert hos oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Telefonselgere fra Norges Energi AS, respekterer ikke at man har reservert seg mot telefonsalg! Dessuten er jeg ikke kunde lengere hos Norges Energi AS! Jeg sa opp kundeforholdet for at de boikottet nettavisa Resett, ved å slutte å annonsere der! Et firma skal være politisk nøytrale! Jeg vil anbefale dere å boikotte dette useriøse firmaet! Jeg anbefaler å blokkere nummer som Norges Energi AS bruker! Dessuten er de dyre på strøm og har en elendig kundeservice. Huseiernes Landsforbund har en avtale med Norges Energi AS, som medlem av Huseiernes Landsforbund har jeg oppfordret dem til avslutte sin avtale med Norges Energi AS. Som er et useriøst firma! De fortjener ikke 1 stjerne engang!
Hei Stig. Vi følger de samme reglene som andre i forhold til telefonsalg og skal ikke ringe til de som er reservert mot telefonsalg. Dersom du var/nylig hadde vært kunde hos oss på det tidspunktet er det nok i den forbindelse vi har ringt. Når det gjelder resett var det aldri meningen at vi skulle annonsere der og vi valgte å fjerne våre annonser når vi ble gjort oppmerksom på det. Det er viktig å presisere at dette ikke gjelder et boikott av resett.no og vi synes det er leit at det oppfattes som det. Vi har ingen politisk dreining verken mot høyre eller venstre. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og opplever oss som useriøse. Vi vil gjerne ha tilbakemelding dersom det er noe spesielt du har opplevd hos oss som gjør at du oppfatter oss som useriøse. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Norgesenergi ringer og inngår avtaler pr. telefon. Etter det opplevde jeg at det tok 3 uker før jeg fikk angreskjema og avtalene skriftlig. Etter loven har jeg da rett til å angre, men Norgesenergi hevdet at fristen for dette var passert. De skyldte på posten og treg levering for å frata med retten til å angre. Jeg måtte lese fra lovteksten, og vise til min evt. oppfølging av dette dersom de skulle tvinge meg inn som deres kunde. Forbrukerklage og juridisk oppfølging ble opplyst. Til slutt fikk jeg løfte om at de skulle stryke avtalene om levering av strøm, etter en halv times telefonmøte med Norgesenergi. Nå er jeg spent på om de holder seg til Norsk lov mht. dette.
Hei Griffern. Her har det oppstått en veldig uheldig situasjon og vi synes det er leit at du opplever at du har blitt fratatt din angrerett. Det er riktig at man har rett på to uker angrefrist etter inngått avtale via telefon og det gjelder hos oss også. Man kan benytte seg av angrefristen ved å sende inn skjema eller ta kontakt med vårt kundesenter på telefon eller epost. Dette gjelder også dersom man ikke har mottatt angreskjema enda. Dersom vi skal kunne sjekke oppi saken din er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har fått en tilfredsstillende løsning på saken etter siste kontakt og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom dette ikke er tilfelle. Mvh Monica, NorgesEnergi
Har hatt avtale om å betale lik pris hele året. Har hatt det i mange år. Skulle skifte strømleverandør og fikk da strømoppgjør fra NorgesEnergi på kr. 13000. Uten noe spesifikasjoner. Etter mange mail fikk jeg spesifikasjoner på beløpet som da var helt fra 4 år tilbake.
Hei Jenny. Ut ifra det du beskriver ser det ut som at du har hatt vår valgfrie betalingssløsning, Strømkonto. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker din faktura fra. Du får da faktura med samme beløp hver måned for en mer forutsigbar strømutgift. Fakturaene sendes med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Det anbefalte beløpet er satt ut i fra ditt strømforbruk og er det som jevnt over anbefales av oss at betales. Man har likevel mulighet til å betale inn mer eller mindre enn ønskelig i perioder dersom man har behov for det. Vi anbefaler at man følger med på saldo som oppdateres på hver faktura slik at man vet hvordan man ligger an med innbetalinger. Det er vanskelig å si hvorfor din Strømkonto har havnet så mye i minus, og vi synes det er leit at du har havnet i denne situasjonen. Vi forsøker å gjøre Strømkonto så forståelig og oversiktlig som mulig for våre kunder, og oppdaterer til en hver tid anbefalt månedsbeløp i forhold til reelt forbruk for at fakturabeløpene skal være så riktige så mulig i forhold til strømforbruket. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter. Vi kan også dele opp din faktura dersom det er ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi