NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De selger forsikringer man ikke trenger og når det er eldre mennesker man selger slikt til så gjør man det sikkert til andre sårbare grupper også. Når de så nå slutter å gjennomfakturere for nettleien og har høyre påslag enn sine konkurrenter bør man styre unna. De er neppe verstinger, men like fullt i en gruppe strømselgere man helst ikke vil ha inn i heimen.
Hei Lars, Strømforsikring er en av våre strømtjenester. Deler av produktet gjelder for dekning av strømfaktura dersom man blir sykemeldt, arbeidsledig eller permittert. Produktet dekker også egenandel av innbo- og løsøreforsikring med inntil 5000,- kr for skade som skyldes lynnedslag eller annet elektrisk fenomen. I tillegg gir produktet deg mulighet til å få personlig energirådgivning slik at du kan redusere strømforbruket med 10-20% årlig. Derfor vil produktet være nyttig uavhengig av om man er i arbeid eller ikke. Produktet er valgfritt og uten binding, skulle man ikke ha behov for produktet kan man kontakte kundesenteret, så fjerner vi selvsagt dette fra strømavtalen. Det stemmer at NorgesEnergi nå avslutter tilbudet om gjennomfakturering. I en større befolkningsundersøkelse Ipsos gjennomførte på vegne av oss, svarte svært mange at de synes det er vanskelig å forstå strømmarkedet. Noe av det som gjør det vanskelig er at det er så mange ulike elementer som sammen bidrar til strømregningen. Det er strømprodusenter, leverandører, staten og nettselskaper som alle påvirker størrelsen på faktura. Ved å dele gjør vi det tydeligere for deg som kunde hva du betaler for, og hvem du betaler til. Tidligere i år forenklet vi også våre strømabonnement. Vi fjernet da påslaget på strømavtalene våre og erstattet dette med en fast månedspris. For at vi skal kunne holde prisene nede, må vi redusere kostnadene våre. Dette er et av tiltakene vi gjør for å få til det. Kontakt gjerne vårt kundesenter dersom du ønsker at vi tar en gjennomgang av strømavtalen din hos oss. Du kan kontakte kundesenteret per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina - NorgesEnergi
Gir feilinformasjon om kundeforhold og faktura. Og veldig rask til å avslutte samtalen så man sitter igjen med det man startet med - ingenting.
Hei Marie, Det er svært beklagelig å høre at du ikke fikk tilstrekkelig hjelp i kontakt med vårt kundesenter, det ønsker vi selvsagt ikke. Håper derfor du har mulighet til å kontakte oss igjen, så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med det du måtte lure på. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Mvh Nina , NorgesEnergi
De har en side de henviser til som din side. Der finner du ikke mye relevant. Det er som regel en eller annen feil her, som de beklager, men jobber med.
Hei Arild! Vi sender faktura, med fakturagrunnlag, til kundene våre enten per post eller som eFaktura. Vi er pliktig til å sende fakturagrunnlag, da beløpet på fakturaen varierer fra måned til måned helt avhengig av strømpris og forbruk. Håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, sånn at vi får undersøkt hvorfor du ikke mottar fakturagrunnlag. Fakturagrunnlag er til en hver tid tilgjengelig på Min Side, og vi jobber hele tiden med å gjøre opplevelsen på Min Side så god som mulig for kundene våre. Mvh Anna, NorgesEnergi.
Dårlig info vedr pris på strøm og sammelignet med andre leverandører
Hei, Vidar O! Vi takker for din tilbakemelding! Vi holder på med utvikling av tjenester på MinSide som vil gjøre det mer oversiktlig for kunder hvilken strømpris en har, hvor mye strømforbruk og kostnad for strømforbruk, som oppdateres i sanntid. Mvh, Truls - NorgesEnergi
Husker ikke helt, men tror vi har vært kunde hos Norges Energi i mer enn 20 år. Vi har alltid opplevd Norges Energi som hjelpsom og snare med å gi råd og veiledning når vi trengte det. I tillegg så har vi benyttet oss av rabatter på El-kjøp og tjent mange tusen der i forb. med renovering av kjøkken, bl. a. Prismessig er vi klar over at andre er billigere, men det har likevel ikke vært avgjørende for oss da prisforskjellene har vært marginale.
Hei, Borghild S! Så hyggelig å høre at du er fornøyd strømkunde hos NorgesEnergi over lengre tid. Det betyr mye for oss. Mvh, Truls - NorgesEnergi
I switched to norgesenergi at XXL for some promotion they were doing. I was only there to buy an HDMI cable. I was tricked into switching to them for a discount. Ended up with a 4.000nok bill due to confusing billing system and website. Went to Namsfogden where normal people don't stand a change against a corrupt system that supports corporations with expensive lawyers.
Hi, Wes L! It's unfortunate to hear about your experience with NorgesEnergi as your electricity provider and the agreement you got through, I would assume, Elkjøp (Not XXL). We would like to check your profile and invoice, so hopefully you can contact our customer support at phone: 38 10 00 80 or send us an email at: [email protected] Kind regards, Truls - NorgesEnergi
Ble lurt inn i NorgesEnergi av Elkjøp som solgte en strømavtale ved å feilinformere meg som kunde. Det er for så vidt en annen historie, for her skal det handle ene og alene om Norges (gjerrigste og mest elendige) Energi. Ved oppstart av kundeforholdet ble jeg lovet prismatch for hele mitt kundeforhold/bindingstid på seks mnd; 0,- i påslag og 0,- i fastbeløp. Jeg snakket med en blid sørlending som også lovet å fjerne de tre «fordelsavtalene» (les: lureriavtaler de fleste ikke trenger) som Elkjøp hadde lagt ved avtalen uten å informere meg. Jeg forklarte situasjonen og sørlendingen sa at «nei, selvfølgelig, sånn skal det jo ikke være, jeg skal fjerne de med en gang». Første faktura kom med både påslag, fastbeløp OG de tre «fordelsavtalene», et ekstra beløp på rundt 250,-. Jeg prøvde så å få tak i NE på tlf og mail, uten å få svar. Det tok tre dager før jeg fikk kontakt med dem - etter å ha ventet på tlf i flere timer til sammen. Da var det gått omtrent en mnd siden sist korrespondanse med sørlendingen, og den nye kundebehandleren kunne fortelle at «nehei, vi kan ikke bare ta vekk fordelsavtalene». Jeg svarte at «jo, dette forsikra jeg meg om opptil tre ganger på tlf for en måned siden bare. Tror du jeg lyver?». Ja, nei, det kunne ikke han vite, han kunne bare forholde seg til det sørlendingen hadde skrevet i referatet fra tlfsamtalen. Jeg spurte da om det var slik at jeg som kunde skulle lide under at kollegaen hans ikke hadde gjort jobben sin, 1) ved å si at han kunne fjerne fordelsavtalene uten kompensasjon fra meg og 2) ved å ikke referere sine lovnader etter endt tlfsamtale. Slik var det visst. På hver eneste faktura fra og med november, har NorgesEnergi tatt seg til rette og krevd penger fra meg som de har lovet å ikke kreve. Hver måned har jeg måttet bruke tid på å vente i tlf eller sende mail for å forklare situasjonen og regne ut beløpene jeg har hatt til gode. Etter to måneders kundeforhold ble jeg til slutt fortalt at prismatchen kun gjaldt for en måned av gangen. Sleipt opplegg, men greit, jeg begynte å ringe dem for hver nye måned. I mars hørtes kundebehandleren nesten irritert ut fordi jeg ringte og ikke registrerte via Minside. Dette var jeg heller ikke klar over at gikk an, da jeg ikke har hatt behov for å bruke Minside, men takket for tipset. Så har vi kommet til i dag: Jeg oppdager ved en tilfeldighet at prisen fortsatt ikke er matchet på de to siste fakturaene. Jeg sender derfor en mail og forklarer problemet, hvorpå jeg får dette svaret: «Norges Energi minner om at funksjonen for Prismatch via Minside kun er for registrering og kan ikke love at prismatchen blir innvilget. Dette får du svar på når måneden er omme». Et slikt svar har jeg aldri fått. Og hvorfor i huleste er ikke prismatchen innvilget når jeg har vist til samme strømavtale de tre foregående månedene hvor jeg HAR fått det innvilget? Jeg har aldri før skrevet en omtale av denne sort, og jeg tror aldri at jeg kommer til å bli så sint at jeg gjør det igjen. NorgesEnergi fremstår for meg som et sleipt, pengeslukende og gjerrig selskap gjennom å måten de stiller spørsmål ved kundens troverdighet og alltid sender ut fakturaer som ikke stemmer. Det er også kritikkverdig og suspekt at disse fakturaene alltid er i økonomisk favør til NorgesEnergi. Jeg anbefaler (åpenbart) alle å holde seg unna NorgesEnergi som strømleverandør. Jeg er sikker på at det fins titalls, om ikke hundrevis, selskap som gjør en bedre jobb enn disse. Jeg skal si opp på dagen bindingstiden min er over. Sånn. Takk for meg. Ha det, dagbok.
Hei Martine L, Først og fremst må jeg beklage at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvsagt ikke. Når man bestiller avtale via Elkjøp skal man få skriftlig informasjon om vilkår for strømavtalen. Man får da også tilbud om ulike strømtjenester hvor kunden selv må bekrefte at de eventuelt ønsker produktene med i strømavtalen. Alle våre strømtjenester er valgfrie og uten binding. Man skal derfor kunne fjerne disse dersom man tar kontakt med kundesenteret, og produktene blir da fjernet fra dato man tar kontakt. Som kunde hos NorgesEnergi kan man benytte seg av tilbudet om Prismatch. Våre vilkår for Prismatch vil du alltid finne på vår hjemmeside, og vi vil matche avtale etter forespørsel så fremt at avtalen er i henhold til våre Prismatch vilkår. Den 12.01.22 oppdaterte vi våre Prismatch vilkår, og Prismatch forespørsel må nå sendes via skjema på MinSide, man kan mao dessverre ikke registrere prismatch via tlf eller andre kanaler. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din hos oss, samt se nærmere på hvorfor prismatch ikke har blitt innvilget. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Mvh Nina - NorgesEnergi