NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dette er en strømleverandør som utnytter folk. De er fryktelig raske med å øke strømmen når spot prisene går opp, men senker ikke prisen når spot prisen går ned. En dame på nesten 90 år er lurt til å betale en gjennomsnittlig pris på 514 øre kWh i oktober når gjennomsnittlig spotpris har vært 161. Resultat: Strømregning på over 7000 kroner. Dette ligner mer på offentlig ran enn en seriøs strømleverandør. Ligg langt unna dette selskapet!
Hei Tove! Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi
Sitt prisen var 1,70 pr kWh og jeg må betale 8000 kr for 1600 kWh. Kommer til å legge det ut på sosiale medier det kan ikke kalles noe annet en RAN
Hei Jon! Grunnen til den høye faktura for oktober er fordi du har stått oppført med en variabel avtale. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi
Bare løgn og fanteri. Aaaaaldri velg disse. Eneste årsaken er at de er ukritiske til kunders økonomi
Hei Even! Vi tilbyr Spotpris time for time og har kun et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 påslag. Det er en av de mest konkurransedyktige spotprisavtalene på markedet. Mvh Aaron NorgesEnergi
Rot med strømavtaler og mas i fra kundesenter om tilleggskjøp av forsikringer etc.
Hei Thor! Det var trist at du hadde denne opplevelsen av oss. Vi tilbyr valgfrie tilleggsprodukter som vi ønsker skal komme våre kunder til gode. Det var beklagelig at du opplevde rot. Bare vit det at du alltid til å ta kontakt med vårt kundessenter dersom det skulle være noe :) Mvh Aaron NorgesEnergi
Uten å gi beskjed ble min avtale omgjort .Så forsvant tilbakebetaling, Umulig å få kontakt via telefon.
Heisann Elbritt! Vi sendte ut melding og mail da avtalene ble gjort om, men avtalene er nå byttet tilbake til orginal. Må bare beklage for ventetiden, det har vært utrolig mye pågang i den siste perioden. Vi jobber så hardt vi kan for å få ned svar tiden. Jeg kan anbefale deg å sende oss en mail: [email protected]. Tilbakebetalinger og slikt går vanligvis automatisk. For å finne ut mer om akkurat det anbefaler jeg deg å ta kontakt via mail som nevnt over. Mvh Morten NorgesEnergi
De unngår å informere om dine dårlige valg. Jeg føler meg direkte svindlet.
Heisann! Det er leit å høre at du opplever det slikt. Vi har mange medier som varsler om pris og avtale. Hvis du har variabel pris varsler vi på mail og melding 2 uker før prisendringen skjer. Inne på min side har du full oversikt over avtalene dine, pris og du kan også finne vilkårene i avtalen der. Hvis du noen gang er i tvil om hva du har, anbefaler jeg deg å kontakte oss enten på telefon: 38 10 00 80 eller så kan du alltid sende en mail til: Kundeservice@norgesenergi,no. Behandlingstiden har dessverre vært lang, men svar vil komme så raskt vi bare klarer. Prisene på spotpris vil alltid svinge, Noen perioder vil den være dyr og andre vil den ligge lavt. Derfor vil det alltid variere mellom hva som er billigst og hva som er dyrest. Mvh Morten NorgesEnergi
For litt siden skulle Norgesenergi "rydde" i de dårlige avtalene sine med variabel pris, ble da automatisk satt til en dårlig spott-pris avtale med høyt påslag. Var ganske irritert - byttet til spottpris uten påslag hos Norgesenergi som kjappeste måte å unngå unødvendig dyr avtale på. Så får vi jommen en mail nå om at "det er skjedd noe feil ved endringen som de må rydde i og hvis vi har byttet til annen avtale enn den de satt oss på må vi gjøre det igjen" Er det mulig, tror dere vi ønsket å gå tilbake på den avtalen vi byttet fra ! Skygg unna hele selskapet. Ringe kundeservice er nytteløst, har nå stått i kø i en time. De vet utmerket godt at det blir mye støy, og da er en leverandør som ønsker å behandle kundene godt forberedt og kan svare raskt. Hva er bra . INGENTING Hva kan bli bedre. ALT Mine erfaringer. KUN DÅRLIGE ERFARINGER
Heisann! Det var trist å høre. Vi setter kundene som hadde kampanje spot-avtaler tilbake på de originale avtalene som: Gul spot lavpris og Gul kampanje. Dette er avtaler veldig mange av kundene hadde lyst til å beholde. Noe som blir lagt til rette nå i senere tid. Forstår at det kjipt å automatisk bli flyttet tilbake, men endringen kan gjøres igjen ved et tastetrykk inne på min side. Må bare beklage for ventetiden på telefon, men når prisene svinger og er dyre så blir det automatisk mye kø. Vi jobber så hardt vi kan for å få ned køen og forbedre oss i dette området. Mvh Morten NorgesEnergi