NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Desidert dårligste kundeservicen! «Påtvungen» salg av abonnementet, lovet å ordne alt ved endring til nye abonnementet og det skjedde ikke. Måtte betale for strøm og nettleie uten å ha brukt det da jeg avsluttet abonnementet før det startet. Generelt ingenting positiv å si og anbefaler at ALLE holder seg unna dette uprofesjonelle og mindre hjelpsomme og dårlige selskapet.
Hei Persian! Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Da jeg dessverre har litt lite informasjon til å kunne undersøke hva som har skjedd i ditt tilfelle, håper jeg du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter slik at vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte. Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected] har åpent man-fre 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi
Jeg støtter ikke et useriøst firma som Norges Energi! Som ikke liker ytringsfrihet og som boikotter å annonsere på Resett! På grunn av klager fra sosialister, sluttet de å annonsere hos Resett. Jeg sa opp min avtale med Norges Energi, på grunn av deres dårlige holdning, høye strømpriser og at de engasjerer i politikk! En bedrift skal ikke engasjere seg politisk og fremstå som sosialistisk organisasjon! Dessuten er de dyre på strøm. Jeg anbefaler dere å boikotte Norges Energi AS og velge et mere seriøst og billigere strømselskap.
Hei Stig! Vi er klar over at det er sterke meninger knyttet til vår beslutning om å fjerne annonser på Resett sin nettside. Vi har ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og vår beslutning om å fjerne annonser som i utgangspunktet aldri skulle vært vist på denne nettsiden, er ingen boikott. Vi som kommersiell aktør må forvalte en merkevare på best mulig måte, og det innebærer å gjøre vurderinger knyttet til hvor vi skal eksponere den. Vi har som nevnt ingen politisk dreining verken til høyre eller venstre, og ønsker derfor ikke å være synlig på steder som oppfattes som radikale i den ene eller andre retningen. Når det hevdes at vi lar oss styre av venstresiden i norsk politikk er dette helt feil. NorgesEnergi er en aktør som gjør sine beslutninger om å investere basert på kommersielle hensyn. Det har vi gjort siden 1999 da selskapet ble etablert i kjølevannet av strømmonopolets fall. Vår posisjon er et resultat av fri konkurranse og hardt arbeid. Vi vil stå opp for ytringsfriheten og er for mediemangfold. Men vi synes det blir feil når de samme som kritiserer oss for å kneble den, ikke anerkjenner vår frihet til å velge eller å velge bort. De som kritiserer det de kaller for boikott oppfordrer selv til det samme. Mvh Nina, NorgesEnergi
Anbefalt av El kjøp å bytte til Norgesenergi, men de tok betalt 160kr unødvendig ekstra kostnader hver måneder. Det var grunn at El kjøp ga meg gavekort ved bytting av strømavtale.
Hei A.C, Med i avtalen hos Elkjøp får man fordelsproduktene Sparepakken, 100% fornybar energi og Vintertrygghet. Vintertrygghet er en smart strømløsning som inneholder det beste fra to verdener: den flytende strømprisen når strømprisene er lave, og mulighet for beskyttelse mot de høye strømprisene i de kaldeste vintermånedene. Med Vintertrygghet vil du få tilsendt tilbud av våre strømeksperter før prisene i markedet begynner å stige. Du får da muligheten til å sikre prisen din ved å inngå en fastpris for korte perioder av gangen. På denne måten kan du unngå høye pristopper og eventuelle strømkriser. Tjenesten koster kun 49,-/mnd pr. anlegg. Sparepakken kan gi deg ulike betalingsfritak dersom du blir arbeidsledig, sykemeldt eller opplever strømskader i hjemmet. Blir du arbeidsledig eller sykemeldt, kan vi dekke strømregningene for deg i opptil 4 måneder. Opplever du strømskader som lynnedslag o.l. kan vi dekke egenandelen til forsikringsselskapet med opptil kr 5000.- Gjennom enkle grep kan du redusere ditt forbruk med 10-20% årlig ved å ringe våre erfarne sivilingeniører for gode tips og råd. Sparepakken koster kun 49 kroner i måneden. 100 % fornybar energi er en tjeneste du har mulighet til å knytte til din strømavtale hos NorgesEnergi. I tillegg til at vi kjøper inn ditt strømforbruk i fornybar energi donerer NorgesEnergi 100 kroner til Regnskogsfondet én gang i året på vegne av kundene. Tjenesten koster kun 59,- pr/mnd. Informasjon om produktene og pris for disse, oppgis i avtalevilkår som signeres i butikk. Fordelsproduktene er derimot uten binding, og dersom man ikke ønsker disse er det bare å ta kontakt med vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected], så fjerner vi disse for deg dersom du ikke ønsker de i din avtale. Mvh Nina, NorgesEnergi
Jeg takket ja til NorgesEnergi i juli. Påpekte da at jeg ikke ønsket annet enn en go pris på strømmen og ikke oppringninger med nye tilbud hele tiden. Har fått 2 tilbud tidligere om at jeg kan betale en hvis sum i måneden for å forsikre meg mot beste strømpriser. Har ikke takket ja til dette, men blir belastet 49,- på regningen. Toppen på begeret kom i dag da de ringte og ville tilby mobilabonnement. Jeg gjentok at jeg hadde takket ja til NorgesEnergi mot at jeg ville slippe alle tilbud via oppringninger. Hun som ringte ble småsur. Så nå bytter jeg selskap. Takk for nesten 2 måneders kundemedlemskap
Hei Oddgeir! Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Det høres ut til at du har fått med produktet Strømkonto i din avtale hos oss. Strømkonto er en betalingsmetode som er valgfri og uten binding. Vi skal alltid motta bekreftelse ved avtaleinngåelse for Strømkonto. Jeg håper du har mulighet til å kontakte oss slik at vi kan få sett nærmere på hvordan Strømkonto ble lagt til i din avtale. Det er også svært beklagelig å høre at du har opplevd å bli kontaktet av telefonselger, dersom du har gitt beskjed om at du ikke ønsker dette. Selger skal selvfølgelig også alltid opptre på en høflig måte uavhengig av situasjonen. Jeg håper derfor du også har mulighet til å informere oss om denne samtalen slik at vi kan ta dette videre med salgskanal. Kontakt oss gjerne per telefon 38 10 00 80, eller send oss en e-post til [email protected] Håper på å høre fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi
NORGES ENERGI - STYR UNNA!!!! Her anskaffer jeg Norges Energi, ber om trekk direkte fra konto slik at jeg ikke skal bli for sein med betaling. Samtidig ber jeg om kopi av regning som forfaller i perioden til fast trekk er ordnet av dem. Jeg mottar 2 ganger kopi av faktura pr mail, med hyggelig tekst; Sender kopi av faktura som avtalt. Imidlertid mottar jeg og vipps fra Norges Energi med forfall ca 3 uker senere....(i Aug) Jeg tenker ok, og betaler denne ved forfall og regner med at alt er i orden. Så kommer vi i September 7, og her dumper et inkassobrev ned i postkassa!!!! Fra Solvenica fra Norges Energi!!! Jeg ringer Norges Energi og ber dem forklare hvorfor jeg har mottatt inkasso fra dem UTEN og ha mottatt PURRING..... og INGEN VARSEL om Inkasso heller FØR faktura er sendt til Inkassoselskapet!!!!!! Svar: Vi har sendt deg 2 ganger faktura via email...... og purring og Inkassovarsel er sendt med post...... Noe jeg IKKE har mottatt!!!! Da jeg viser til at jeg ikke har mottatt noe i posten, fikk jeg mer og mindre beskjed om at de hadde jeg selv kvittet meg med!!! De var sendt ... og basta!! Og Norges Energi hadde gjort MER enn de trengte og vel så det!! Da jeg spurte hvorfor det ikke var sendt en mail med purrevarsel, siden de hadde mailadressa mi.... var svaret igjen, vi har gjort mer en nok!! MED ANDRE ORD, VIL DU HA EN INKASSO I POSTEN ved feil..... trenger du ikke vente p[ noe varsel fra Norges Energi før det skjer!!! Kjempe Kundeservice!!! Her er det ikke snakk om at Norges Energi kan ta feil, eller ha gjort en feil!!!!!!! Og ja..... KUNDESERVICE slenger på røret når du snakker med dem!!!!
Hei Nina! Dersom man oppretter Avtalegiro skal faktura trekkes til forfallsdato, dersom dette ikke har blitt gjort anbefaler jeg deg å kontakte banken for å se på en mulig årsak til dette da dette skal gå automatisk. Det er dessverre vanskelig å se på hva som kan ha skjedd her, da jeg ikke har nok informasjon til å søke opp ditt kundebilde. Jeg håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter så vi kan se nærmere på saken og hjelpe deg på best mulig måte. Du kan kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected] Håper på å høre fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi
Ble oppringt av en selger som var besatt av å skulle få meg inn på en ny strømavtale. Jeg argumenterte vel og lenge på at jeg hadde en bedre avtale, men han sto på sitt. Jeg var rimelig sikker i min sak, og foreslo at han kunne sende meg avtalevilkårene, så kunne jeg vurdere det og heller ringe han tilbake. Svaret jeg fikk var att det ikke var mulig. Etter mer pressing av selgeren, og mer motstand fra min side, gikk han med på ett kompromiss: Han kunne sende meg avtalevilkårene på epost før jeg inngikk avtale (det var visst noe de normalt sett ikke gjorde, men han kunne gjøre ett unntak for meg). Men da måtte han bare registrere meg som kunde først. Alle varsel-lampene lyste hos meg, og jeg ga høflig beskjed om at dersom han ikke kunne sende meg avtalen uten å registrere meg som kunde først, så var ikke jeg intressert. Selgeren råtnet fullstendig, og jeg fikk en relativt uhyggelig avslutning på samtalen. Ser nå att jeg hadde helt rett i å være skeptisk; avtalen var den samme som har fått mange negative omtaler hos andre brukere her. Gå heller for en strømleverandør som ikke reklamerer eller bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å bruke penger på slikt =)
Hei Thomas! Det er svært beklagelig å høre at du er blitt utsatt for en dårlig opplevelse med oss, slik skal det absolutt ikke være. Ønsker gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi sammen kan på hva som har skjedd og hvem du har vært i kontakt med. Du kan gjerne kontakte oss per telefon på 38 10 00 80, eller sende oss en e-post til [email protected] Mvh Nina, NorgesEnergi
Absolutt ingenting er bra. De sender ut ugyldige fakturaer som allerede er betalt, og nekter å vedkjenne seg feilen selvom det står svart på hvitt. Oppdaget tilfeldigvis bl.a en faktura jeg hadde betalt to ganger, en pr post og en e-faktura, dette måtte jeg gjøre de oppmerksomme på, flere mnd senere. Kjeltringer og inkompetanse, helt enkelt.
Hei Erik! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Dersom vi ikke mottar betaling til forfallsdato, vil det automatisk sendes ut en purring per post. Da det kan ta noen dager før en innbetaling registreres i systemet, kan dessverre faktura som sendes per post sendes ut før vi mottar innbetalingen. Derfor oppgis det på purring at "dersom faktura nylig er betalt, kan du se bort i fra denne fakturaen". Dersom man har betalt en faktura to ganger, vil systemet automatisk oppdage dette etter noe tid og betalingen vil da automatisk tilbakeføres. Dersom du gir beskjed om at du har betalt dobbelt, vil vi selvfølgelig registrere utbetaling så fort som mulig. Kontakt oss gjerne dersom du ønsker at vi skal se nærmere på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Du kan kontakte oss per e-post: [email protected] eller kontakte oss per telefon: 38 10 00 80. Vi har åpningstid man-fre 08-16. Henvis gjerne til dette innlegget, og meg. Mvh Nina, NorgesEnergi