Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrygt selskap, prøver å lure deg

Omtale av  Christoffer H. L

Dette er en versting i den useriøse delen av strømbransjen. De har produkter der du betaler 3 ganger så mye som du skal, som de selger aggressivt via telefon uten å være ærlige om betingelsene. Dette er ren svindel, intet mindre. Vi byttet til et tryggere strømselskap som leverer det de lover....

Svar fra NorgesEnergi
14.02.2020 13:42

Hei Christoffer! Det var leit å høre at du har denne opplevelsen. Spotprisen er for tiden unormalt lav til å være på denne tiden av året, dersom du har hatt en annen type strømavtale kan dette være årsaken til at strømprisen din har vært høyere enn innkjøpsprisen. Dersom du har fått feilinformasjon fra selger og at du føler at selger har opptrådd på en agressiv måte beklager vi dette på det sterkeste. Du er velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected] slik at vi kan ta dette videre. Mvh Marthe NorgesEnergi

Nyttig (2)

Informerer ikke om bruddgebyr og bindingstid, selv om jeg spesifikt stilte spørsmål om dette...

Omtale av  Kurt

Informerer ikke om bruddgebyr og bindingstid, selv om jeg spesifikt stilte spørsmål om dette og hadde det som en forutsetning at det ikke skulle være binding eller gebyr for å skifte leverandør. Når jeg nå har skiftet leverandør etter flere år hos NorgesEnergi, dukker dette opp. Hold dere unna denne leverandøren!

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:29

Hei Kurt! Vi skal alltid informere om bindingstid og hva det eventuelle bruddgebyret vil være på. Dersom dette ikke ble informert om, vil vi gjerne høre hva som har skjedd her slik at vi kan ta det videre. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Rot fra ende til annen

Omtale av  Ruby

Maken til surr skal en lete lenge etter! Bare tull med fakturaer, feile regninger og det viste seg at det skulle bli veldig vanskelig å få gjort noe så enkelt som å informere dem om stømavlesning. Dette skapte en masse bry over et par måneder. Men etter en del forsøk klarte vi etter hvert å si opp avtalen med Norges Energi. STYR UNNA!!!

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:28

Hei Ruby! Det var leit å høre at du har fått en slik opplevelse. Dersom du har en profiltmålt måler skal måleravlesningene sendes direkte til netteieren din da det er de som eier måleren din, de videresender forbruket til oss. Vi vil gjerne ta en titt på hva som hendte her. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Useriøs aktør

Omtale av  Andreas

Useriøs aktør. Har nå byttet til annen leverandør, noe som har resultert i titalls telefoner fra NorgesEnergi... Hadde det bare vært noen i andre enden av røret kunne jeg gitt beskjed om at jeg ikke vil bli kontaktet mer, men så proffe er de selvsagt ikke. De ringer og legger på etter noen sekunder. Well done.....

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 13:22

Hei Andreas! Det var leit å høre at du hadde fått denne opplevelsen. Vi kan så klart fjerne nr ditt fra ringelisten dersom du ønsker det. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Manipulerende selger og elendig kundeservice

Omtale av  Espen H

Jeg var kunde hos NorgesEnergi i 15 år, og har vært fornøyd med avtalene og strømprisene. Da jeg likevel ønsket å bytte til en leverandør med en bedre avtale ble jeg utsatt for den mest manipulerende selgeren noensinne. Han lovet meg en avtaletype, med priser og vilkår som det viste seg å ikke være reelle. Jeg tok kontakt med kundeservice flere ganger, på telefon og e-post - men de var helt uinteresserte og inkompetente. Til slutt ble jeg lovet en rabatt på 100 kroner på den siste fakturaen. Selv dette klarte de ikke å holde, selv om jeg minnet dem på det. Den siste kontakten fra kundeservice var av typen «det er så mye jobb å kreditere, vil du virkelig ha rabatten?» Nå har i alle fall jeg gjort mitt for å advare andre potensielle kunder mot salgsstrategien til NorgesEnergi.

Svar fra NorgesEnergi
10.02.2020 09:18

Hei Espen! Dette hørtes ikke bra ut. Vi vil gjerne se nærmere på hva som har hendt her. Har du blitt lovet en rabatt, så skal du så klart få denne. Vi vil veldig gjerne høre hva som skjedde med selgeren du snakket med. Ta gjerne kontakt med oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Ivar K

Selskapet er til å stole på. De har gunstige tilbud og orden i fakturering.

Nyttig (0)

Lureri

Omtale av  Inge H

Kjøpte router hos Elkjøp og fikk 500,- i rabatt for å bytte strøm til NorgesEnergi. Betaler 260,- ekstra pr mnd hos Norgesenergi (kontra Fjordkraft) pga av månedsbeløp og påslag forbruk. Byttet i dag til Fjordkraft. De har ingen mnd-beløp, kun Spotpris (innkjøpspris) pluss 1,99 pr kWt. De kjøpte meg ut av avtalen med NorgesEnergi, får 500,- i rabatt på første faktura. Elkjøp, Huseiernes Landsforbud og NorgesEnergi samarbeider om å lure folk for mest mulig penger. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
06.02.2020 10:33

Hei Inge! Så leit å høre at du er misfornøyd. Vi forøker ikke å lure noen, og synes det er trist at du har denne oppfattelsen. Avtalen man får ved avtaleinngåelse på Elkjøp er en spotprisavtale. Da betaler man innkjøpspris for selve strømmen (likt for alle leverandører) + et fastbeløp og påslag som dekker lovpålagte avgifter og elsertifikater. Dette er helt normalt med en spotprisavtale. Dersom du ønsker å gi oss en tilbakemelding som vi skal ta videre, er du så klart velkommen til å kontakte oss på telefon: 381 00 080 eller e-post: [email protected], henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Marthe, NorgesEnergi

Nyttig (1)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR