⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

confusing payment system leads to collections

Omtale av  Wes L

I switched to norgesenergi at XXL for some promotion they were doing. I was only there to buy an HDMI cable. I was tricked into switching to them for a discount. Ended up with a 4.000nok bill due to confusing billing system and website. Went to Namsfogden where normal people don't stand a change against a corrupt system that supports corporations with expensive lawyers.

Svar fra NorgesEnergi
27.05.2022 14:35

Hi, Wes L! It's unfortunate to hear about your experience with NorgesEnergi as your electricity provider and the agreement you got through, I would assume, Elkjøp (Not XXL). We would like to check your profile and invoice, so hopefully you can contact our customer support at phone: 38 10 00 80 or send us an email at: [email protected] Kind regards, Truls - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Elendig og gjerrig

Omtale av  Martine L

Ble lurt inn i NorgesEnergi av Elkjøp som solgte en strømavtale ved å feilinformere meg som kunde. Det er for så vidt en annen historie, for her skal det handle ene og alene om Norges (gjerrigste og mest elendige) Energi. Ved oppstart av kundeforholdet ble jeg lovet prismatch for hele mitt kundeforhold/bindingstid på seks mnd; 0,- i påslag og 0,- i fastbeløp. Jeg snakket med en blid sørlending som også lovet å fjerne de tre «fordelsavtalene» (les: lureriavtaler de fleste ikke trenger) som Elkjøp hadde lagt ved avtalen uten å informere meg. Jeg forklarte situasjonen og sørlendingen sa at «nei, selvfølgelig, sånn skal det jo ikke være, jeg skal fjerne de med en gang». Første faktura kom med både påslag, fastbeløp OG de tre «fordelsavtalene», et ekstra beløp på rundt 250,-. Jeg prøvde så å få tak i NE på tlf og mail, uten å få svar. Det tok tre dager før jeg fikk kontakt med dem - etter å ha ventet på tlf i flere timer til sammen. Da var det gått omtrent en mnd siden sist korrespondanse med sørlendingen, og den nye kundebehandleren kunne fortelle at «nehei, vi kan ikke bare ta vekk fordelsavtalene». Jeg svarte at «jo, dette forsikra jeg meg om opptil tre ganger på tlf for en måned siden bare. Tror du jeg lyver?». Ja, nei, det kunne ikke han vite, han kunne bare forholde seg til det sørlendingen hadde skrevet i referatet fra tlfsamtalen. Jeg spurte da om det var slik at jeg som kunde skulle lide under at kollegaen hans ikke hadde gjort jobben sin, 1) ved å si at han kunne fjerne fordelsavtalene uten kompensasjon fra meg og 2) ved å ikke referere sine lovnader etter endt tlfsamtale. Slik var det visst. På hver eneste faktura fra og med november, har NorgesEnergi tatt seg til rette og krevd penger fra meg som de har lovet å ikke kreve. Hver måned har jeg måttet bruke tid på å vente i tlf eller sende mail for å forklare situasjonen og regne ut beløpene jeg har hatt til gode. Etter to måneders kundeforhold ble jeg til slutt fortalt at prismatchen kun gjaldt for en måned av gangen. Sleipt opplegg, men greit, jeg begynte å ringe dem for hver nye måned. I mars hørtes kundebehandleren nesten irritert ut fordi jeg ringte og ikke registrerte via Minside. Dette var jeg heller ikke klar over at gikk an, da jeg ikke har hatt behov for å bruke Minside, men takket for tipset. Så har vi kommet til i dag: Jeg oppdager ved en tilfeldighet at prisen fortsatt ikke er matchet på de to siste fakturaene. Jeg sender derfor en mail og forklarer problemet, hvorpå jeg får dette svaret: «Norges Energi minner om at funksjonen for Prismatch via Minside kun er for registrering og kan ikke love at prismatchen blir innvilget. Dette får du svar på når måneden er omme». Et slikt svar har jeg aldri fått. Og hvorfor i huleste er ikke prismatchen innvilget når jeg har vist til samme strømavtale de tre foregående månedene hvor jeg HAR fått det innvilget? Jeg har aldri før skrevet en omtale av denne sort, og jeg tror aldri at jeg kommer til å bli så sint at jeg gjør det igjen. NorgesEnergi fremstår for meg som et sleipt, pengeslukende og gjerrig selskap gjennom å måten de stiller spørsmål ved kundens troverdighet og alltid sender ut fakturaer som ikke stemmer. Det er også kritikkverdig og suspekt at disse fakturaene alltid er i økonomisk favør til NorgesEnergi. Jeg anbefaler (åpenbart) alle å holde seg unna NorgesEnergi som strømleverandør. Jeg er sikker på at det fins titalls, om ikke hundrevis, selskap som gjør en bedre jobb enn disse. Jeg skal si opp på dagen bindingstiden min er over. Sånn. Takk for meg. Ha det, dagbok.

Svar fra NorgesEnergi
25.05.2022 14:21

Hei Martine L, Først og fremst må jeg beklage at du ikke har vært fornøyd med din strømavtale hos oss, det ønsker vi selvsagt ikke. Når man bestiller avtale via Elkjøp skal man få skriftlig informasjon om vilkår for strømavtalen. Man får da også tilbud om ulike strømtjenester hvor kunden selv må bekrefte at de eventuelt ønsker produktene med i strømavtalen. Alle våre strømtjenester er valgfrie og uten binding. Man skal derfor kunne fjerne disse dersom man tar kontakt med kundesenteret, og produktene blir da fjernet fra dato man tar kontakt. Som kunde hos NorgesEnergi kan man benytte seg av tilbudet om Prismatch. Våre vilkår for Prismatch vil du alltid finne på vår hjemmeside, og vi vil matche avtale etter forespørsel så fremt at avtalen er i henhold til våre Prismatch vilkår. Den 12.01.22 oppdaterte vi våre Prismatch vilkår, og Prismatch forespørsel må nå sendes via skjema på MinSide, man kan mao dessverre ikke registrere prismatch via tlf eller andre kanaler. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din hos oss, samt se nærmere på hvorfor prismatch ikke har blitt innvilget. Jeg håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80, eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/innhold/skjema-for-klage/ Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Føler oss lurt

Omtale av  Christine

Ble fakturert 297 øre/kWh når spotprisen var 217! Har klagd inn avtalen til meglerfirmaet som formidlet avtalen på et stressende tidspunkt under overtakelse av bolig. Kommer aldri til bli kunde her igjen!

Svar fra NorgesEnergi
24.05.2022 14:54

Hei Christine, Det er beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen din hos oss, det ønsker vi selvsagt ikke. Avtalen du har fått via megler, Sesongpris, er en strømavtale som gir deg spotpris om sommeren (1.mai til 31.august) og variabelpris resten av året. Med en ren spotprisavtale betaler du alltid den gjeldende markedsprisen. Dette kan medføre en risiko ettersom prisene kan endre seg fort, men det kommer deg umiddelbart til gode når prisene synker. Med en variabel avtale endrer prisene seg med 14 dagers ettervirkning, og du varsles via mail eller SMS ved prisendring. Man har da alltid mulighet til å ta kontakt dersom man skulle ønske å endre strømavtalen. Avtalen har også en Fornøydhetsgaranti. Dersom du ikke er fornøyd innen seks måneder gir vi deg pengene tilbake for den månedlige abonnementsprisen. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du ønsker at vi tar en gjennomgang av strømavtalen din hos oss. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Oversiktlig og god service

Omtale av  Baard A

God service, lett å få kontakt, gode alternative avtaler.

Svar fra NorgesEnergi
23.05.2022 11:54

Hei Baard! Så hyggelig å høre at du er fornøyd strømkunde hos NorgesEnergi. Det betyr mye for oss! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Løpende (12mnd!)oppsigelsestid, elendig kundeservice

Omtale av  Benedicte M

Anfafaler alle å ligge langt unna NorgesEnergi. Har aldri vært så misfornøyd med et stømselskap før. Fra vi ønsket å si opp abonnementet vårt (bedrift) tok det 4 mnd å få svar. Da ble løpende oppsigelsestid først regnet med når vi endelig fikk svar. Kundeservice aner ikke hva de gjør, virker som om de har opplæring fra forskjellige planeter..

Svar fra NorgesEnergi
19.05.2022 10:59

Hei Benedicte M, På grunn av mange spørsmål knyttet til økningen av strømprisene har det vært svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Derfor har vi dessverre hatt langre ventetid enn normalt på telefon og svartid på epost. Vi beklager dette, og har gjort flere tiltak for å unngå dette i fremtiden. Skulle du ha noen spørsmål vedrørende din tidligere avtale hos oss må du gjerne kontakte vår avdeling for bedrift. Du kan nå dem per tlf: 38 10 00 81. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kjempebra

Omtale av  Mette B

Bra service og hyggelig betjening er godt fornøyd med mobil avtalen

Svar fra NorgesEnergi
19.05.2022 10:54

Hei Mette B, Så hyggelig å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss, vi setter stor pris på din tilbakemelding! Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Snart oppstart som ny kunde.

Omtale av  Anja

Ut fra i lest informasjon og informativ og bekreftende telefonsamtale på mine spørsmål og etter oppsigelse av nåværende leverandør, vil jeg i løpet av 3 mnd.bli kunde i NorgesEnergi. Veldig positivt at det kun er 6 mnd.bindingstid. Ingen skjult agenda for kunden.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2022 11:42

Hei Anja, Så hyggelig å høre at du har valgt NorgesEnergi som din strømleverandør, vi håper du blir fornøyd med avtalen din hos oss! Skulle du ha spørsmål vedrørende avtalen din, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. Mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR