NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Føler at jeg ble lurt inn i en avtale som faktisk viste seg å være en variabel avtale pakket inn som en god avtale, rett og slett svindel. så jeg kommer til å bytte både hjemme og på hytta. Dessuten håpløst å komme i kontakt med de, etter en times vente tid, fikk jeg kontakt med en som beklaget så mye men som ikke kunne gjøre noe :(
Heisann Kjell! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Sesongpris er en avtale der du får spot om sommeren og variabel om vinteren. Hele meninga med avtalen er at du skal få vært med på spot om sommeren når Spotprisen som regel ligger lavest. På vinterstid endrer det over til variabel for å gi forutsigbarheten Spotprisen mangler. Prisforskjellene mellom spot og variabel ble større enn forventet, Derfor vil det føles veldig surt å stå på den avtalen. Tidligere år så funket denne avtalen veldig bra for kundene som ønsker en slik løsning. Må bare beklage for ventetiden for å komme gjennom til oss. Grunnet høye prissvingninger bygger køen seg opp utrolig fort. Vi jobber hardt for å forbedre oss her, slik at alle kundene kan få svar raskt. Mvh Morten NorgesEnergi
Ble lurt inn på en strømkonto-avtale. Det vil si at du betaler inn på konto, og strømregningen blir trukket fra dem. Er du på minus-siden, så må du betale renter, og er du på pluss-siden, så får du ingenting. Samme hvor mye du søker på nettsiden deres, så får du ikke oppgitt hvilke renter det er snakk om, men kan forsikre om at det er i kreditt-kort klassen. Så er det bare å holde seg på pluss-siden da, tenker du sikkert? Men de driver og justerer dette beløpet hele tiden, så hvis du ikke bruker en masse tid og krefter på å administerere dette, så sørger de for at du stort sett alltid er på minus-siden. I tillegg, så hadde jeg samme erfaring som Sindre forteller om i sitt innlegg for 5 dager siden. De legger på tilleggs-avtaler som aldri har blitt bestilt. Oppdaget at de hadde lagt på noe som heter "vintertrygghet" og en til som jeg ikke husker navnet på. Disse hadde jeg betalt på i et år før jeg oppdaget dem. De driver og ringer hele tiden for å tilby forskjellige ting, så jeg har en misstanke om at selgerne legger dette på uten samtykke, for å motta provisjon. Her bør nok NorgesEnergi gjøre en liten opprydding i egne rekker..
Hei Lennart! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Med strømkonto setter vi et "anbefalt beløp" basert på det estimerte åsforbruket ditt og transaksjonene fra strømkontoen. Hele poenget er man jevner ut betalingen av strømregningene over hele året og i den perfekte verden vil avregningene være helt like som det estimerte årsforbruket. Dessverre er det ikke alltid slik at avregningene er helt nøyaktig med det estimerte årsforbruket da du som kunde kan bruke mer strøm enn estimert eller at prisene på strøm stiger. Da vil naturligvis avregningene stige. Du velger helt selv hvor mange innbetalinger og -hvor mye du ønsker å betale inn til strømkontoen, men vi anbefaler selvfølgelig det "anbefalte beløpet" som er summen på fakturaen (en sum som kan endres i nettbanken). Dersom du havner i minus på strømkontoen vil vi skru opp det "anbefalte beløpet". Dette er for din egen skyld da er det beste for alle parter er at det betales inn nok penger på strømkontoen. Effektiv årlig rentesats ved benyttet kreditt står på NorgesEnergi.no og så "Strømkonto": Hver faktura har et minstebeløp som er minimumsbeløpet for å dekke fakturakravet. Om man vil betale inn mindre enn det anbefalte beløpet har man mulighet til det også så lenge det betales over minstebeløpet. Som kunde med strømkonto har man mulighet til å få 2 betalingsfrie måneder i året. Dette er lurt å gjøre dersom man har tilgodepenger på saldoen, Betaler du inn mer enn det som avregnes havner blir dette tilgodepenger. Betaler du inn mindre vil det havne i minus på kontoen og da vil det naturligvis bli renter på minussaldoen da dette er lånte penger som har dekt strømavregningene. Her er den effektive årlig rente ved benyttet kreditt: kr 5 000,- 21,76% kr 10 000,- 15,88% kr 15 000,- 13,92% Prosedyren ved avtaleinngåelse er at du får avtalen tilsendt skriftlig. Der står alle detaljer. Grunnavtale og tilleggsprodukter. Du som kunde må selv bekrefte avtalen og etter inngåelse vil alle detaljer fremkomme på faktura. Alle detaljer vil også vises på MinSide. Tilleggsproduktene våre er valgfrie og kan fjernes når som helst. Vi har selgere som ringer for å tilby produkter som kan komme deg som kunde tilgode ved å tilby gode produkter som vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på. Vi ønsker alltid det beste for våre kunder! Ømsker deg en god dag og en god helg når den tid kommer. Mvh Aaron NorgesEnergi
Strømmen er bra. Appen fungerer dårlig, mye nedetid. Kundeservice kan helt klart bli bedre, lang ventetid
Hei Kenneth! Vi jobber alltid for å forbedre oss og tar til oss kritikk når vi får det. Appen er relativt nyutviklet og vi er bevisste på hva kundene våre ønsker at skal forbedres i den sammenhengen. Dette jobbes med daglig av vår konsulent. Angående ventetiden så beklage vi dette. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og er for tiden i en prosess for å ansette flere kvalifiserte kundeservicemedarbediere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
God informasjon, gode og oversiktlige nettsider, hyggelige og hjelpsomme ved kontakt med kundeservice. Alt i alt svært godt fornøyd!
Hei! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på. Du er alltid velkommen til å ta kontakt dersom det skulle være noe. Ønsker deg en god dag og en god helg når den tid kommer! Mvh Aaron NorgesEnergi
Dersom du får telefon fra Norgesenergi, med tilbud om bedriftsavtale til deg som er privatperson med organisasjonsnummer, så styr unna! De skal selge deg avtale med 12 måneders oppsigelsestid, så du er rimelig stuck dersom du forsøker å komme deg ut av dette. Praksisen er rett og slett en omgåelse av forbrukerkjøpsloven og du har ingen angrerett dersom du takker ja til dette. Har forsøkt å argumentere med dem (på telefon og e-post), at fremgangsmåten de her benytter er direkte uetisk, men de tar på ingen måte selvkritikk. På toppen av det hele var responstiden på telefon, temmelig nøyaktig 7 timer og svar på e-post tok 9 dager!
Hei Jarle, Vi beklager å høre at du ikke har hatt en god opplevelse hos oss. Det er aldri hensikten at våre kunder skal tegne avtaler de ikke fullt og helt forstår. Jeg ser du referer til en av våre tidsbestemte bedriftsavtaler, stemmer dette? Man får en full oversikt over våre bedriftsavtaler på nettsiden vår https://norgesenergi.no/bedrift/stromavtaler/ Om du skulle ha noen spørsmål angående en spesifikk avtale, så er du hjertelig velkommen til å nå oss på tlf 38 10 00 81 og e-post [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi
Norges energi er lite kundevennlig.Viktigst er selskapets profitt.Hva kundens må betale for alle endringene er av liten betydning for kundene.Endringene skjer hyppig, og blir ikke til fordel for de som blir berørt.Her må selskapet ta affære.
Heisann Leif! Det er leit å høre at du opplever oss sånn! Her i Norgesenergi prøver vi å være så fair som mulig, vi vil alltid gjøre en vurdering som er ulik for hver enkelt sak. Vi har gjennomført en del endringer i det siste. Disse endringene var nødvendige for å rydde opp i systemene våre. Vi prøver å være så rimelige på pris som bare mulig. Vi tilbyr Spotprisavtale uten påslag av den grunn. Grunnet høy pågang har det vært vanskelig å komme i kontakt med kunder i den siste perioden. Her forbereder vi oss hver dag innen bedriften for å være så effektive som bare mulig. Mvh Morten NorgesEergi
For det første føler jeg meg lurt, akkurat som en hel del andre pga såkalt "variabel" strømpris og en skyhøy faktura for oktober! Dere selger dette inn og beskriver det som en "forutsigbar" avtale, men dette er jo alt annet enn forutsigbart. Hadde dere vært lojale, ville dere informert deres kunder om dette. Kunder som ønsker en forutsigbar strømavtale ville mest sannsynlig valgt fastpris! For å bli oppfattet som seriøse, må dere slutte å lure folk inn i avtaler man ikke skjønner noe av! Jeg har i tillegg kontaktet kundeservice via mail for å endre på avtalen, jeg sendte mail mandag 21.november, idag er det 27. november og jeg har fortsatt ikke fått svar. Dette er elendig kundebehandling.
Hei Nina! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Beklager lang ventetid på mail! Vi har veldig mange henvendelser for tiden. Merk at dersom du kontakter oss den 21. November angående en produktendring og vi svarer deg noen dager etterpå så vil selve handlingen fortsatt skje fra dagen du kontaktet oss med tilbakevirkende kraft. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi