Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Høyere spotpris enn andre

Omtale av  Arvid S

Inngikk avtale om spotpris og antok prisen var den som Nordpool oppgir. I desember 2022 var NorgesEnergis spotpris 28,59 øre/kWh dyrere enn Nordpool.

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:36

Hei Arvid Spotprisen er den samme hos alle strømleverandører da alle strømleverandører kjøper inn strømmen fra Nordpool. Prisene som listes på Nordpool er uten mva. Dersom man innhenter priser direkte fra Nordpool må man legge på merverdiavgiften. For å finne pris inkludert mva kan du gange prisen med 1,25. Prisene listes til en hver tid med mva på våre hjemmesider, både dagspris og historiske priser, slik at du enkelt kan få oversikt uten å måtte regne deg frem til prisen. Ved å logge inn på min side vil du kunne se prisene time for time også for ditt område. Gjennomsnittprisen vil også kunne avvike noe fra kunde til kunde avhengig av når kunden bruker strømmen. Prisen de timene det brukes mest strøm vil vektlegges mer ved utregning av gjennomsnittprisen og motsatt vil prisen de timene det brukes minst strøm vektlegges mindre. Prisen på din faktura er altså din gjennomsnittspris basert på ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Mangler skjerm forsikring og kanskje Spotify som en del av abonnement

Omtale av  Kristoffer P

Mangler skjerm forsikring og kanskje Spotify som en del av abonnement

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:56

Hei Kristoffer P Tusen takk for tips. Det er verdifult for oss når våre kunder gir oss tilbakemelding på hva de ønsker. Vi tar din tilbakemelding til etterretning og ser om det er noe vi kanskje kan tilby for fremtiden. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Telefonsalg og dårlig app

Omtale av  Event

Strøm er strøm, og mer eller mindre alle tar samme beløp. I dag er det viktig med en god app som lar deg følge med på eget forbruk og kostnad - og også gjerne med smartlading av elbil og andre integrasjoner. Norgesenergi har ikke noe av dette, og når man topper det med at det første som skjer er at det ringer deg telefonselgere for å selge deg mobilabonnement i tillegg - forkledd som en unnskylding på at de skal sjekke at jeg har tegnet rett strømabonnement så takker jeg høflig for meg og bytter over til et mer innovativt selskap med en enda lavere månedspris i tillegg.

Svar fra NorgesEnergi
20.01.2023 12:50

Hei Event Når det gjelder appen vår er denne fremdeles under utvikling og det jobbes på spreng for finjustere innhold og legge til flere funksjoner. Priser time for time skal allerede være oppe å gå i appen, men vi jobber for øyeblikket med å få opp forbruk i sanntid time for time slik at man til en hver tid også kan se hvor mye strøm som brukes og kostnaden for dette. Vi har dessverre ikke noe konkret tidspunkt for når det vil være klart, men dette prioriteres hos oss og er forhåpentligvis klart i løpet av kort tid. Vi er leie oss for at du ikke hadde en god opplevelse da du ble kontaktet av oss i forbindelse med oppstart av strømavtalen. Vi tilbyr rabatterte mobilabonnement til våre kunder, men det er selvfølgelig helt valgfritt å benytte seg av våre mobiltjenester. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (1)

God service

Omtale av  Tore R

Et seriøst energi firma👍 Føler meg trygg med den avtalen jeg har👍

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 13:51

Hei Tore R Takk for fin tilbakemelding. Vi er glade for å ha deg som kunde. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Jeg føler meg lurt

Omtale av  Liv B

Trodde på lovnaden at fastpris ville være en fin deal for meg. Hadde spotpris. Når desemberregning kom viste det seg at fastpris var mer enn 2 ganger så dyrt. Svindel kaller jeg det Prøvde å ringe dem når regningen kom. Ba om avslag. Kort og godt:NEI Man hadde 2 uker på og ombestemme seg på. Dette prøvde jeg på telefon. For lang ventetid. Nettet er ikke for oss gamle

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 13:17

Hei Liv B Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene det siste året. Strømprisen har endret seg fra flere kroner kilowatten til noen få øre over natten og motsatt til tider. Vi kjøper inn disse fastprisene på strømbørsen på forhånd og har allerede betalt dette for strømmen som tilbys til fastpris. Vi ønsker å gi kundene en så god fastpris som mulig, men fastprisen bestemmes av hvilke priser vi kan få på strømbørsen. Ingen vet med sikkerhet hvordan strømprisene blir i fremtiden og vi kan derfor ikke garantere at fastprisen vil være under eller tilsvarende Spotprisen. De fleste fastprisene gjennom prissikring i fjor lønnet seg likevel for våre kunder. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du har opplevd å ikke komme igjennom til vårt kundesenter slik at vi kan se på saken din på nytt. Du kan spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

En flott servise og hjelp. tusen takk

Omtale av  Elin S. J

Veldig god veiledning og hjelp til å forstå hvordan dette fungerte.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:40

Hei Elin S. J Tusen takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at vi har vært til hjelp og at informasjonen fra oss var forståelig. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Forferdelig dårlig kundeservice.

Omtale av  Gunnar

Jeg har sittet over 1 time i tlf. i tlf. kø hos Norgeseneregi. Hadde tlf. på høytaler og opplevde at forbindelsen ble brutt når jeg sto som nr. 4 i køen. Dette skjedde 2 ganger og førte til at jeg ga opp å ringe flere ganger. Makan har jeg aldri opplevd.

Svar fra NorgesEnergi
18.01.2023 12:26

Hei Gunnar Vi synes det er leit å høre at du ikke kom i kontakt med vårt kundesenter. Når det gjelder ventetiden har vi dessverre hatt større pågang til vårt kundesenter enn normalt den siste tiden og dette har ført til lenger ventetid enn vi ønsker. Vi har satt i gang tiltak som vi håper vil hjelpe kundene våre med å komme raskere i kontakt med oss. Vi kjenner ikke til at det skal være noe hos oss som kan ha ført til at din samtale ble brutt. Ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i det. Du kan også kontakte oss via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ eller via epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (1)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR