NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sender meg papirfaktura selv om jeg har både avtalegiro og eFaktura aktivert i banken.
Dette er et svindelselskap. Disse driver en elendig modell. Virker som selgerne deres er bevist opplært til å lyve, for så holde på retten sin fra småskriften ingen leser. Styr unna!
Hei! Vi syntes ikke det er greit at du føler deg lurt av selgerne våres. Vennligst ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller e-post [email protected] slik at vi kan få registrert klagen din, og finne ut av dette for deg. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Er vel det desidert verste strømselskap som finnes. Totalt useriøst, inkompetente kundebehandlere, kjeltringer av selgere som lurer folk inn i binding/kontrakter og dekker seg bak at kunden har all skyld som signerte. Noen må stoppe dem og vil advare samtlige om å IKKE bli kunde hos Norges Energi for da blir man svindlet. Men visst man vil ha problemer og vil bli lurt, ja DA skal man bli kunde der. Fy f.. førr et selskap.
Hei Andreas. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både ris og ros. Vi synes det er leit at du føler deg svindlet av oss. Vi hadde satt pris på om du hadde tatt kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi ønsker ikke at du som kunde skal sitte igjen med en følelese av å ha blitt lurt. Som kunde skal man kunne stole på at avtalen er som man ble forespeilet ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er vi avhengige av at du tar kontakt med oss. Samtidig ønsker vi gjerne å vite mer om hva du har opplevd hos oss slik at vi kan finne ut når og hvor dette gjelder og hvordan vi kan forbedre oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg har vært kunde hos Norgesenergi i to perioder. Første periode som kunde var helt ok, frem til avslutting av avtale. Husker denne prosessen som svært upraktisk. En stund etter at jeg hadde vært kunde ble jeg oppringt med nytt tilbud. Tilbudet var av typen "superhemmelig tilbud for tidligere kunder, nei du kan ikke få det tilsendt på e-post". Burde ha luktet lunten, men bet på. NorgesEnergi hadde ikke klart å få med seg min nye adresse selv om de fikk den oppgitt direkte av meg. Det førte til at viktige brev, deriblant fakturaer ble feilsendt og kom alt for sent frem til meg. Jeg gjorde dem oppmerksom på dette via både chat og e-post, uten at problemet ble løst. Min konklusjon er at dette er et useriøst selskap som baserer seg på "skitne triks" og dårlig oppfølging av kunder.
Hei Daniel. Her må vi bare beklage dersom avtalen du fikk ikke samsvarte med det du ble forespeilet ved inngåelse. Ved inngåelse av avtale over telefon tas avtaleinngåelsen alltid opp på bånd. Samtidig sendes det også en avtalebekreftelse kort tid etter avtaleinngåelse med all informasjon om avtalen og angrefristskjema. Dette er for å sikre på best mulig måte at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon og at vi får registrert riktige kontaktopplysninger på kunden. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken og se hva som har skjedd her. Vi synes det er leit at du ikke har hatt noen god opplevelse med vår kundeservice og dette ønsker vi å rette opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ble kunde med samboer i fjor når vi flyttet sammen i en liten leilighet i Bergen. Opplevd 2 ganger å få feil faktura. Meldte inn flytting i god tid før vi flyttet ut i juni 2019, men de forsetter å sende oss faktura og forteller oss at vi fortsatt er aktive kunder. Styr unna. Rotete og useriøst firma.
Hei Peter. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående dette? Jeg ser du skriver dere meldte inn flytting i god tid før dere flyttet ut og dere har jo da gjort helt riktig i forbindelse med flyttingen. Ved utflytting må dette meldes til strømleverandøren senest tre dager før utflyttedato for at leverandøren skal rekke å avslutte avtalen fra datoen du flytter ut. Fakturaene sendes etterskuddsvis etter strømmen er brukt slik at det er vanlig at man mottar 1-2 fakturaer etter man har sagt opp. Disse skal jo da gjelde for perioden før avtalen ble avsluttet. Perioden skal stå spesifisert på fakturaen. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men dersom du fremdeles ikke opplever at saken har fått en tilfredsstillende løsning håper vi du tar kontakt med oss slik at vi kan finne din avtale hos oss og undersøke saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Oppdaget at de har belastet meg for tilleggsprodukter, noe som kalles sparepakke og vintertrygghet. Jeg kan ikke huske at dette ble nevnt da strømavtalen ble inngått. I tillegg nekter de å oversende dokumentasjon på at jeg har inngått avtale på disse produktene.. Jeg holder igjen de siste fakturaene til de enten krediterer meg for disse produktene, eller de dokumenterer at jeg har inngått avtale på disse. Til tross for innsigelse, sender de saken til inkasso. Der leverer jeg ny innsigelse og ber på nytt om dokumentasjon på avtalen. Etter at saken har ligget i bero i 3 måneder, har de enda ikke sendt meg dokumentasjon på at det eksisterer noe avtale på disse produktene! Produktet sparepakke er en forsikring som vil tre i kraft om jeg blir sykemeldt, permittert eller ufrivillig arbeidsledig. Hadde det ikke vært greit å få tilsendt forsikringsvilkårene om man inngikk en forsikringsavtale?
Hei Thomas. Vi syntes det er leit å høre at du føler vi ikke har hjulpet deg slik du skulle ønske. Vi vil veldig gjerne komme til bunns i denne saken med deg og ber deg ta kontakt med kundesenteret våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Etter at jeg sa opp avtalen har de drevet med telefonterror, ringt meg nærmest daglig selv om jeg sa jeg ikke var interessert. I tillegg unnlater de å si hvor de ringer fra, han som ringte fant på en løgn om at det var noe galt med strømanlegget så flere i blokken hadde fått for høy regning bare for å få meg til å fortsette samtalen og så høre på hvor fantastiske priser han kunne tilby meg.
Hei Marij. Vi beklager veldig at du har blitt utsatt for pågående selgere. Om du tar kontakt med kundesenteret våres så kan vi hjelpe deg med å legge inn en klage på selger, og slette ditt nummer fra salgslistene våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Billig. Hyggelig kundeservice. Omtenksomme. Behjelpelige og hjelpsomme.
Sa opp avtalen med dette grenseløse og horrible strømselskapet NORGESENERGI pga skyhøye priser vi måtte betale. Videre da etter ny avtale med et annet strømselskap, har de gått inn uten at de har opplyst om det, og trukket en høy betydelig sum fra konto til min kone, da de mener vi har en utstående saldo, tross for ekstreme priser vi har betalt. Bedt om å få faktura detaljer, men kun fått tilsendt hvilke summer som er betalt opp igjennom. Personlig forsøkt å få tak i disse på tlf etter denne hendelsen, men kommer til en overfladisk kunderådgiver hvor man blir bedt om å taste 2 valg og som skal ringe deg opp. Disse ringer ikke opp og har en ubeskrivelig dårlig kundeservice!!. Dette selskapet har til de grader så mye dårlig kritikk og videre omtaler at det er helt utenfor min fatteevne og at dette er lovlig. Mange av omtalene jeg har lest om dette selskapet som har fått tilbakemelding fra Norgesenergi, er:" vi beklager, vi beklager at du har en slik opplevelse av oss", men allikevel får dette bare fortsette. Har forsøkt å komme i kontakt med Forbrukerrådet, men lang venting, men vil bli fulgt opp. Til de av dere som leser dette og et svært godt råd: IKKE vurder å bruke dette selskapet!!!
Hei Hs. For å kunne sjekke opp i saken og se hva som har hendt her er det viktig at du kontakter vårt kundesenter. Det er den eneste muligheten vi har til å sjekke opp i din sak. Dersom du ikke har mottatt kopier av dine ordinære fakturaer skal vi selvsagt sende deg dette. Ut i fra det du skriver kan det høres ut som du har en valgfri betalingsordning hos oss som heter Strømkonto. Det er nok disse fakturaene du har mottatt fra oss ved første henvendelse. Der vil man dessverre ikke finne oversikt over forbruk og priser. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Du betaler da samme beløp hver måned hele året basert på årsforbruket på ditt anlegg. Dersom det er trukket et beløp fra din kones konto må nok dette være i forbindelse med at dere har avtalegiroavtale hos oss. Det sendes alltid med fakturaspesifikasjon per post eller elektronisk, avhengig av om man har e-faktura-avtale eller ikke. Denne kan vi sende deg på nytt om ønskelig. Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du opplever å motta høye fakturaer da dette kan skyldes flere faktorer, men på generelt grunnlag kan vi si at prisene generelt i strømmarkedet har vært høyere det siste året enn foregående år. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan sende dere full oversikt og eventuelt ta en gjennomgang sammen med dere. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi
Lurer deg til å inngå fordyrende avtaler. Slett kundeservice. Forsøker å true deg med opptak av samtale som i realiteten sier noe helt annet.
Hei Tom. Vi synes det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss. Det stemmer at vi tar opp lydfil i forbindelse med avtaleinngåelse over telefon og denne skal fungere som en sikkerhet både for oss og for kunden og sikre at kunden er gitt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Det er også slik at man som kunde kan få høre lydfilen som ble tatt opp over telefon dersom man ønsker det. Det er også i vår interesse at våre selgere utgir riktig informasjon og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Strømavtalen man får skal samsvare med strømavtalen man blir forespeilet ved inngåelse. Dersom dette ikke skulle være tilfelle her ønsker vi å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
En dag dukket det opp et brev i posten om at vi hadde blitt kunder hos norges energi. Vi har ALDRI gjort noe avtale med. Sendte de en krass mail om hva de holdt på med men de hadde ingen svar på dette. 2 uker etterpå får vi et brev i posten om avsluttelsesgebyr fra 29 mai til 29 mai på 45 kr. NÅR VI ALDRI HADDE VÆRT KUNDER HOS DE!! Skal ringe de imorgen og rive kjeft. Dette er svindlere på lavt nivå. Hold dere unna!
Hei Vegard. Her høres det ut som det har skjedd en misforståelse. Vi håper du har vært i kontakt med oss i mellomtiden og fått løst saken. Vi fakturerer aldri avsluttelsesgebyr for våre kunder på kroner 45. Det koster ikke noe verken å bli kunde hos oss eller å avslutte avtalen, så dette er nok mest sannsynlig strømmen som er brukt den dagen dere var kunde hos oss. Dersom dere ikke har vært i kontakt med oss for å bli kunder er det veldig viktig at vi får sjekket opp i dette. Vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Mvh Monica, NorgesEnergi
Vi har 2 strømmålere. Avsluttet hovedmåler i januar 2019 og andre måler april 2019. NorgesEnergi skylder oss flere tusen, men fortsetter å sende purringer via bank og sms. Hver gang kunderservice blir oppringt, sier de at jeg har helt rett og at de skal utbetale utestående. Purringene fortsetter å komme og det trekkes penger fra det vi har utestående. Hva skjer når denne går tom? Sendes regningen da til inkasso? Daglig leder som har ansvaret tar ikke telefonen, og kundeservice har vel ikke noe annet å bidra med enn å samtale med misfornøyde kunder. I tillegg må det sies at jeg har byttet til en leverandør som scorer veldig lavt på pris målinger. Men vi har spart kr 3.370 i 2019, sammenlignet med 2018. Tar du kontakt med Forbrukerombudet, blir du bedt om å vedlegge korrespondanse. Mener de enveis korrespondanse, siden den kun går en vei? Anbefaler ikke dette selskapet. Synes synd på kundesenteret som står hjelpeløse i slike saker. Der ledelsen har beskyttet seg selv mot å ta ansvar og møte kritikk.
Hei Jan. Her er det veldig viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen og gir de opplysningene som du gir her. Det kan høres ut som ditt abonnement fremdeles er aktivt hos oss når du opplever å fremdeles motta fakturaer fra oss. Etter at abonnementet er avsluttet skal det produseres et sluttoppgjør hos oss og eventuelt tilgodehavende blir tilbakebetalt til kunde. Dette skjer automatisk, men det kan noen ganger ta litt tid. Det kommer an på flere ting som bl.a hvor fort ny leverandør overfører abonnementet til seg eller hvor fort vi mottar siste målerstand og øvrig informasjon vi trenger for å sluttfakturere. Du oppgir at siste måler ble avsluttet helt tilbake til April og sluttoppgjøret skulle da for lengst vært sendt fra oss. Anbefaler deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se på saken og finne en løsning her. Mvh Monica, NorgesEnergi
Katastrofal kundeservis. Roter det til så du bli tvunget til å akseptere pliktlevereringvilkår. I tillegg lokker deg inn som kunde med tilbud og blir så kjempe kostbar over tid. Mitt beste råd er ligg unna Norgesenergi.
Hei Jes. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Kundeservice er viktig for oss og vi vil gjerne at du tar kontakt med oss dersom det er noe spesifikt du har opplevd. Vi er opptatt av å ha strømavtaler som er gunstige over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Dersom vi har gjort noe feil hos oss som har ført til at du har måtte betale for leveringspliktig strøm en periode er det vanlig at vi da kompenserer den ekstra kostnaden det har utgjort for deg. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på hva som har skjedd her. Mvh Monica, NorgesEnergi
Min samboer fikk sms fra NorgesEnergi 2 uker siden (vi er ikke og har aldri vært kunder hos de eller hatt noe slags kontakt med de), i smsen stod det mitt navn og hans e-postadresse som var skrevet feil. De skrev at de ikke har klart å sende e-post til den adressen og at jeg må ta kontakt for å rette opp i det. Vi tenkte det var veldig rart og sikkert gjort en feil og svarte ikke på smsen. I går får jeg et brev i posten fra NorgesEnergi om at jeg har blitt kunde. Ringte de i dag for å kansellere det og ba om bekreftelse på e-post, det ble gjort. Ønsket mer info om denne avtalen, når den ble inngått og hvor. Fikk svar at det skjedde på en stand i Oslo den og den datoen. Fikk også tilsendt avtalen på e-post. Signaturen er ikke min og det er helt umulig at dette har skjedd da jeg var kun på ett sted den datoen og det var ikke på et senter.
Hei Irma. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående signaturen du mottok? Dersom du ikke har signert og inngått avtale med oss er det viktig at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilfeller skal ikke forekomme og vi må finne ut hva som har skjedd her slik at dette kan rettes opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kjøpte ny vaskemaskin hos Elkjøp, den butikkansatte fikk meg til å bytte strømleverandør til Norgesenergi og lovte at det ikke var noe form for bindingstid. Så får eg en e-post fra Norgesenergi en uke senere med noen helt andre priser og krav til bindingstid enn det som ble opplyst hos Elkjøp. Så eg byttet strømleverandør pga dette men må forsatt betale 500,- for å bryte bindingstiden som eg aldri blei opplyst om!
Hei Kristoffer. Vi synes det er leit at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale i butikk. Det er like viktig for oss at kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen uansett hvor man velger å registrere seg som kunde. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon slik at vi kan sikre at det ikke skjer misforståelser i fremtiden. Når det gjelder bruddgebyret på 500 kroner er dette i forbindelse med rabatten på kroner 500 som du mottok da du ble kunde. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må rabatten tilbakebetales, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Mvh Monica, NorgesEnergi
1 mnd tilbake fikk jeg brev i postkassa fra NorgesEnergi om at min strøm var sagt opp. Jeg måtte betale 500 kr til de fordi jeg sa opp før bindingstiden var utløpt. Men hele poenget her er at jeg aldri har sagt opp strømmen min. Det har en nabo av meg gjort. Han har klart å åpne strømabonnement hos fjordkraft i sitt navn men med mitt måler nr. Så min nabo har fått regningen på min leilighet i ca 3 uker før jeg ble klar over problemet. Ringte NorgesEnergi og de kunne ikke gjøre noe for meg. Fordi det var Fjordkraft i veggen hos meg i de 3 ukene. Ringte Fjordkraft og de kunne ikke sende meg regningen på de 3 ukene fordi jeg ikke var kunde hos de. Jeg fikk ordnet så abonnementet mitt bare løp videre. Men i dag fikk jeg en SMS med samme beskjed som sist. Abonnementet mitt var sagt opp. Så dette blir en ny runde. Dette er rett og slett ikke mulig. Mangel på rutiner er ihvertfall ikke tilstede .
Hei Kenneth. Vi har full forståelse for at dette er en lei og frustrerende situasjon for deg. Når vi får beskjed fra annen leverandør om å avslutte fordi ny eier overtar måleren har vi dessverre ikke mulighet til å ikke etterkomme det. Dersom strømleverandøren har fått oppgitt ditt målernummer ved bestilling har de handlet i god tro. Vi vil veldig gjerne at du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg å ordne opp i dette slik at du også slipper å betale tilbake rabatten på kroner 500. Mvh Monica, NorgesEnergi